[Debian] Qmail en batched smtp

Pagina: 1
Acties:

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

Topicstarter
Ik heb een mailserver draaien. En ik heb een 56k link. En de mailserver werkt nu correct. gelukkig ;)

Maar nu zit ik met het probleem dat ik niet altijd online kan zijn. Nu zal er vast wel iemand zijn die slim zegt van dan gebruik je toch een backup mx maar ik ben dus niet de hele dag online (zou wel makkelijk zijn ;)) Maar qmail gebruikt een retry schedule die de wachttijden exponentieel laat oplopen. Dus de kans als ik 's avonds online kom dat mijn mail niet aankomt is dus vrij groot.

Nu heb ik gelezen dat je met batched smtp de backup mx kunt laten wachten totdat ie een seintje krijgt van ik ben online. En dat die dan de mail gaat versturen.
Tenminste dat is wat ik gelezen heb en in hoeverre het waar is weet ik niet.

Ik heb verder op internet al gezocht naar wat howto's over batched smtp maar daar kan ik weinig over vinden. Wat ik gevonden heb is dat je je backup mx in qmail zo moet instellen:
in /var/qmail/alias het volgende bestand: .qmail-uucp-default en met de volgende inhoud:
|preline -dr /usr/bin/uux - -r -gC -a"${SENDER: -MAILER-DAEMON}" lm!rmmail "($DEFAULT@$HOST)"

En dan moest je in /var/qmail/control/virtualdomain het domain van welk domain je allemaal wil ontvangen.

Goed mijn vraag is dan hoe stel ik dan mijn eigen qmail in dat die ook daadwerkelijk dat seintje geeft van "he, ik ben online wil je de mail effe sturen?"

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
Het verhaal is precies andersom, je provider zal dit regelen.
Dus: je komt online en je krijgt de post aangeboden van je provider op poort 25.

Wat je zoekt is het zelf batchen van je post omdat je een dialup verbinding hebt.
Ik heb het ooit eens opgezet volgens deze link.
Hiervoor wordt gebruik gemaakt van serialmail en qmail.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).