Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] MosFET vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Topicstarter
Beste mensen, mijn electronica kennis is al weer van een paar jaar geleden, en ik snap daarom de volgende schakeling ook niet helemaal:

Afbeeldingslocatie: http://berflonet.nl/~dbos/files/mosfet.jpg

Aan de linkerkant wordt een spanning aangeboden, en de belasting (meting) hangt aan Rl

Maar wat doet de MosFET in deze schakeling. Aangezien de gate aan nul hangt, moet hij volgens mij sperren.

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Verwijderd

het enige dat ik er nog van weet, is dat je de gate van een MOSFET kunt sturen met zowel een positieve als een negatieve spanning, dit in tegenstelling tot een gewone FET.

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Topicstarter
Daarmee bedoel je een negatieve Vgs neem ik aan? Door die onderste weerstand wordt Vgs volgens mij inderdaad negatief...

Wat gebeurt er dan als je hem met een negatieve spanning stuurt?

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

corani -> Zoals je in de moderatiepolicy kan lezen is het CME forum op Gathering of Tweakers alleen bedoeld voor computer-gerelateerde elektronica.

Ik denk dat je je vraag het beste op het forum van www.circuitsonline.net kan stellen. Daar komen ook wat meer "experts" die je vast wel verder kunnen helpen.

Dit topic is gesloten.