Toon posts:

Canoscan lide 50 USB 2.0 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat het al ergens anders vermeld staat.....maar kan het niet zo snel vinden.........

Misschien kan iemand mij uit dit probleem helpen:

Heb een ASUS moederbord (USB 1.1 volgens mij). Via een pci slot heb ik een kaart met 4 extra usb poorten aangesloten (USB 2.0). Nu heb ik vorige week een nieuwe scanner gekocht (Canoscan lide 50, USB 2.0).

Wanneer ik de scanner aansluit.....dan herkent mijn computer de scanner wel alszijnde een canon scanner......maar even later zegt ie dat de scanner een snellere usb poort nodig heeft.

Mijn vraagen zijn:
1. is het feit dat mijn moederbord een usb 1.1 signaal afgeeft de beperkende factor binnen mijn systeem......
2. is er een manier om van mijn usb 1.1 signaal een usb 2.0 signaal te maken, zodat ik mijn scanner gewoon aan het werk krijg? Ik heb iets over jumpertjes gelezen.....maar weet niet of dat van toepassing is?

Tot slot: ik gebruik nu een hi speed 2.0 kabeltje van de scanner zelf.....zou het misschien uitmaken als ik een ander kabeltje gebruik (1.1 of een gewone 2.0, of maakt dat niets uit).

Alvorens bedankt voor jullie reacties.

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je drivers van de usb2.0 kaart geinstalleerd? Welk OS heb je?
Ik heb dezelfde scanner en bij mij geen problemen. Alleen ga ik nu slapen. Doei

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:38
Handig als je je besturingssysteem vermeldt. Heb je SP1 geinstalleerd (als je WinXP hebt)?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, bedankt voor jullie reacties.....ik heb XP en bovendien heb ik de drivers volgens mij niet geinstalleerd......(wat is trouwens SP1???).....

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:17

-ET-

Phone Home

SP1 staat voor Service Pack 1

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

USB == I/O controller en hoort derhalve in Opslagmedia & I/O Controllers B)

Je hebt inderdaad minimaal SP1 nodig om USB 2.0 werkende te krijgen in Windows XP. Windows updates kun je downloaden via microsoft.com :)

Verwijderd

Topicstarter
dank, want ik heb de drivers van de usb 2.0 geinstalleerd. Dan zegt ie niet meer dat de poort te langzaam is voor de scanner, maar hij zegt wel dat de TWAIN BRON onbekend is.....

Geen flauw idee wat dat betekend....misschien weet iemand dat. (kan in het boekje wel vinden waar TWAIN voor staat...maar weet dan nog steeds niet hoe ik dit probleem kan verhelpen).

Overigens die service packs (1) heb ik wel eens proberen te downloaden....maar helaas lukt dat niet.....is er een andere manier om eraan te komen?

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-03 19:05
Als je de service packs niet kunt downloaden heb je waarschijnlijk een niet volledig legaal cd'tje van WIN XP... je zou kunnen proberen je huidige versie van Win xp aan te passen, echter hoe dat moet kan en mag niet op tweakers.net verteld worden. Dus daarom lijkt me het volgende misschien wel wat..

http://www.microsoft.com/netherlands/windows/sp1_winxp.asp

Of deze patch ook met jou versie werkt, durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal,
Het is gelukt....
mzl David
Pagina: 1