[WinXP]Logboek entries

Pagina: 1
Acties:

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Heb veel fouten eruit kunnen toveren, maar niet alles, ook al opgezocht bij de verschillende websites, maar niks nuttigs gevonden.
Kennen jullie dit logboek entry (in application log):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Event ID: 1517, Userenv
Windows heeft het register van gebruiker NT AUTHORITY\Netwerkservice
opgeslagen hoewel een toepassing of service tijdens de afmelding van het
register gebruikmaakte. Het geheugen voor het register is niet volledig
beschikbaar. Het register wordt uit het register verwijderd wanneer het niet
langer in gebruik is. 

Dit wordt mogelijk veroorzaakt door services die als een gebruikersaccount actief
zijn. Probeer om de services zodanig te configureren dat deze als LocalService- of
NetworkService-account worden gestart.

Verder krijg ik deze meldingen in het system log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Alle Event ID's: 7000, Service Control Manager
De SSDP Discovery-service-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart: 
Toegang geweigerd.

De Remote Registry-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart: 
Toegang geweigerd. 

De Alerter-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart: 
Toegang geweigerd. 

De WebClient-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart: 
Toegang geweigerd. 

De TCP/IP NetBIOS Helper-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart: 
Toegang geweigerd. 

De DNS Client-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart: 
Toegang geweigerd.

Dus enig idee waar ik moet zoeken om dit nog op te lossen, misschien nog een andere website met mogelijkheden?

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 10:59
je kunt op technet nakijken wat de event ID's inhouden
technet.microsoft.com

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Verwijderd

of op google.nl je melding sleuren en pleuren

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Oh ja shit, technet vergeten te bekijken... die website over eventid gaf me de vorige keer geen goede oplossingen :(

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Ze hebben het voortdurend over "Run as a service", maaruh hoe zet je dat aan, waar en zo?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

toegang gewijgerd........ACCES IS DENIED ring a bell??? je start de services met een account die geen rechten hebben.

enne www.technet.com >>> http://support.microsoft....?scid=kb%3ben-us%3b810616

[ Voor 32% gewijzigd door mutsje op 19-05-2003 10:51 . Reden: extra informatie ]

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
mutsje schreef op 19 May 2003 @ 10:49:
toegang gewijgerd........ACCES IS DENIED ring a bell??? je start de services met een account die geen rechten hebben.

enne www.technet.com >>> http://support.microsoft....?scid=kb%3ben-us%3b810616
Ik had idd al door dat het iets met rechten had te maken, maar toch is het vreemd, omdat ik namelijk ingelogd ben als admin op deze pc. Heb ook al naar de Win map gekeken en system32, daar staan alla rechten goed.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Een service is onafhankelijk van het account waar jij mee inlogt. Je kunt zelfs per service definieren met welk account de service in moet loggen om op te starten. Daarom starten deze ook altijd ook als iemand met geen rechten what so ever in logt op een machine.

De meest domme fout is ook om alles als administrator te installeren. Je kunt beter voor software pakketten accounts aanmaken en dit pakket hiermee laten opstarten(de services dan)

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
mutsje schreef op 19 May 2003 @ 11:46:
Een service is onafhankelijk van het account waar jij mee inlogt. Je kunt zelfs per service definieren met welk account de service in moet loggen om op te starten. Daarom starten deze ook altijd ook als iemand met geen rechten what so ever in logt op een machine.

De meest domme fout is ook om alles als administrator te installeren. Je kunt beter voor software pakketten accounts aanmaken en dit pakket hiermee laten opstarten(de services dan)
Als ik bij processen kijk (ctrl-alt-del), dan zijn daar maar een stuk of 5 admin services gestart, de rest system. Hoe stel je dat dan in dat een bepaalt programma met een andere account als service start?

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Men verwijst hier voornamelijk naar de services welke te bezichtigen zijn in de MMC console met óf cmpmngmt.msc of services.msc < zoiets iig

De services die daar gelist staan zijn allemaal aanwezig, de status wordt er achter vermeld.
Normaliter gezien (iig de standaard aanwezige services) worden deze opgestart met de account system (of local system) welke ondanks de login van een niet gerechtigde account iig met voldoende rechten gestart kunnen worden (en dus ook juist)

Allicht dat je of deze services met een foute account laat opstarten, of dat je rechten op bestands niveau hebt gewijzigd waardoor de system account geen rechten meer heeft op benodigde bestanden.

Ook kan het zijn dat er aan de authenticated user rechten gemorreld is, welke ook een probleem kan opleveren.

En zo zijn er nog een paar opties.
Succes!

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Rechten op de c:\ staan als volgt, administrators, maker eigenaar, system -> full control. Zou ik misschien authenticated users ff moeten toevoegen en rechten naar onder door laten werken? Ik heb de pc al een jaar niet meer opnieuw geinstalleerd en hij is ff lid van mijn domein geweest en dat wordt die binnenkort weer, dus zal ik em misschien maar es in de zomer opnieuw installeren. Btw is het beter om de pc lid te maken van een domein naar installatie of tijdens?

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Sundead schreef op 19 May 2003 @ 16:32:
Men verwijst hier voornamelijk naar de services welke te bezichtigen zijn in de MMC console met óf cmpmngmt.msc of services.msc < zoiets iig

De services die daar gelist staan zijn allemaal aanwezig, de status wordt er achter vermeld.
Normaliter gezien (iig de standaard aanwezige services) worden deze opgestart met de account system (of local system) welke ondanks de login van een niet gerechtigde account iig met voldoende rechten gestart kunnen worden (en dus ook juist)

Allicht dat je of deze services met een foute account laat opstarten, of dat je rechten op bestands niveau hebt gewijzigd waardoor de system account geen rechten meer heeft op benodigde bestanden.

Ook kan het zijn dat er aan de authenticated user rechten gemorreld is, welke ook een probleem kan opleveren.

En zo zijn er nog een paar opties.
Succes!
Jou oplossing heeft geholpen, althans ik heb services.msc gestart en alle fouten die ik had opgezocht in die lijst en ze aangegeven om als lokaal systeem te starten, want ze starten eerst als lokale service. Dat werkt dus, geen foutmeldingen meer, op 2 na:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
EventID 7023, systemlog
De Alerter-service is gestopt met de volgende foutcode: 
Deze beveiligings-ID mag niet worden toegewezen als de eigenaar van dit object. .

EventID 3173, systemlog
Fout bij het maken of lezen van de alerter mailslot. De foutcode is 1307.

Die heb ik alleen nog over, ook nadat ik ze op lokaal systeem had gezet.
Verder zag ik toenstraks nog iets van DCOM, maar die is nu ook weg, kijken of die er nog inkomt later...
Ik kan nu ff doorwerken, maar de pc wordt in de zomer toch echt opnieuw geinstalleerd.

DCOM entry in systemlog:
code:
1
2
3
4
5
EventID 10000
Kan geen DCOM-server starten: {73E709EA-5D93-4B2E-BBB0-99B7938DA9E4}. Foutmelding 
"Toegang geweigerd. "
 is opgetreden bij het uitvoeren van de opdracht 
C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiprvse.exe -Embedding'

Heb natuurlijk ook deze proberen om te zetten met welk account die moest starten, maar kon hem dus niet vinden in de services.msc.

[ Voor 12% gewijzigd door SuB-Gold op 19-05-2003 21:56 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

heb je toevallig aan de rechten op de schijven zelf lopen knutselen?

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
mutsje schreef op 20 May 2003 @ 09:04:
heb je toevallig aan de rechten op de schijven zelf lopen knutselen?
Heb inderdaad geloof ik wel es wat liggen klooien en everyone weggehaalt en toen administrators en system volledige rechten gegeven, maar toen had ik nooit foutmeldingen in het logboek, het is denkelijk gekomen nadat ik de pc bij het domein heb afgemeld en ff tijdelijk (voor 2 weken) lid heb gemaakt van een werkgroep. Denkelijk zal daarmee wel het e.e.a. fout zijn gegaan... mogelijk?
Ik ben bezig met Netwerk Infrastructuur Design opleiding aan het HBO en we krijgen zoveel van die projecten, dat ik vaker dingen probeer, want zo leer je het meest... ben niks kwijt geraakt ooit, dus...

Verwijderd

Probleem since???
Systeem herstell!!!

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 mei 2003 @ 13:48:
Probleem since???
Systeem herstell!!!
Momenteel geen mogelijkheid tot systeemherstel...

Verwijderd

Zelfde prob als je inlogd als Administrator?
2x CTRL - ALT - DEL bij inlog screen...

Je kan ook eens SFC /SCANNOW draaien via start-uitvoeren: CMD

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Volgens mij met sfc / scannow wil die alle originele dll's vervangen? vanaf welk moment voor SP1 of na? moet je hierna alles weer updaten?
Pagina: 1