prijslijst comptuter groothandels

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47
Ik heb van school de opdracht gekregen een ondernemingsplan te maken. Mijn idee was een computer groothandel te beginnen die zich specifiek richt op startende bedrijven.

Nu heb ik alleen bij verscheidende groothandels ( via de search op deze link gekomen bestellen via de groothandel ?) geprobeert een prijslijst te bemachtigen, maar ze willen allemaal eerst een bewijs van inschrijving van de KvK hebben. Zoals jullie waarschijnlijk wel begrijpen heb ik die niet en ga ik die ook niet aanvragen omdat dat geld kost.

Is er iamand die mij aan zo'n prijslijst kan helpen, het liefst van de goedkopere groothandels/importeurs (dat spreekt eigenlijk wel voorzich)?

P.s. Ik weet niet of de modjes dit toestaan, als het niet mag dan bied ik bij deze me exuses aan.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:45

Greyfox

MSX rulez

Je haalt van de winkelprijzen gewoon 10 tot 20% af, dan heb je ze ook.

MSX 2 rulez more

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:30

Masselink

Voor de dorst

Die mag je toch niet doorgeven ? (H.Masselink-ad-Proneco.nl)

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Greyfox schreef op 19 mei 2003 @ 11:16:
Yeah right.....ik denk 5%

• Dreamer
Greyfox schreef op 19 mei 2003 @ 11:16:
zoals je ziet ontstaat er binnen de minuut al een menings verschil

ik heb liever absolute getallen

Ik weet of je ze vrij mag geven ik hoop van wel anders moet ik heel creatief gaan worden in het bedenken van ideeen.

specs | specs server

• Greyfox

Greyfox

MSX rulez

Het is toch niet voor het echie?
Het gaat er toch om dat je over je ondernemingsplan nagedacht hebt en niet dat alle prijzen acuraat zijn?

MSX 2 rulez more

• Greyfox

Greyfox

MSX rulez

Masselink schreef op 19 May 2003 @ 11:17:
[...]

Yeah right.....ik denk 5%
idd, je denkt.......

MSX 2 rulez more

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nr. 2 heeft gelijk hoor, op hardware zit bijna geen marge. Alleen als je groot inkoopt kun je wat verdienen.
Maar jij wil een groothandel beginnen, dus JIJ koopt dan van importeurs, niet van andere groothandelaren ???

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Greyfox schreef op 19 mei 2003 @ 11:22:
[...]

idd, je denkt.......
Ik heb een IT bedrijf.

[GuardianAngel hieronder: excuses...is inderdaad wel slim]

[ Voor 18% gewijzigd door Masselink op 19-05-2003 11:26 ]

Verwijderd

Ik werk dan bij een distributeur en ik krijg zovaak dit soort vragen. Prijslijsten worden inderdaad nooit afgegeven om de inkoopprijzen van resellers te beschermen.........

En die 10% - 20% manier werkt niet. Verder zit er een groot verschil in staffelprijzen.......Het verschil tussen 1 stuks en een doos van twintig scheelt al snel 5% in aanschaf.

En wat moet je met prijzen van andere groothandels, als je zelf groothandel wilt worden? Dat zijn niet jouw inkoopsprijzen........dan moet je bij producenten / importeurs aankloppen......en dat gaat ook niet makkelijk worden.

Verzin gewoon de hele boel bij elkaar.....flats een Xcel prijslijstje in elkaar, zet er Quote , Bas, McDos, Astra, Actebis, ECl of weet ik veel wat boven en klaar ben je.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 11:31 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Off-topic:

Een kleine tip:

Als je wilt reageren op een bericht en je wilt dat kort na je laatste bericht (in jouw geval binnen 1 minuut zelfs) gebruik dan de editfunctie om e.e.a. aan te vullen. Leest wat prettiger en geeft wat ruimte. :)

ARME AOW’er

• Greyfox

Greyfox

MSX rulez

Masselink schreef op 19 May 2003 @ 11:23:
[...]

Ik heb een IT bedrijf.
Ja, en?
Blijkbaar heeft dat niet met hardware te maken, anders had je wel gezegd dat de marge 5% was ipv dat je denk dat de marge 5% is.

MSX 2 rulez more

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Greyfox schreef op 19 mei 2003 @ 11:26:
[...]

Ja, en?
Blijkbaar heeft dat niet met hardware te maken, anders had je wel gezegd dat de marge 5% was ipv dat je denk dat de marge 5% is.
Dat heeft sterk te maken met de hoeveelheid en hoe vaak je iets besteld, aangezien de verzendskosten anders behoorlijk de marge drukken. Wj hanteren ongeveer 5%, dat een ander bedrijf meer vraagt is hun eigen zaak. Ik gebruik 'ik denk' omdat ik denk dat de meeste bedrijven meer richting de 5% gaan dan de 10%.

• Dreamer
Greyfox schreef op 19 May 2003 @ 11:21:
Het is toch niet voor het echie?
Het gaat er toch om dat je over je ondernemingsplan nagedacht hebt en niet dat alle prijzen acuraat zijn?
Heb je helemaal gelijk in maar ik heb het liefst de echte zodat je een beter beeld kunt maken en beter kunt inschatten of het wel verstandig is om zo'n bedrijf te starten
Maar jij wil een groothandel beginnen, dus JIJ koopt dan van importeurs, niet van andere groothandelaren ???
De bedrijfskolom producent --> importeur --> groothandel --> groothandel --> detaillist. Is geen gekke bedrijfskolom hoor, zeker niet als je als klein bedrijf begint (als je groter wordt ga je natuurlijk direct naar de importeur toe)

specs | specs server

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Nu weet de TS wat hij zo ongeveer als richtlijn kan nemen en echte getallen hoeft ie niet want dat hoeft nooit met een ondernemingsplan voor school.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat over het algemeen goed helpt (deed ik destijds nl ook): Bel een aantal van die groothandels gewoon op, leg ze uit waar je mee bezig bent, en vraag ze dan gewoon vriendelijke of ze een prijslijst kunnen sturen, of dat ze iig kunnen zeggen welk percentage je ongeveer van de winkelprijs moet aftrekken om tot groothandelsprijzen te komen.
Als je zegt dat het voor school is, zijn de meeste bedrijven wel bereid om te helpen. Zeker als je een telefoniste krijgt die ook nog op school zit ;)

Overigens, houdt er bij je projectje rekening mee dat bedrijven de prijzen zonder BTW graag willen zien...de BTW betalen ze wel maar krijgen ze toch weer terug namelijk, dus dat intsresseert ze niet echt veel... Dus prijslijst van jezelf is excl. btw

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Lijkt me geen slimme constructie, waarom zou ik als afnemer van de 2e groothandel in lijn wat kopen, als dat betekent dat inkopen bij de 1e goedkoper is ?

• Dreamer
zimbab schreef op 19 May 2003 @ 11:32:
Nu weet de TS wat hij zo ongeveer als richtlijn kan nemen en echte getallen hoeft ie niet want dat hoeft nooit met een ondernemingsplan voor school.
Ik denk dat je even beter kan doorlezen en dat ik het liefst wel absolute getallen heb zodat ik een beter beeld heb en duidelijker kan zijn op mijn mondeling.
Lijkt me geen slimme constructie, waarom zou ik als afnemer van de 2e groothandel in lijn wat kopen, als dat betekent dat inkopen bij de 1e goedkoper is ?
dat klopt maar is een kwestie van slim opzetten en service bieden.

[ Voor 24% gewijzigd door Dreamer op 19-05-2003 11:37 ]

specs | specs server

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

OK OK....maar ik heb ook van die dingen geschreven en kan je nu al vertellen dat je je zit te concentreren op iets waar de docenten echt geen boodschap aan hebben. Wat KillerAce_NL zegt is waarschijnlijk de eerste vraag die jij op je bord gaat krijgen van de docenten.

Hmmm....ik zie net dat je een opleiding groothandel doet.....is dan misschien wel iets belangrijker.....krijg je daar op die opleiding er dan geen info over of over hoe je er achter kan komen?

[ Voor 27% gewijzigd door zimbab op 19-05-2003 11:38 ]

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-08 15:48

Tjark

DON'T PANIC

Maar waarom zou een detaillist iets kopen bij:
importeur --> groothandel --> groothandel --> detaillist
als hij bij
importeur --> groothandel --> detaillist
kan inkopen?
Of denk jij met het 1e geval goedkoper uit te kunnen zijn voor de detaillist dan het 2e?

--edit-- Killer_ace was me al voor... maar:
dat klopt maar is een kwestie slim opzetten en service bieden
Maar als die service ten koste gaat van je eigen marge kun je zelf weer geen service leveren.
Hoe vaak denk je wel niet dat een computerwinkel meemaakt dat er iemand in de zaak staat en zegt: "op internet is het goedkoper"?

[ Voor 43% gewijzigd door Tjark op 19-05-2003 11:38 ]

*insert signature here

• Greyfox

Greyfox

MSX rulez

Masselink schreef op 19 May 2003 @ 11:28:
[...]

Dat heeft sterk te maken met de hoeveelheid en hoe vaak je iets besteld, aangezien de verzendskosten anders behoorlijk de marge drukken. Wj hanteren ongeveer 5%, dat een ander bedrijf meer vraagt is hun eigen zaak. Ik gebruik 'ik denk' omdat ik denk dat de meeste bedrijven meer richting de 5% gaan dan de 10%.
Ok, dan zit je wel iets dichter bij het vuur dan ik.
Ik moet je zeggen dat het me wel een beetje oplucht om te horen dat het geen 10% is (of erger).

MSX 2 rulez more

Verwijderd

KillerAce_NL schreef op 19 May 2003 @ 11:34:
Groothandel 1 levert aan groothandel 2 in staffelprijzen. Die krijgt bijvoorbeeld een korting van 5%. Groothandel 2 stoot zijn rommel door met 2,5 % erbovenop.
Dus je prijs kan als reseller bij groothandel 2 lager uitvallen dan bij groothandel 1.

Verwijderd

ik werk zelf bij een groothandel, en het maakt niet uit wie er belt om er 1 te vragen als je geen KvK hebt kun je het gewoon vergeten.
en wat al eerder gezegt is de marge hangt helemaal af van de hoeveelheid en het soort artikel

• Dreamer
Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 11:36:
[...]

Groothandel 1 levert aan groothandel 2 in staffelprijzen. Die krijgt bijvoorbeeld een korting van 5%. Groothandel 2 stoot zijn rommel door met 2,5 % erbovenop.
Dus je prijs kan als reseller bij groothandel 2 lager uitvallen dan bij groothandel 1.
dank je je bent me net voor.

en nogmaals als het bedrijf strax gegroeid is zal ik via de importeur bestellen, maar ik moet aan de kosten denk in het begin (heb maar 30.000,- als startkapitaal de rest moet ik lenen)

specs | specs server

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 11:36:
[...]

Ja leuk voorbeeld, maar kun jij van 2,5% leven EN service leveren ?
Wil je staffelprijzen krijgen dan heb je al heel wat afzet nodig, iest wat je als kleine groothandel dus niet initieël hebt.

B.t.w., vind het wel een leuk topic, ik wil je niet afkraken hoor. :)

[ Voor 7% gewijzigd door KillerAce_NL op 19-05-2003 11:43 ]

• Dreamer
KillerAce_NL schreef op 19 mei 2003 @ 11:42:
[...]
Wil je staffelprijzen krijgen dan heb je al heel wat afzet nodig, iest wat je als kleine groothandel dus niet initieël hebt.

ben alleen maar blij dat je kritisch bent kan ik alleen maar rekening meehouden en een antwoord op vinden.

Moet eerlijk zeggen dat ik al vanaf het begin al twijfels maar ik wil het toch proberen (als blijkt dat het namelijk niets wordt maakt dat niet uit en lever je het zo in)

specs | specs server

• HGM
  • Niet online

HGM

dreamer schreef op 19 mei 2003 @ 11:40:
en nogmaals als het bedrijf strax gegroeid is zal ik via de importeur bestellen, maar ik moet aan de kosten denk in het begin (heb maar 30.000,- als startkapitaal de rest moet ik lenen)
En dan nog zal je echt niet zomaar bij een importeur terecht kunnen ;) Als je echt geen prijzen van groothandels kunt vinden mag je me wel ff via ICQ aanspreken :)

Verwijderd

KillerAce_NL schreef op 19 May 2003 @ 11:42:
[...]

Nee, daar kun je ook niet van leven, maar t wordt wel gedaan. Zie er dan ook wel binnenkort een paar failliet gaan. Gelukkig stapt de topicstarter dan ook niet in een verzadigde markt........Alle merken zitten volgens mij al lekker onderverdeeld. Die doet Asus, die MSi die Gigabyte.........je komt daar gewoon niet meer tussen.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Is er iamand die mij aan zo'n prijslijst kan helpen, het liefst van de goedkopere groothandels/importeurs (dat spreekt eigenlijk wel voorzich)?
Neem contact op met deze groothandels/importeurs :)

In ieder geval loopt dit topic toch op niks uit.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.