[w2000] administrator locked op DC

Pagina: 1
Acties:

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2025
Zit hier op schoolsituatie, en de administrator account op de DC is gedisabled. Hoe ze het gedaan hebben in de andere klas, geen idee. Maar enkel die gebruiker kan lokaal aanmelden.

Al geprobeert via remote registry, en een vbs script in het run te plaatsen voor account aan te maken, maar dit lukt niet.

iemand idee?

internix.be

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

denk eerder dat ze het administrator account hernoemt hebben. Daarna een administrator aangemaakt en deze disabled gezet. Een administrator account kun je niet disabelen bij mijn weten.

• Jump
ze hebben zitten testen met teminal services, en daar de adminsitrator gedisabled, maar terug vergeten enablen.

Bij het proberen aaloggen krijgen we effectief een foutmelding dat de account gedisabled is.

internix.be

Verwijderd

Volges mij heeft Microsoft zo'n proggie om accounts te kunnen resetten dmv. een bootable disk. Zal es ff zoeken...

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

riser2001. daar kun je het password mee resetten inderdaad. Echter het probleem is dat het account dan nog steeds disabled is. Als ze geen ander account hebben zit er weinig anders op dan herinstallatie ben ik bang met format....anders neemt ie alsnog oude instellingen over.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 11:37:
Volges mij heeft Microsoft zo'n proggie om accounts te kunnen resetten dmv. een bootable disk. Zal es ff zoeken...
Haha dat zou mooi zijn, dit bestaat dus niet van Microsoft iig, zou wel heel makkelijk zijn om zo een server in te komen he ? Er is wel een tool voor, maar deze werkt alleen op locale Accounts dus als we het hier over een DC hebben dan houdt het op !. Die kan je naar mijn weten niet met die bootdisk omzetten maar pin me er niet op vast.

Verwijderd

het bestaat wel van ms...
maar dit is geen security risk... je moet immers je server booten, een flop erin stoppen en dus fysiek toegang tot de server hebben... en de servers staan allemaal netjes in een afgesloten ruimte, toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 13:49 ]

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:18
Het administrator account kan niet gelocked worden. Er moet minstens nog een account zijn met administrator priveleges, dat is dan het orginele admin account.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:33

Reptile209

- gers -

Onder NT kan je de User Manager for Domains ook vanaf een andere PC in het domein starten. Als je daar dus nog wel in kan loggen met (domain) admin rechten, zou je een heel eind kunnen komen. Kweenie of 2000 dat ook (nog) kan?

Zo scherp als een voetbal!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

tuurlijk kan dat connect to other computer heet dat vanuit je mmc...

ze moeten eerst het originele administrator account maar eens vinden :-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 13:48:
het bestaat wel van ms...
maar dit is geen security risk... je moet immers je server booten, een flop erin stoppen en dus fysiek toegang tot de server hebben... en de servers staan allemaal netjes in een afgesloten ruimte, toch?
Op scholen schort het daar nog weleens aan :)

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-08 23:10
Als het goed is kun je de Administrator wel renamen en volgens mij ook uitschakelen[dat laatste weet ik niet 100% zeker, dat hernoemen wel]... Maar dan moet je inderdaad wel een andere account hebben met administrator privileges.

[ Voor 55% gewijzigd door Gody op 20-05-2003 00:37 . Reden: typfouten ]

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:23
Ik denk dat ik het verhaal niet helemaal snap... Is er maar één domain admin binnen jullie hele domein? Lijkt mij stug, degene die ook domain admin is kan gewoon het administrator account unlocken toch??

• Jump
nee, het is een testdomein voor onze klas. Hebben daar gewoon w2k servertje staan, en onze pc's steken we dan ff in dat domein. Het schoolnetwerk telt wel meerdere admin's.

Het probleem is/Was dus dat er met de terminal services getest is geweest. Om een of andere reden hebben ze dan de administrator vergrendeld, en niet meer ontgrendeld (vraag me niet hoe). Verbinden vi mmc gaat ook niet, user disabled, via netwerklocaties kan men wel naar \\..\c$ gaan met de administrator account.

internix.be

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

je kunt een administrator account NIET disabelen. Alleen hernoemen.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:23
Jumper schreef op 19 May 2003 @ 19:26:
nee, het is een testdomein voor onze klas. Hebben daar gewoon w2k servertje staan, en onze pc's steken we dan ff in dat domein. Het schoolnetwerk telt wel meerdere admin's.

Het probleem is/Was dus dat er met de terminal services getest is geweest. Om een of andere reden hebben ze dan de administrator vergrendeld, en niet meer ontgrendeld (vraag me niet hoe). Verbinden vi mmc gaat ook niet, user disabled, via netwerklocaties kan men wel naar \\..\c$ gaan met de administrator account.
Als het een testdomein is zou ik gewoon lekker opnieuw gaan installeren of uitzoeken hoe het administrator account nu heet..

Verwijderd

Je kunt adminpak.msi installeren op ieder w2k werkstation. Dat staat in de system32 directory van je server of op de W2K server CD. Dan kan je via AD users&computers eens kijken wie allemaal lid is van administrators of domain admins. Als je dat weet kan je via zo'n account de "originele" administrator weer enabelen.

Verwijderd

Ik hoop voor je dat er iemand zo slim is geweest om een ander account aan te maken met admin rechten. ;) Als de admin alleen is hernoemt of het wachtwoord is verandert dan kun je ook met een linux bootflop het wachtwoord resetten.
Misschien kun je ook proberen met ERD-commander erop te komen en het wachtwoord veranderen.
Pagina: 1