Toon posts:

[W2000] HCI en SCI Load error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even het probleem schetsen:

- ben bezig met het herinstalleren van Windows 2000 op een Toshiba Tecra 8000
- heb mooi alle drivers gedownload van de Toshiba website
- na alle drivers te hebben geinstalleerd krijg ik dus HCI Load error en SCI Load error. :(

Zowel op de website van Toshiba als op Google heb ik niets teruggevonden, maar hier op GoT wel (zie:
[rml][ Win2K] HCI en SCI load error op Toshiba[/rml] ;
HCI en PCI Load error).

Alleen hebben ze er niet bijgeschreven hoe ze het probleem nu hebben opgelost. Best lastig! 8)7

Als iemand een antwoord weet, graag!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 09:53:
Even het probleem schetsen:

- ben bezig met het herinstalleren van Windows 2000 op een Toshiba Tecra 8000
- heb mooi alle drivers gedownload van de Toshiba website
- na alle drivers te hebben geinstalleerd krijg ik dus HCI Load error en SCI Load error. :(

Zowel op de website van Toshiba als op Google heb ik niets teruggevonden, maar hier op GoT wel (zie:
[rml][ Win2K] HCI en SCI load error op Toshiba[/rml] ;
HCI en PCI Load error).

Alleen hebben ze er niet bijgeschreven hoe ze het probleem nu hebben opgelost. Best lastig! 8)7

Als iemand een antwoord weet, graag!
Dit al geprobeerd :? [rml]Riemer Reinalda in "[ Win2K] HCI en SCI load error op Toshiba"[/rml]
De volgorde van installatie van de Toshiba klopt wel: eerst de TVALD drivers, HWsetup en de rest.

Om het bios van een Toshiba uin te komen tijdens aanzetten F1 :) ingedrukt houden (eerst F1, dan power erop :P )

BIOSflash kan je doen tijdens aanzetten met F12 (ervan uitgaande dat je een recent Toshiba notebook hebt)
Heb je hier niks aan :?

[ Voor 1% gewijzigd door aReaRe op 19-05-2003 15:58 . Reden: UBB codes vergeten :X ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Riemer: als je mijn bericht goed had gelezen, had je gemerkt dat ik uw suggestie reeds had opgezocht hier op GoT.

Ondertussen ben ik er achter gekomen dat het installeren van "Common modules for ACPI support (TVALD)" inderdaad de oorzaak is van deze errors. Het niet installeren van deze update is natuurlijk ook een oplossing, maar - zoals gezegd - als iemand hier toch een "workaround" voor heeft?!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

In deze volgorde van installeren (eerst TVALD) geeft op mijn Toshiba Satellite Pro 4300 met laatste bios juist geen errors, en ik draai er ook perfect Windows 2000 / XP op.

Andere volgorde van installeren gaf mijn juist deze problemen.

Pas nadat ik die drivers allemaal geinstalleerd heb / had, daarna pas Windows Update draaien met een hele zwik aan bugfixes 8)7

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Idd, het werkt! :-)
Na veel gereboot te hebben wel te verstaan.

Bedankt!
Topic mag gesloten worden.