Toon posts:

zoveel mogelijk visitekaartjes printen op 1 blad

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pdf bestand, met visitekaartjes.
Nou wil ik deze uitprinten, zonder elke keer een nieuwe blaadje te gebruiken, maar er zoveel mogelijk naast/onder elkaar te krijgen.

Ik heb dit al gedaan in word door de pdf bestandjes op te slaan als GIF , maar als ik hem nu print, komt de ene er mooi uit, en de ander heel lelijk.

Weet iemand hier een oplossing (programma) voor?

Verwijderd

probeer de source-file van de pdf (het visitekaartje dus) te krijgen en deze met passen en meten in een word-document te plakken.

Verwijderd

Je bent me voor.... :)

Verwijderd

lekker puh :P 8)7

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Uhm. in een Word document, de source van het pdfje? Word is nou niet het je-van-het opmaakprogramma en er zal waarschijnlijk een goede reden zijn waarom Ticker niet het originele bestand maar een pdf krijgt.

Wat je doet, is je eerst afvragen of je een programma hebt waarmee je echt op de milimeter kunt uitlijnen:
QuarkXpress, Indesign, Illustrator... zo niet: try Publisher, die wordt bij Office meegeleverd als het goed is.
Wat je nu doet is hulplijnen zetten, ff een werkje maar wel het netste. Je begint, neem het ruim, ivm. de printmarge, op 5 mm afstand van de linkerbovenhoek, en zet daar een hulplijn neer, zowel horizontaal als verticaal. Daar tel je de grootte van je kaartje bij op en je sleept er nog twee naar de onder- en zijkant.
Eerst alle hulplijnen dus, met een beetje standaardformaat kaartje kom je wel op 2 naast elkaar en 5 onder elkaar, 10 op een vel dus. Dan importeer je de pdf, dat kun je in de eerstgenoemde programma's doen door Bestand -> Plaatsen te kiezen, ik weet niet of je in Publisher een pdf kunt importeren... iig daar zit het ook onder bestand, try out zou ik zeggen.

Je importeert de eerste, je sleept m op zn plek precies in het vakje tussen je hulplijnen, en om geen fouten te kunnen maken copy'paste je de rest erbij van de eerste.

Ennuh, als je dan toch je visitekaartje moet omzetten naar een ander formaat... try .PNG of TIFF. Geen GIF, want daarbij vallen misschien kleuren of kleurverlopen weg... en JPEG met een (te) sterke compressie kan nog wel eens vieze randjes geven.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
... en haal bijvoorbeeld dat PDFje door Photoshop heen, en raster 'm op een resolutie van 300 dpi bij de afmetingen die je nodig hebt, en sla dat op als BMP. Dáár kun je wel wat mee in Word :)

Verwijderd

gewoon printscreen van dat kaartje en in paint of word ff een een x aantal naast elkaar plakken....

simpel tog?
Pagina: 1