RollerCoaster Tycoon 2: Wacky Worlds

Pagina: 1
Acties:
  • 370 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RollerCoaster Tycoon 2: Wacky Worlds is de eerste uitbreidingsset voor het tweede deel van deze hit. De expansion is een tijd geleden aangekondigd en deze week uitgebracht in de winkels. De prijs ligt rond de €35, wat erg veel is invergelijking met Loopy Landscapes en wat er bijgeleverd wordt. Wacky Worlds is alleen maar extra themeing voor het park, en niet met extra rides zoals velen gedacht hadden :|.

Zoals je leest, krijg je alleen maar nieuwe scenery erbij en zijn gebaseerd op de werelddelen. Zo heb je bijvoorbeeld standbeelden uit de Amerikaanse geschiedenis, carnaval in Rio en de Eiffeltoren van Frankrijk. De extra thema's zijn er in de vormen van bomen, huizen, bekende gebouwen/mensen en nieuwe karretjes voor enkele achtbanen. Als je dus opzoek bent naar nog meer attracties dan heb je niks aan Wacky World :P.

Ik vind de nieuwe dingen best wel vet :P. Je kan eindelijk eens een fatsoenlijke achtbaan bouwen over het water en daarbij karretjes gebruiken die uitzien als een grote haai of meerdere kleine haaien (überJaws :+ ). Je kan natuurlijk ook een achtbaan laten crashen op Licoln of het vrijheidsbeeld. Een andere mogelijkheid is om een space-thema te bouwen en Spoetniks inzetten als karretjes.

Screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/5502/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/5503/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/5504/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/5505/thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/5506/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/5507/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/5508/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/5509/thumb.png

Links:

RollerCoaster Tycoon 2 website
Wacky Worlds aankondiging
RollerCoaster DataBase
Coaster-net.com
Badnitrus
Chocobogo's
CoasterDynamics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84189

Ik vind de Rollercoast Tycoon serie inmiddels een uitgemolken product. Roller Coaster Tycoon 1 heb ik bijna helemaal uitgespeeld, me heerlijk vermaakt. Dat geld ook voor de eerste expansion pack. Maar het is eigenlijk allemaal van hetzelfde behalve wat andere achtbanen/omgeving.

Leuke startpost trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82533

Leuk hebbe dingetje.. maar niet echt iets waarvoor je 35 euro zal neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07-2022

QuestGamer

Questje

Yo RobinV, leuke startpost idd. Ik sluit me aan bij LooksLike, RCT1 was innovatief en hartstikke leuk om te spelen, heb ik ook veel gedaan.
Maar nu is het idd een beetje uitgemolken, alleen nog leuk voor de ECHTE die-hard fan die maar niet genoeg kan krijgen van weer nieuwe attracties enzo ;)

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-06 17:35

King

War. War never changes.

Ik blijf het een uitdaging vinden om een supercoole achtbaan te maken die het nét haalt 8) . Die flatgebouwen op dat screenshot zijn wel erg stoer :),maar jammer idd dat er geen nieuwe attracties zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-05 22:19

Godjira

To infinity and beyond!

Ik ben het ermee eens dat RCT inmiddels uitgemolken is. Deel 1 en zijn expantie pack waren echt super leuk en verslavend om te spelen. Deel 2 is niets meer dan nieuwe toevoegingen aan atracties, etc. Jammer dat ze in deel 2 niet bijvoorbeeld ook iets aan de graphics hadden veranderd, dat had het misschien een stuk aantrekkelijker gemaakt om hem dan nog te kopen. Ik heb het spel wel en heb ook een groot deel uitgespeeld. Vind het zelfs leuk om af en toe nog te doen, maar ik blijf deel 1 het leukste vinden.

€35 vind ik wel heel veel voor wat je krijgt met Wacky Worlds. Die screenshots en dat uberJAWS is wel een leuk idee, maar ik zal dat geld er nooit voor neertellen...

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 17:21
35 euro voor wat extra scenery vind ik ook gewoon teveel wat je er voor krijgt. Deel 1 heb ik uitgespeeld, deel 2 ff de eerste 2 maps gedaan en toen had er ik er al genoeg van. De graphics zijn gewoon niet meer modern voor deze tijd. Rctycoon 1 was dat wel voor z'n tijd maar deel 2 is zoals jullie zeggen idd gewoon al uitgemolken. Chris zal een nieuw concept moeten bedenken als hij het grote publiek weer wil aantrekken.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-05 22:19

Godjira

To infinity and beyond!

Qylos schreef op 19 May 2003 @ 08:46:
35 euro voor wat extra scenery vind ik ook gewoon teveel wat je er voor krijgt. Deel 1 heb ik uitgespeeld, deel 2 ff de eerste 2 maps gedaan en toen had er ik er al genoeg van. De graphics zijn gewoon niet meer modern voor deze tijd. Rctycoon 1 was dat wel voor z'n tijd maar deel 2 is zoals jullie zeggen idd gewoon al uitgemolken. Chris zal een nieuw concept moeten bedenken als hij het grote publiek weer wil aantrekken.
Chris zal niet de engie persoon zijn die zal beslissen of het allemaal vernieuwd moet worden, je hebt tenslotte ook de uitgever nog. Ik denk dat de uitgever het veiliger vond om hetzelfde concept op de markt te brengen, omdat het eerste deel verschrikkelijk goed verkocht. Dit zie je helaas veel vaker voorkomen tegenwoordig. Erg spijtig vind ik dat. Maar ik ben het ermee eens dat ze zeker met een nieuw concept moeten komen, zeker met nieuwe graphics in een eventueel vervolg op deel 2. Laten we het hopen, want dan zal ik het waarschijnlijk weer een erg leuk spel gaan vinden :)

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRCT13
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 12:51
Het is idd geldklopperij, het schijnt dat je de CD alleen nodig hebt voor de installatie, voor het spelen heb je alleen de RCT2 cd nodig.... €35 weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik moet inderdaad ook zeggen dat RCT ondertussen helemaal is uitgemolken. Ik heb een vermoeden dat er nog een expansion-pack zal uitkomen met extra attracties, want nog niet alle elementen en soorten achtbanen zijn erin verwerkt. Het gebeuren rondom de aankleding van attracties vind ik nu al meer dan goed. Het wordt ook tijd voor een betere engine met ondersteuning voor D3D/OpenGL. Nu wordt alles nog softwarematig gerenderd en ben je de pineut als je een langzame computer hebt. Een GeForce FX of een Radeon 9800 Pro maakt dan niet zoveel uit.
DeRCT13 schreef op 19 May 2003 @ 16:53:
Het is idd geldklopperij, het schijnt dat je de CD alleen nodig hebt voor de installatie, voor het spelen heb je alleen de RCT2 cd nodig.... €35 weg :(
Dat is helemaal waar. Je hebt alleen de cd nodig om WW te installeren, daarna gebruik je weer de RCT2 cd. Wacky Worlds is ook niet groot; de cd is niet eens 80MB groot (Loopy Landscapes zat tegen de 600MB met de de eerste expansion erbij) :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRCT13
Ja, RCT is ten deel gevallen aan incashpublishers/developers, enne €35 voor 60 mb? Come on, laat het dan gratis downloaden, maarnee, men zuigt je uit door je er 35 harde euros voor te laten betalen voor een CD die je verder niet eens nodig hebt...
:(

[ Voor 1% gewijzigd door DeRCT13 op 19-05-2003 21:35 . Reden: typo!! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 17:21
DeRCT13 schreef op 19 May 2003 @ 21:34:
Ja, RCT is ten deel gevallen aan incashpublishers/developers, enne €35 voor 60 mb? Come on, laat het dan gratis downloaden, maarnee, men zuigt je uit door je er 35 harde euros voor te laten betalen voor een CD die je verder niet eens nodig hebt...
:(
Dat het niet groot is betekent ook niet alles. Maar als de inhoud al minachtig is dan is het natuurlijk het niet waard.

Denk trouwens niet dat Chris en zijn collega's en uitbreiding voor rct2 zouden maken die je gratis kan downloaden... (ja officiel dan :P )

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRCT13
nee, maar toch, het is toch zuur om er €35 voor te betalen, terwijl je zelf scenery en scenario's en coasters kunt maken, daarovoor betaal je toch geen €35?
!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37763

Het spijt me verschrikkelijk voor de makers maar na het legaal kopen van RTC1 + beidde expansion sets en RCT2 ga ik deze toch echt als kopie fixen.

Ik vind scenery ontzettend belangrijk en ben in de vorige delen kwa fantasie vaak beperkt door de scenery maar voor 35 euro's kunnen ze echt nog wel wat achtbanen, rides en premade rides erbij gooien.
Bovendien staan de officiele forum's vol met commentaar op fouten uit RCT2 en die feedback hadden ze makkelijk kunnen verwerken in deze cd-rom.

Ik las tevens ergens dat het schijnt te zijn dat ze Chris een beetje aan de kant hebben geschoven om dit geld trek cd'tje op de markt te brengen.

Laten we dus maar hopen dat Chris bij de volgende expension set wel wordt betrokken als blijkt hoe erg deze gaat floppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81753

DeRCT13 schreef op 21 May 2003 @ 20:55:
nee, maar toch, het is toch zuur om er €35 voor te betalen, terwijl je zelf scenery en scenario's en coasters kunt maken, daarovoor betaal je toch geen €35?
!
Nee klopt. En denk ook niet dat dit spel goed gaat verkopen; wat jullie al zeggen dit is nou waarom ik een kopie neem. AFZETTERIJ!!!!!!!!!IS dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37763

Op www.rct-2.nl staan overigens wel leuke nieuwe objecten GRATIS te downen :)

ga deze expension set overigens wel effe fixen, schijnen namelijk wel een aantal leuke nieuwe carretjes voor bij de bestaande achtbanen in te zitten. De creativiteit gaat nog een stappie verder :)
Pagina: 1