[TV-aankoop] 4:3 te duur / Metz :?

Pagina: 1
Acties:

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 23:30
Omdat mijn huidige TV (Sony, 55cm, 8-10jr) me toch telkens meer irriteert ben ik op zoek naar een nieuwe TV. Eigenlijk weer graag een 4:3, maar die krengen zijn tegenwoordig echt onwijs duur valt me op. En dan bedoel ik ook echt ruim duurder dan een vergelijkbare breedbeeld van hetzelfde merk. Omdat mijn eisenlijstje misschien wat rare/ongewone dingen bevat zou ik dan ook graag jullie mening willen horen.

Mijn eisenlijst dan maar:
- 63cm of groter bij 4:3 (28" of meer bij 16:9)
- Vlakke beeldbuis (echt vlak!)
- 100Hz
- Teletekst met geheugen
- Zilverkleurig ajb
- Prijs niet hoger dan 1000 euro

Wensen:
- Scherm in scherm
- Niet al te zwaar
- Niet al te diep (55cm is echt max!)
- Optioneel meubel zou mooi zijn

Dan denk je:
Dat moet toch geen probleem zijn? Merken zat, 100hz doen er meer etc. Maar de enige Philips die in de buurt komt bijvoorbeeld vind ik wel zoo spuuglelijk. :/
Loewe, Metz en misschien een verdwaalde Sony blijven over... Daar word ik dus niet zo blij van, want de meesten vallen echt vet buiten budget. (loewe echt mooi, maar onbetaalbaar, metz ken ik nauwelijks en die sony is het eigenlijk ook net niet)

Dus ik ga dan toch maar kijken naar een breedbeeld, die zijn immers goedkoper dan 4:3 tegenwoordig en dus moet je meer 'bang for the buck' kunnen krijgen. En dat is dus ook zo! Echt bergen keuze, maar omdat ik dan weer slechte verhalen heb gehoord over JVC, valt die al snel af. Een Sony, philips en wonderbaarlijk genoeg een Metz blijven over.

Die Metz is deze:
http://www.msat.nl/winkel...target=p_580.html&lang=nl

Hij voldoet aan alles dat ik zoek, maar eigenlijk alleen omdat ik hem ergens in de aanbieding heb gezien voor € 799,- zonder meubel. Wat inderdaad € 400,- onder de adviesverkoopprijs is. Het zal dus wel een demo-modelletje zijn ofzo. Op zich is dat overigens geen echt groot probleem, zolang de machine er netjes uitziet.
Alleen: ik ken het merk helemaal niet! :/

---
Misschien kunnen jullie me helpen bij het beantwoorden van de volgende vragen:
- Is Metz een beetje een betrouwbaar merk? (Ik lees vrij positieve dingen, maar vertrouw jullie GoT-ers toch meer dan kieskeurig.nl-luitjes)
- Is het een goede deal voor die breedbeeld? (Mits in nette staat enzo natuurlijk)
- Heeft iemand een aanrader voor een 4:3 van Sony/Philips/Loewe/Metz/GOED merk voor een vergelijkbare prijs? (Max € 1000,- dus)

Alvast bedankt voor het meedenken en ohja: de search levert nog steeds een hoop trash op en altijd net niet wat je wel zoekt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Floor-is op 19-05-2003 01:28 ]

Bericht hierboven

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Kijk hier eens

http://ynter.hear.nl/

Moet je ff kijken bij 2e hands. Is wel een heel mooi tv'tje :)

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Om even op een 4:3 terug te komen; vind je dit niks:
Afbeeldingslocatie: http://www.makromarkt.de/online/catalog/pics/1172520012_org.jpg

72 cm Bildschirmdiagonale / 68 cm sichtbar
4:3 Bildformat Info
Flatron-Bildröhre Info
100 Hz Technologie Info
Digitales Kammfilter Info
Dynamischer Focus Info
Digitale Farbkantenverbesserung (CTI) Ton
Stereo / NICAM Info
2 Breitband-Lautsprecher
2x12 Watt Musikleistung
Ausstattung / Bedienkomfort
Bediensystem mit Bildschirm-Menu (OSD)
ACMS+ (Automatic Channel Memory System)
Senderliste veränderbar
100 TV-Programmspeicherplätze
Kabel- / Hyperbandtuner
Empfangsnormen: PAL, SECAM (B/G, D/K, I/I') NTSC 3.58/4.43 AV
Videotext mit 8 Seitenspeicher
2-Tuner-PiP Info
Double Window Text
Bildschirm-Formatumschaltung (16:9/4:3)
Zoom-Funktion Info
5-fach Bildkorrektur-Speicher
Equalizer Info
Automatische Lautstärke-Anpassung (AVL)
5-fach Klangkorrektur-Speicher
Kindersicherung
Sleep-Timer Info
Standard-Fernbedienung
Anschlüsse
2 SCART-Buchsen Info
S-Video Eingang (Hosiden) Info
AV-Eingang (Cinch) Info
Kopfhörer-Ausgang
Allgemeine Daten
Abmessungen (BxHxT): ca. 786 x 582 x 490 mm
Gewicht: ca. 47,5 kg
Netzspannung: 200 - 250 Volt
Leistungsaufnahme im Betrieb: ca. 170 Watt
Leistungsaufnahme Stand-By: ca. 3 Watt
Gewährleistung: 24 Monate

629,00 euro

• Floor-is
Danster schreef op 19 May 2003 @ 06:28:
Kijk hier eens

http://ynter.hear.nl/

Moet je ff kijken bij 2e hands. Is wel een heel mooi tv'tje :)
Euh jah, maar die is echt al 2 jaar oud, en hij is niet echt vlak vrees ik :/

Maar wel een leuke tip!
epias schreef op 19 May 2003 @ 06:55:
Om even op een 4:3 terug te komen; vind je dit niks:
[afbeelding]

72 cm Bildschirmdiagonale / 68 cm sichtbar
4:3 Bildformat
[KNIP]
Gewährleistung: 24 Monate

629,00 euro
Jah, maar euh welk merk is dit dan? Dit is bij de Makro als ik me niet vergis, op zich natuurlijk leuk, maar ik heb geen pas voor Duitsland ;) (En als het kapotgaat moet ik ook weer een takkeeind karren zeker?)

---
Is er echt niemand die van Metz heeft gehoord? Ben namelijk wel benieuwd, maar ken het niet :/

Bericht hierboven

Verwijderd

Metz is een van de beste televisies die er zijn. Metz ontwikkeld bijna alle technieken die philips en sony in de televisies gebruiken. Termen zoals digital scan, digital natural motion etc zijn allemaal technieken die afkomstig zijn van Metz en onder een eigen naar bijv. door philips worden uitgegeven. Als je naar de betere hifi winkels gaat dan zul je zien dat zij deze tv's ook prijzen. Tevens zijn de behuizingen van metz vrij klein waardoor het lijkt alsof je gewoon een 4:3 televisie hebt. Ik heb zelf nu een philips 82, 100hz matchline, en mij nieuwe (over een jaar of 10 ) zal een metz worden.

Voor meer informatie kun je kijken op de site van look&listen importeur van Hifi apparatuur.

Verwijderd

Zijn er geen sites met reviews te vinden??
/me denkt van wel

De consumentenbond heeft geloof ik een tijdje terug ook grote TV's in hun blad gehad, hier ben ik alleen niet helemaal zeker over.

In veel winkels zelf (de wat grotere dan he) kun je toch goede en betrouwbare info krijgen. Denk alleen wel goed na voor je iets koopt, en zoek hun info ff na op inet!!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Metz is zeker een heel goed merk. Kijk toevallig net op hear. nl en daar staat deze

http://www.hear.nl/cgi-bi...nieuws.cgi?Nieuws_Id=1409

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Floris schreef op 19 May 2003 @ 12:25:
Jah, maar euh welk merk is dit dan?
Het is een LG RE-29FA33PX. Die zaak heeft niets met de Makro te maken, het ging alleen om het idee. Met google kun je vast wel een zaak vinden die hem in Nederland verkoopt.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:35
heb je al eens naar thomson gekeken?
Wij hebben een 32", 100Hz, Fastext (of flop, of hoe het ook het), Nicam, Vlakke beeldbuis, heel goed beeld.
Was is 980€ voor kwijt. Perfect bakje :)

edit:

Oh ja, en hij is zilverkleurig, maar met de nieuwe model kan je er gewoon een nieuw frontje tegenplakken. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Fire69 op 19-05-2003 13:08 ]

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Hej Floor; waarom persé een 4:3? Ik dacht dat jij zo'n filmliefhebber was? :P

• Floor-is
epias schreef op 19 May 2003 @ 12:58:
[...]
Het is een LG RE-29FA33PX. Die zaak heeft niets met de Makro te maken, het ging alleen om het idee. Met google kun je vast wel een zaak vinden die hem in Nederland verkoopt.
Ah deze: http://www.kieskeurig.nl/...h1/LG%20RE%2029FA33PX.htm

Op zich wel een OK ding, maar hij krijgt 'slechts' een 8 voor beeldkwaliteit van die ene persoon die hem heeft... Schiet ook niet erg op. :/

Metz is dus wel te vertrouwen hoor ik zo, dus als ik die ook nog mooi vind kan dat nog wel eens een goede optie zijn :)

Eind van de middag hoop ik tijd te hebben om even langs RAF te gaan hier in A'dam, kan ik tenminste een aantal TV's in het echie zien. Jammer dat ik de Metz dan niet zie, maar dat kan dan morgen wel weer..

Bericht hierboven

• Floor-is
Fire69 schreef op 19 mei 2003 @ 13:07:
heb je al eens naar thomson gekeken?
Wij hebben een 32", 100Hz, Fastext (of flop, of hoe het ook het), Nicam, Vlakke beeldbuis, heel goed beeld.
Was is 980€ voor kwijt. Perfect bakje :)

edit:

Oh ja, en hij is zilverkleurig, maar met de nieuwe model kan je er gewoon een nieuw frontje tegenplakken. :)
Ja ik heb naar Thomson gekeken, hun website is knudde, maar ik kon op zich wel wat vinden. Heb ook de TV's in het echt mogen aanschouwen, alleen met een werkelijk walgelijk slecht inkomend signaal, dus geen oordeel over kunnen vellen helaas.
Ook Thomson schijnt met name beeldbuizen e.d. te leveren, waardoor dat iig goed te vertrouwen moet zijn.
Kaj. schreef op 19 mei 2003 @ 13:09:
Hej Floor; waarom persé een 4:3? Ik dacht dat jij zo'n filmliefhebber was? :P
Ja ik vind films wel tof, maar ik denk dat ik 4:3 eenvoudigweg meer zal gebruiken. Natuurlijk kijk ik films graag op breedbeeld, maar met een beetje flinke buis kan je ook een flink beeld overhouden voor BB. Ik zit er overigens een meter of 4-4,5 vandaan. :) (Zoals jij je misschien nog wel kan herrineren overigens)

Bericht hierboven

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben ook al een tijd op zoek naar een nieuwe tv omdat me sony na 8 jaar dienst op me slaapkamer het opgegeven heeft, op me kamer in eindhoven heb ik nog een 82cm philips breedbeeld en thuis daar ook weer een nieuw model van.

Ik heb 1x naar een 4:3 gekeken omdat het een mooie aanbieding was van sony.
Na ongeveer 50 tv's bekeken te hebben in de winkel weet ik wel zeker sony toch 1 van de weinige nog is met fatsoenlijke 4:3 tv's :)

De metz die in je link staat heb ik bij die shop in axel zelf al eens bekeken en vond het wel een redelijke tv maar niet echt bijzonder. Ik vond hem erg goedkoop aandoen.

De metz was imho niet beter dan de philips die we thuis hebben.

• Floor-is
Nouja, da's een beetje het gevoel dat ik bij de meeste goedkoop-kont TV's krijg dus.
Voor een dergelijk duur machien is dat niet echt prettig. Aan de andere kant: die dingen zijn allemaal van plastic :P

Ik wil gewoon een winkel waar ze een berg van dit soort TV's naast elkaar hebben staan, allemaal met een goede inputkwaliteit enzo. Dus naar de RAF dadelijk...

Bericht hierboven

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-08 14:15

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Floris schreef op 19 May 2003 @ 14:47:Ik wil gewoon een winkel waar ze een berg van dit soort TV's naast elkaar hebben staan, allemaal met een goede inputkwaliteit enzo. Dus naar de RAF dadelijk...
mediamarkt of it's in rotterdam?

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Verwijderd

zoek eens naar Tevion TV's

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Imperfectionist.

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Floris schreef op 19 May 2003 @ 14:47:
Nouja, da's een beetje het gevoel dat ik bij de meeste goedkoop-kont TV's krijg dus.
Voor een dergelijk duur machien is dat niet echt prettig. Aan de andere kant: die dingen zijn allemaal van plastic :P

Ik wil gewoon een winkel waar ze een berg van dit soort TV's naast elkaar hebben staan, allemaal met een goede inputkwaliteit enzo. Dus naar de RAF dadelijk...
Makro heeft er ook altijd wel stuk of 40 staan :) werkt vrij aardig om te kijken

• Floor-is
OK, dus ik ben bij RAF geweest, er zijn een aantal dingen duidelijk geworden:

- LOEWE is te duur
- Metz is te onbekend in NL
- Vlakke TV's zijn duur!
- Het aanbod van 4:3 TV's is heel gering, zeker als je een vlakke beeldbuis wilt hebben.

Ik wil een Sony, ben tijdens het schrijven van dit bericht ben ik ook al een twee en een half uur bezig met het kiezen. Eigenlijk wil ik de 32LS60 of de 32FX68. De laatste is een soort van de opvolger van de eerste.
Het meubel (djeez wat is dat lastig zoeken naar plaatjes met TV+Meubel!) van de FX68 is mooier. En dus kies ik die :)

Waar ga ik hem kopen? Ik denk bij beterwitgoed.nl, omdat ik daar goede ervaringen mee heb :)

Bericht hierboven

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 12:39:
Metz is een van de beste televisies die er zijn. Metz ontwikkeld bijna alle technieken die philips en sony in de televisies gebruiken. Termen zoals digital scan, digital natural motion etc zijn allemaal technieken die afkomstig zijn van Metz en onder een eigen naar bijv. door philips worden uitgegeven. .
Sorry, maar dit is onzin, de technieken die je opnoemt zijn dus wel door philips ontwikkeld hoor. wist je trouwens dat meer dan 90% vd TV's op de markt chips bevatten die door philips geproduceerd wordt (en ja, ook sony koopt dus in bij philips.

De metz TV's daar hoor ik ook goede dingen over, alleen heb ze zelf nooit gezien. Ga anders eens naar het forum van www.hifi.nl en post daar eens een bericht, er zit een forummer (D. vd deijl) die TV monteur is, hij veel kennis van zaken.

• Floor-is
Ik had op het forum van hifi.nl al een searchtochtje gedaan naar Metz, op zich wel positieve berichten over, maar da's misschien mede omdat iemand flink zat te spammen met de url van de importeur ;) Niks gevonden over kapotte TV's van Metz ofzo.

Naast deze Sony heb ik ook gekeken naar de JVC AV32H35S, maar omdat ik van meerdere winkels (RAF, Steenweg, Beterwitgoed) hoorde dat JVC's op dit moment nogal een groot uitvalpercentage hebben.... nouja je begrijpt het zelf wel ;)

In mijn budget past dus alleen de Sony 32LS60 of de 32FX68 en sjah dan is die laatste de opvolger van die eerdere. :)

Bericht hierboven

Verwijderd

Metz was met name in Duitsland een redelijk populair merk voor mensen die een goede TV wilden hebben en daar wat extra geld voor over hadden. Verder weet ik dat de Duitse high end HiFi-fabrikant T+A voor hun klanten die voor enkele tienduizenden euro's een Home-Theater setje wilden samenstellen en daar nog een TV bij nodig hadden, Metz TV's leverde en dat je met de systeem-afstandsbedieningen van T+A direct een Metz TV kon bedienen. Zegt natuurlijk niet alles, maar wel dat de duurdere TV-range van Metz aan zeer hoge kwaliteitseisen voldoen. De laatste jaren hoor ik echter niet meer zo heel veel van Metz.

Voor als je duits kunt lezen, hier de ervaringen van mensen met een Metz-TV:

http://www.ciao.de/Metz_419106_5

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 23:32 ]

• Floor-is
Ik had er dus nog nooit van gehoord, maar kwam wel erg positieve berichten tegen.

Overigens heb ik zojuist een aanbieding gehad voor een KV-32LS65, voor een gelijke prijs als de 32LS60. Deze TV is per 1 juni 2003 EOL en wordt inmiddels al niet meer geleverd, dus schijnbaar heb ik geluk dat iemand hem kan leveren. Het meubel kost normaliter 269, maar ik kan hem in deze aanbieding hebben voor 80.
Ik heb dan de TV + meubel voor 1079, wat 79 over mijn budget is. Dat is op zich wel flink meer, maar het is ook een 32" breedbeeld en niet een 29" 4:3.

Overigens kan deze ook 14:9, wat ik waarschijnlijk het meeste zal gebruiken en dan is het bruikbare beeld ook groter dan bij de 29" 4:3 :) Lijkt mij een strakke deal dus!

Bericht hierboven

• Floor-is
[UPDATE, voor de search en de geinteresseerden]

Omdat de eerste TV beschadigd was tijdens transport heb ik een weekje langer moeten wachten, vanmiddag heb ik echter eindelijk mijn TV opgehaald.

Een doos zo groot dat een kleine zwerver er in wonen kan, inclusief inhoud weegt het geval 69kg, wat het vrij lastig maakte om hem de trap op te krijgen. Gelukkig had ik hulp van mijn goede vriend twixx, dat maakte het al een stuk makkelijker. :)

Okee, omdat ik nog geen meubel heb, staat hij op een vrij hoog meubelding, dat is wel gaaf, maar heeft ook wel een flink nadeel: De TV lijkt echt nog groter dan hij al is. (En het is echt 2x zo groot als de TV die ik had :o)

Ik kan nog niet zo wennen aan de instellingen en hoe ENORM MASSIVE en HUGE dat beeld wel niet is. Daarnaast is ook het menu wat wennen :)

Als je ooit de keuze hebt tussen een 28" en 32" TV, dan kan ik je alvast verklappen dat een 32" in jouw woonkamer vele malen groter lijkt dan in de winkel. De stereo, die er naast staat is nu ook echt een pietepeuterig apparaatje, om het nog maar niet te hebben over de XBOX, die nog eens veel kleiner is. :P

Bericht hierboven

Pagina: 1