Toon posts:

Aanmeldings props W2k server DC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat prbleempjes bij het aanmelden bij mijn DC. Als ik een client toevoeg aan het domein en in restart gaat de eerste keer alles goed. Drive mappings, NTP, SUS etc.

Als ik vervolgens het client systeem weer restart werkt er helemaal niks. Het client systeem meld zich dus niet meer aan bij de DC. (alleen lokaal).

Uit het domein gehaalt, er weer in gesmeten, weer zelfde verhaal. 1 keer goed, vervolgens niet meer. Iemand hier ervaring mee?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ja nu kun je wel beteuterd gaan staan kijken, maar iets meer info mbt de configuratie van dit domain kan geen kwaad!

je clients hebben een correct werkende DNS? dwz ze verwijzen naar je DC als DNS Server (welke dan uiteraard als forwarder is geconfigureerd naar het internet toe?)

info,info daar draait het hier om,

over wat voor clients hebben we het eigenlijk? windows XP of windows 2000 pro?

[ Voor 9% gewijzigd door Zwelgje op 19-05-2003 21:08 ]

A wise man's life is based around fuck you

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat bedoel je met dat het zich niet meer aanmeld bij de DC?
Krijg je een bepaalde foutmelding of iets dergelijks?

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 19 May 2003 @ 20:29:
Wat bedoel je met dat het zich niet meer aanmeld bij de DC?
Krijg je een bepaalde foutmelding of iets dergelijks?
nee da's het gekke juist, als ik de client voor de eerste keer aanmeld krijg ik drivemapping en SUS (automatic updates).

de daarop volgende keren krijg ik deze helemaal niet meer.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 23:28

pistole

Frutter

en je weet zeker dat je dan op het domain aanlogt en niet lokaal? Wat zeggen de verschillende logboeken (event viewer) ervan? Wat krijg je als je wel op het domain aanlogt?

Ik frut, dus ik epibreer

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 20:33:
[...]

nee da's het gekke juist, als ik de client voor de eerste keer aanmeld krijg ik drivemapping en SUS (automatic updates).

de daarop volgende keren krijg ik deze helemaal niet meer.
en als je in een cmd.exe box: "echo %Logonserver%" doet, is het leeg ?

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 19 May 2003 @ 21:17:
[...]

en als je in een cmd.exe box: "echo %Logonserver%" doet, is het leeg ?
Ik denk het wel, op mijn werk geeft hij gewoon de juiste server weer (ik zit daar dus nu). Ik ben gister nog wat verder gegaan met het trouble shooten. mijn bevindingen:

Als ik een client systeem in het domein aanmeld en reboot, kan ik de eerste keer gewoon inloggen op het domein, maakt het client systeem een domein user aan krijg mijn drivemapping etc. 't lijkt of alles werkt.
Als ik vervolgens het client systeem opnieuw opstart en inlog met de net automatisch aangemaakte user, log die wel in op het systeem maar niet op de DC. Wat mijn ook opviel is dat als ik in dit stadium met een andere netwerkuser aan probeer te loggen krijg ik de foutmelding: 'Domain controller unavalible'.

Terwijl ik als ik vervolgens met die eerst besproken network (domein) user inlog. deze gewoon berijkbaar is. (ping, locale webpagina's).

'k snap 't niet echt. Ik heb zoiets van, hij doet het wel of hij doet het niet. Nu doet die 't half en da's ook gelijk 't moeilijkste om op te lossen ;(
Pagina: 1