Oops password netwerk fout,help ?

Pagina: 1
Acties:

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ben weer aan het blunderen...
Voor een van de pc's boven in het netwerk wist ik het wachtwoord niet helemaal zeker,dus ik log in met het verkeerde wachtwoord.
Helaas stond het vinkje aan bij wachtwoord onthouden dus nu kiest ie steeds het verkeerde wachtwoord,komt er een foutmelding en moet ik het juiste wachtwoord invullen.
Nou worden die wachtwoorden in je username.pwl opgeslagen... is er een manier om die toch te editen en het foute wachtwoord er uit te halen ?
Kan het file ook deleten maar dan ben ik al mijn wachtwoorden kwijt en een hoop ken ik echt niet uit mijn hoofd.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:05

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Voor dat soort zaken heb ik dus een zgn. password manager :)
Voor de rest... je kan ook veel wachtwoorden 'hergebruiken' Ik gebruik niet voor ieder systeem een ander wachtwoord.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Nick39
  • Niet online
BlaTieBla schreef op 19 mei 2003 @ 11:23:
Voor dat soort zaken heb ik dus een zgn. password manager :)
Voor de rest... je kan ook veel wachtwoorden 'hergebruiken' Ik gebruik niet voor ieder systeem een ander wachtwoord.
:) mja..alleen die password manager stond op het geflipte systeem...
feit blijft nu dat ik er niet meer bij kan zonder een omweg..dus als ik op de een of andere manier in dat pwl file kan komen...

Verwijderd

username.pwl? Dat klinkt als een wachtwoordenbestand van Windows 98 ofzo.
Kan je die niet gewoon skippen met ESC en vervolgens de *.pwl deleten?

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 12:20:
username.pwl? Dat klinkt als een wachtwoordenbestand van Windows 98 ofzo.
Kan je die niet gewoon skippen met ESC en vervolgens de *.pwl deleten?
Jazeker kan dat,maar dan ben ik alle passwords kwijt..en als de fout weer gemaakt wordt kan ik dat opnieuw gaan doen,ik wil hewoon het foute password uit die lijst halen..alleen is ie encrypted..

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Je moet van je Windows98 CDROM uit de map \tools\reskit\netadmin\pwledit even het programma PWLedit rippen. Hiermee kun je een losse entry eruit gooien. De rest blijft gewoon behouden.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Wat is eigenlijk het nut van een password in Win98 te pleuren als je toch met ESC overal bij kunt?
Idd door het verwijderen ben je alle passworden kwijt, maar dan kun je weer opnieuw aanmaken door een nieuwe password in te voeren.
Win98 is heel slecht in beveiliging. Waarom ga je dan niet over naar Windows 2000? (als je die hebt.)

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 12:50:
Wat is eigenlijk het nut van een password in Win98 te pleuren als je toch met ESC overal bij kunt?
Idd door het verwijderen ben je alle passworden kwijt, maar dan kun je weer opnieuw aanmaken door een nieuwe password in te voeren.
Win98 is heel slecht in beveiliging. Waarom ga je dan niet over naar Windows 2000? (als je die hebt.)
Ook de passwords voor inbellen, toegang tot andere pc's,bezochte sites waar je lid van bent,ftp passwords en noem maar op staan er in.

• Nick39
  • Niet online
tweakerbee schreef op 19 mei 2003 @ 12:26:
Je moet van je Windows98 CDROM uit de map \tools\reskit\netadmin\pwledit even het programma PWLedit rippen. Hiermee kun je een losse entry eruit gooien. De rest blijft gewoon behouden.
Ik hoop dat ik die nog heb..anders vind ik hem wel op het net denk ik nu ik de naam weet,bedankt !

• Nick39
  • Niet online
tweakerbee schreef op 19 May 2003 @ 12:26:
Werkt als een speer,bedankt !
Pagina: 1