Toon posts:

8 mb cache of udma 133?

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe harde schijf, maar nou vraag ik me af wat sneller is één: :?

-maxtor diamondmax plus 9 120GB 7200rpm udma 133

of één:

-Western digital 120GB 7200rpm udma 100 8 mb cache

bvd

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ten eerste. heb je een ATA133 interface? anders heb je er niets aan...
ligt een beetje wat je ermee wilt doen zou ik zo zeggen...

ik heb zelf dan wel 2x ATA100 maar de ene is 2MB cache en die ander 8MB... die 8MB is echt merkbaar sneller

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

8 MB cache vergroot inderdaad de snelheid, U-ATA133 zegt alleen maar dat hij zo'n 133MB/s kan over pompen terwijl U-ATA100 zo'n 100MB/s aan kan.

...als ik het zo zie, dan is de Western Digital een beter idee. BTW, van de Maxtor Diamondmax Plus9 is er ook een 8 Mb chache, 133 U-ATA133 versie hoor, wel iets duurder!

There is no place like ::1

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

swampy schreef op 19 mei 2003 @ 02:54:
8 MB cache vergroot inderdaad de snelheid, U-ATA133 zegt alleen maar dat hij zo'n 133MB/s kan over pompen terwijl U-ATA100 zo'n 100MB/s aan kan.

...als ik het zo zie, dan is de Western Digital een beter idee. BTW, van de Maxtor Diamondmax Plus9 is er ook een 8 Mb chache, 133 U-ATA133 versie hoor, wel iets duurder!
maar ook wat stiller!

Verwijderd

8 Mb. je hebt geen reet aan 133 want dat haalt geen enkele schijf van z'n leven niet.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, dat klopt die ACOUSTIC MANAGMENT op zijn Maxtor Diamond Plus 9 ( ik heb de 60 Gig versie ) werkt inderdaad echt goed.

heb namelijk ook nog een 20 Gig 5400 RPM U-ATA 100 liggen en die maakt toch echt meer geluid ( en heeft ook best moeite om mijn mapje MUSIC te openen :-p )

Maxtor Diamond Plus9 series ruled wat betreft geluid!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik mijn pc om te gamen en om dvd's te rippen en te branden.
Ik heb een epox 8rda+ dus ik denk wel dat ik een udma 133 interface heb :?
Maar een western digital 120 GB 7200rpm udma 100 is dus sneller?
En hoe zit het met het geluid van een WD?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

...snelle schijven maken veel lawaai....7200rpm schijven staan er bekend om veel geluid te maken.

Niets voor niets heeft Maxtor die acoustic managment uitgevonden ( tweakers die hun maxtor schijf sneller kunnen, zetten het wel eens met een tooltje uit ).

Het zal dus wel wat geluid maken, hoeveel.....dat hangt van vele omstandigheden af!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:38
De grootte van de cache of het gebruikte protocol zijn niet de enige 2 factoren die de snelheid van de drive bepalen. Het aantal platters en de dichtheid op de platters spelen een veel belangrijkere rol. Tip: zoek naar reviews van deze 2 drives. Op www.storagereview.com staan er wel een 'paar'

En lees de FAQ eens:
http://gathering.tweakers...st_message/16985205#welke

[ Voor 15% gewijzigd door Jimster op 19-05-2003 03:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook gezocht naar info over de maxtor SATA 120GB schijf maar ben er nog niet achter hoe ik dat werkend kan krijgen op mijn systeem.
Weten jullie hoe dat moet en of het kan :?

System specs updated

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zie Jimsterr :)

In het vervolg dus eerst wel even vooronderzoek doen door in de FAQ's van het probleem-gerelateerde GoT-subforum te kijken en reviews te lezen (waarvan je de URL's gewoon in de FAQ kunt vinden) :)

Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.