netwerk problemen 98 < > ME

Pagina: 1
Acties:

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb het volgende probleem en ik kom er echt niet uit.
Vroeger draaiden al mijn pc's onder windows 98 SE maar een er van, de pc beneden draait op Millennium.

Ze zitten allemaal in de werkgroep WORKGROUP
Microsoft networking is ge-installeerd.
Primaire aanmelding: microsoft family aanmelden.
TCP-IP protocol geinstalleerd,
IPX/SPX protocol geinstalleerd
NETBUII protocol ge-installeerd.

Probleem is dat elke windows 98 SE pc mijn windows ME machine kan zien in de netwerk omgeving.
Maar andersom, de ME machine vindt geen enkele andere machine als je op Volledig netwerk drukt ziet ie WORKGROUP niet eens, laat staan de aangemelde machines.
Als ik echter in dat Volledig Netwerk op zoeken druk in de ME bak en ik tik Laptop in bij zoeken naar computers, dan komt ie netjes tevoorschijn met de laptop pc, werkgroep: WORKGROUP en dan kan ik er gewoon in.
Ik kan met dat zoeken gewoon elke PC vinden in het netwerk en heb dan ook toegang tot die machine.

Maar zodra ik weer op Volledig Netwerk druk is die machine weer pleite.
Met als gevolg dat ik bij bv windows commander (nu Total commander) als ik op entire network druk, ik geen machine kan vinden.
Als ik dus een bestand wil copieeren vanaf een andere machine moet ik dus eerst naar mijn netwerk lokaties gaan, dan op volledig netwerk drukken, dan zoeken,naam van de machine invoeren er op dubbel klikken en dan kan ik er bij.
Snelkoppelingen naar de machines maken met //laptop werkt ook, ik kan er dan gewoon bij.

Maar de werkgroep weigert op te duiken.
Kan iemand me verder helpen ?
Nogmaals, de andere pc's zien mijn pc met ME dus gewoon wel staan in de werkgroep.

• Rekenmachine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
Eigenlijk heb je zelf al een oplossing gevonden dmv de snelkoppeling. Ik heb denk ik een paar dingen waar je naar kan kijken. Ik ben nu niet thuis dus ik kan het ook niet bevestigen of de stappen daadwerkelijk voor een juiste oplossing zorgen.

1. Misschien dat bij de win98 pc het aanmelden bij "netwerk configuraties" in het configuratiescherm niet op netwerk aanmelding staat.

2. pak een een sniffer (Ethereal) en kijk eens of ze allebij een broadcast signal uitzenden.
Als ze dat niet doen, ik d8 dat je dat ergens in Windows kan instellen

ALs het niet helpt, veel geluk gewenst!

https://www.enwatbenjedan.nl/

• Nick39
  • Niet online
Het probleem is dat de snelkoppelingen niet bereikbaar zijn vanuit windows commander en ik haat de explorer manier van copieeren en zo.
Daarnaast kan ik ook niet zien of de desbetreffende computer echt online is.
Als niet de hele pc gedeeld is,maar slechts een aantal mappen,dan moet ik snelkoppelingen naar al die mappen gaan maken.
Het zelfde probleem had ik overigens in windows 2000..iedere andere machine in windows 98 SE zag de windows 2000 bak maar andersom zag de windows 2000 bak geen enkele computer,zelfs dus niet de werkgroep...

• Nick39
  • Niet online
Ik heb het aanloggen nu veranderd van Microsoft aanmelden naar client voor microsoft netwerken en voila..daar is het hele netwerk weer.
Maffe is dat dat onder windows 98 SE dus niet hoefde.
Vervelende is ook dat ie het wachtwoord wat ik bij Microsoft aanmelden nooit hoefde te gebruiken (gewoon niets invullen en op okay drukken) niet onthoudt en dat de optie in TWEAKUI om dat te doen niet lekker werkt als de pc niet goed wordt afgesloten.
Ik zou dus moeten kijken of er een andere manier bestaat zodat Windows ME dit wachtwoord (of eigenlijk geen wachtwoord) wel onthoudt.