CSS/Layer probleem.

Pagina: 1
Acties:

• theFluke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-12-2023
Ik ben met een site bezig welke opgebouwd wordt met een aantal layers. Een banner, filler, content en footer layer.
Nu is het zo dat als er meer content is dan dat de browser lang/groot is. deze, als je naar beneden scrollt, over de footer en de achtergrond(filler) heenkomt. Ik heb er voor gezorgd dat de filler layer 100% height heeft en dat de footer onderaan wordt ge-aligned.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Heb ik een of ander scriptje nodig om dit af te vangen?

Work on time?......Yeah, I admire the concept.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Ehm, wat code zou handig zijn, alhoewel ik veronderstel dat (één of meerdere) layers absoluut gepositioneerd zijn. :) Daar zit het hem denk ik in...

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• theFluke
Misschien dat ik mezelf kan verduidelijken. De structuur in Html is als volgt: Ten eerste wordt met een Div de banner relatief bovenaan de pagina geplaatst. Daarna komt de achtergrond layer(filler), deze heeft een height van 100% (ik wil deze dus even hoog als de content die er in moet komen. Content is overigens een aparte layer. Daaronder wordt een footer geplaatst (alweer een layer) die uitgelijnd wordt aan de bottem van de browser. Allen hebben een relatieve positie in CSS.

Als de content hoger is dan het initiele browser venster schuift deze falikant over de filler en footer. Ik hoop dat het zo wat duidelijker is. Ben momenteel helaas niet in staat om code en/of screenshots te plaatsen.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:03

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

je kunt, als je footer 50pixels hoog is, je content.div een margin-bottom geven van 55px; dan kan je de footer-layer gewoon absoluut gepositioneerd op bottom houden

code:
1
2
3
4
<div id="main" style="position: relative; height: 100%;">
   <div id="bodytext" style="margin-bottom: 55px;">bladieblah </div>
   <div id="footer" style="position: absolute; height: 50px; bottom: 0px;">footer </div>
</div>

[ Voor 17% gewijzigd door RM-rf op 19-05-2003 11:14 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• theFluke
Dit werkt helaas niet met een tekst die groter is dan het browser venster. Als je dan naar beneden scrollt blijft die footer gewoon niet op de bottom van de browser hangen.

• theFluke
Het is gelukt! Naar aanleiding van de post van RM-rf heb ik een parent-child layer structuur (zo noem je dat toch) toegepast met een main layer. Daarna clip-controls toegevoegd aan m'n content layer, en nu ziet alles er goed uit. Bedankt!

Verwijderd

Was ik toch ook bijna blij, helaas werk dit niet in mozilla.
Werkt wel in opera (7)

• theFluke
Hier werkt het gewoon goed in Mozilla en Phoenix. Opera nog niet geprobeerd :)

Verwijderd

theFluke schreef op 19 May 2003 @ 13:29:
Het is gelukt! Naar aanleiding van de post van RM-rf heb ik een parent-child layer structuur (zo noem je dat toch) toegepast met een main layer. Daarna clip-controls toegevoegd aan m'n content layer, en nu ziet alles er goed uit. Bedankt!
Heb je _daar_ een voorbeeldje van? ben ook wel nieuwschierig.
Pagina: 1