geluidsprobleem

Pagina: 1
Acties:

• AMDman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08-2025
Het geluid op mijn pc hapert tijdens het afspelen van mp3's, games, online radioluisteren.
mijn systeem: msi kt3ultra2, athlon xp 2000+, SBlive 5.1, maxtor 80gb 7200 rpm 8mb, maxtor 40 gb 5400 rpm, ati radeon 8500le, chordless usb mouse, cdrom speler, cd-brander. ik draai windows xp pro nl zonder sp1.

Het ligt niet aan de drivers want van alle apparaten run ik de nieuwste drivers.

heb uit de search van alles geprobeerd, heb andere geluidskaart geprobeerd, heb xp opnieuw geinstalleerd. helaas geen oplossing maar wel vreselijk irritant.

Iemand nog een geniaal idee voor een eventuele oplossing?

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-08 18:25

bloasfist

Slot-A Crew

AMDman schreef op 19 May 2003 @ 11:51:
Het geluid op mijn pc hapert tijdens het afspelen van mp3's, games, online radioluisteren.
mijn systeem: msi kt3ultra2, athlon xp 2000+, SBlive 5.1, maxtor 80gb 7200 rpm 8mb, maxtor 40 gb 5400 rpm, ati radeon 8500le, chordless usb mouse, cdrom speler, cd-brander. ik draai windows xp pro nl zonder sp1.

Het ligt niet aan de drivers want van alle apparaten run ik de nieuwste drivers.

heb uit de search van alles geprobeerd, heb andere geluidskaart geprobeerd, heb xp opnieuw geinstalleerd. helaas geen oplossing maar wel vreselijk irritant.

Iemand nog een geniaal idee voor een eventuele oplossing?
Resources (IRQ) van je geluidskaart veranderen? Ik win9x kan dit softwarematig, vanaf 2k (en dus ook xp) moet je hiervoor simpelweg je geluidskaart in een ander pci slot steken.
Kijk wel eerst even wat je huidige situatie is m.b.t. shared/conlficting irq's. Start->programs->accessories->system tools->system information is daarbij wel handig.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs