[Access] Linked tables

Pagina: 1
Acties:

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een database met daarin 11 gelinkte tabellen. Deze database hoort bij een tooltje wat ik geschreven heb, en wat ook op andere machines moet kunnen draaien.
Nou is alleen het probleem dat de linked tables keihard naar "c:\programming\Addon\database\*.*" wijzen, waarbij in de map database 12 bestanden zitten.
11 tekstbestanden waar de tabellen naar wijzen, en 1 *.mdb bestand.

Wanneer ik de tool in een andere map dan deze installeer kan de database de tekst bestanden voor de linked tables niet meer vinden.

Probleem is dus dat de linked tables naar een absolute path wijzen, terwijl dat eigenlijk relative moet zijn. Weet iemand of dit mogelijk is, en zo ja, hoe?

Zowel de search, google en experts-exchange (down op dit moment) geven geen oplossingen voor dit probleem en bij MS krijg ik er al helemaal niets over gevonden.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

Verwijderd

Eerste het pad ophalen waar de Db in geplaatst is, en dan naar dit pad verzijzen. Een dynamische locatie dus 8)

Werk bij mijn prima, je hoeft het in principe maar eenmaal te controleren en in te stellen, maar als de gebruikers het pad kunnen wijzigen kan je het bij het opstarten controleren (autoexec)

• akakiwi

akakiwi

Topicstarter
Je stelt dus eigenlijk voor om dat te controleren wanneer het installatie programma gedraaid heeft?
Maar, ik krijg, wanneer ik in Access 2000 aan het werk ben niet eens de mogelijkheid om de linked tables aan te passen. Verwijderen en opnieuw aanmaken gaat wel, maar ja, dat wil je niet.

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-07 15:59

TMDevil

Blaat

Je kan de gelinked tables verwijderen en opnieuwe linken met VB script:

DoCmd.Deleteobject
DoCmd.TransferDatabase acLink, "Microsoft Access", lokatie + "\database.mdb", acTable, "extern", "intern"
en zo kan je verschillende typen linken

n54 power!

• TMDevil

TMDevil

Blaat

dubbelpost

[ Voor 96% gewijzigd door TMDevil op 19-05-2003 10:37 . Reden: -5 dubbelpost ]

n54 power!

• akakiwi

akakiwi

Topicstarter
Dit zou ik dan gewoon 11 keer moeten herhalen wanneer ik 11 linked tables wil creëren.
DoCmd is gewoon het executen van commandos via de Shell, is het niet?

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Extra -> databasehulprogramma's -> koppelingsbeheer.

Dit laat toe om gekoppelde tabellen bij te werken.

[ Voor 44% gewijzigd door charlie op 19-05-2003 10:43 . Reden: extra info, opmaak ]

• TMDevil

TMDevil

Blaat

DoCMD heeft best veel eigenschappen. Je kan er ook records mee aanmaken en zo... best een basic tool. En over het koppelen van 11 tables is die echt niet lang bezig. Bij mij doet die er 1 sec over of zo om 5 tabellen te koppelen via een 64k lijn

n54 power!

Verwijderd

TMDevil schreef op 19 mei 2003 @ 10:44:
DoCMD heeft best veel eigenschappen. Je kan er ook records mee aanmaken en zo... best een basic tool. En over het koppelen van 11 tables is die echt niet lang bezig. Bij mij doet die er 1 sec over of zo om 5 tabellen te koppelen via een 64k lijn
DoCmd is een Access object en werkt afaik niet binnen VB (itt VBA).

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

DoCmd werkt inderdaad niet in VB.
Uit de VS.Net 2003 Help (MSDN Library april 2003):
The DoCmd object makes it possible for you to carry out various Microsoft® Access commands by using Microsoft® Visual Basic® for Applications (VBA).
En dat wil dus zeggen dat het in VB niet gaat werken ;)

Het probleem dat je hebt is inderdaad vervelend maar niet onoplosbaar. Ik heb het probleem ook een keer gehad en deels opgelost met de mogelijkheden zoals die al in meerdere posts in dit draadje worden weergegeven. Je kunt bij het starten van je Access-db testen of de linked tables gevonden worden en zo niet vragen om een nieuwe locatie om ze opnieuw te linken.
Houd ons op de hoogte van de ontwikkelingen. Indien nodig kunnen we je vast verder helpen.

My personal website

Pagina: 1