Toon posts:

[adsl] Netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb de search al gebruikt, maar daar worden de vragen niet echt zo beantwoord zoals ik graag wil.

Ik heb dus adsl.
Ik heb nu 2 netwerkkaarten, een voor adsl en een voro mijn netwerkje waar mijn broertje aanhangt, en dus ook kan internetten via een gedeelde internet verbinding.

Het probleem is dus dat men broertje steeds mijn pc aan moet zetten voor dat hij kan internetten. Dat wil ik niet meer, hij heeft namelijk niets op mijn kamer te zoeken. (behalve dat dan) Hij kan de verleiding niet aan om op die van mij te gaan klooien omdat hij een p90 heeft :)

Nu Heb ik een leuke 8 poorts hub gekregen.
Mijn eigen pc hangt daar al aan, heb dus gewoon de modem in p1 gehangen en men eigen op p2 (voor de duidelijkheid)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/hub1.jpg
Nu was mijn vraag,

Als ik dus die 2e netwerkkaart eruit haal en mijn broertje gewoon in die hub prik, do adslsoftware op zen pc draai, dan moet hij dus gewoon kunnen internetten.
Maar heb ik dan nog wel een netwerk?
En wat voor IP-nummer moet ik hem dan geven of geeft men modem automatisch ip-nummer?
Afbeeldingslocatie: http://www.alcateldsl.com/img/product_pages/st_510_head.gif
Ik heb hier dus ergens gelezen dat dit modem het neusje van de zalm is!
Thomson Speedtouch 510 (ipv Alcatel Speedtouch 510)

Omdat ik maar 1 ipnummer heb gekregen van men isp, ben ik beniewd of dat gaat werken.

Ik wil dus gewoon op beide pc's tegelijk kunnen internetten, en ik wil een netwerk hebben

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 12:12 ]

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:29

m0nk

16-09-2003 15.15

hangt er vanaf welk modem je hebt, als ie ook als Router fungeert kan het, zo niet dan moet je toch een routertje kopen..

search iets beter gebruiken, staat genoeg info in.. zoek eens op adsl netwerk router etc etc, succes iig!

[ Voor 32% gewijzigd door m0nk op 19-05-2003 12:13 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• ShadowBumble
  • Laatst online: 21:59

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Stappen Plan :

1) Modem aansluiten op je hub.
2) PC 1 en PC 2 inpluggen (PC 1 =10.0.0.150 / PC 2=10.0.0.151) enz enz naar mate je pc's toevoegt
3) Telnetten naar modem
4) nat instellingen aanpassen

ofcourse alleen van toepassing bij de Ethernet variant 510 of Home versie.
En ff searchen zou handig zijn de volgende keer :D

[ Voor 28% gewijzigd door ShadowBumble op 19-05-2003 12:13 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

Topicstarter
Dit is dus een modem met ingebouwde Router

Omdat ik maar 1 ipnummer heb gekregen van men isp, ben ik beniewd of dat gaat werken.

Ik wil dus gewoon op beide pc's tegelijk kunnen internetten, en ik wil een netwerk hebben

Dit las ik dus ine en ander topic:
"You lucky bastard!!

Die SpeedTouch 510 is 't neusje van de zalm onder dit soort modems. Er zit een router en firewall in en een zwaar gelikte webinterface

Hoef je niks meer aan te doen, stekkers erin en 't hele netwerk kan internetten"

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 12:15 ]

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 12:13:

"You lucky bastard!!

Die SpeedTouch 510 is 't neusje van de zalm onder dit soort modems. Er zit een router en firewall in en een zwaar gelikte webinterface

Hoef je niks meer aan te doen, stekkers erin en 't hele netwerk kan internetten"
het ip dat je van je ISP heb gehad is de Internet kant van je modem
de netwerk kant van je modem heeft iets van: 10.0.0.138 (oid)
als je je broertje aansluit op de hub krijgt ook hij een eigen netwerk ip en kunnen jullie gewoon beide internetten (tegelijk, of los van elkaar)

je modem heeft DHCP, NAT enz dus alles zou automatisch moeten werken

veel suc6

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Verwijderd

Search gebruiken en artikels/topics lezen!
Kijk maar op: www.bruring.com

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik hoer bij mijn broertje helemaal niks in te stellen , dus alleen even die modemsoftware draaien en klaar??
Geen Gateway of Ip instellen?

Verwijderd

alles op automtisch zetten en geen dns instellen.
dan moet het werken volgens mij

Verwijderd

Topicstarter
ShadowBumble schreef op 19 mei 2003 @ 12:12:
Stappen Plan :

2) PC 1 en PC 2 inpluggen (PC 1 =10.0.0.150 / PC 2=10.0.0.151) enz enz naar mate je pc's toevoegt
3) Telnetten naar modem

Ook met et modem wat ik heb?

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Ik heb zelf net 2 week ADSL en heb ook de Thompson speedtouch 510 er bij gekregen.

Modem aangesloten op de adsl splitter - Hub aangesloten op speedtoch - PC's aangesloten op de hub.

Vanaf 1 van de pc's de modemsoftware gedraaid met een automatisch config. script van KPN en het modem is volledig als NAT Router ingesteld.

Alle PC's hebben internet. Plakje Koek (Piece of Cake)
Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 12:43:
[...]

Ook met et modem wat ik heb?
Welk modem heb je ?

[ Voor 20% gewijzigd door Luppie op 19-05-2003 12:53 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 12:13:

"You lucky bastard!!

eigenlijk zeg je het zelf al: Een modem met ingebouwd router.
en wat dus al vaker gezecht is, als er een router inzit, ook al is ie maar 1 poort, hij geeft dan met zijn DHCP client jou PC een IP adres. Als je er een hub op hangt, krijgt automatisch elke PC die je op de hub aansluit, een IP adres, en is alles vrij makkelijk opgelost.

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
m0nk schreef op 19 mei 2003 @ 12:11:
hangt er vanaf welk modem je hebt, als ie ook als Router fungeert kan het, zo niet dan moet je toch een routertje kopen..

search iets beter gebruiken, staat genoeg info in.. zoek eens op adsl netwerk router etc etc, succes iig!
Als je goed leest/kijkt dan zie je aan het plaatje dat hij een alcatel 510 modem heeft (en die kan dus ook routen ja).

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
ShadowBumble schreef op 19 mei 2003 @ 12:12:
Stappen Plan :

3) Telnetten naar modem

Je hoeft voor zover ik weet GEEN ip adressen in te stellen, dat 510 modem heeft namelijk OOK DHCP. (dynamische ip adress verkrijgen)

• gwystyl
  • Laatst online: 22:23

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik weet het niet zeker hoor, maar die Alcatel modem is toch GELIJK aan die Thomson? Als je firmware updates en drivers enzo gaat zoeken staat er ook vaak Thomson of een gedeelte daarvan in de filename. Thomson maakt die dingen voor Alcatel.

• ShadowBumble
  • Laatst online: 21:59

ShadowBumble

Professioneel Prutser

NuKeFaCe schreef op 19 mei 2003 @ 13:02:
[...]

Je hoeft voor zover ik weet GEEN ip adressen in te stellen, dat 510 modem heeft namelijk OOK DHCP. (dynamische ip adress verkrijgen)
ben niet echt fan van de DHCP maar is idd niet echt nodig ;)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Pagina: 1