Ik heb een bestand MIX.ini genaamd, en daarin staat het volgende:
Om dit uit te lezen gebruik ik het volgende stukje code:
Dit werkt op zich wel, alleen valt het stukje ".net" weg.
Dit is te verhelpen door te zorgen dat er geen spatie achter de ReadINI komt te staan, dus moet ik RtnStr = Space(255) veranderen in RtnStr = Space(8 ) Want Tweakers bestaat uit 8 letters. Maar dan krijg ik dus weer een probleem als ik eenn woord met meer of minder tekens uit ga lezen, Dus heb ik deze regels toegevoegd:
Maar dan wordt elke waarde dus eigenlijk 2 x maal uitgelezen, waardoor m'n programma dus trager wordt, is hier een oplossing voor?
[Edit]
Code tag aangepast, en
verandert in 8 )
En sorry voor de f*cked up layout.
code:
1
2
| [Main] Site=Tweakers |
Om dit uit te lezen gebruik ik het volgende stukje code:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Option Explicit Dim RtnStr As String Dim sRetVal As String Private Declare Function GetPrivateProfileString Lib "kernel32" Alias "GetPrivateProfileStringA" (ByVal lpApplicationName As String, ByVal lpKeyName As Any, ByVal lpDefault As String, ByVal lpReturnedString As String, ByVal nSize As Long, ByVal lpFileName As String) As Long Function ReadINI(Section As String, Name As String) RtnStr = Space(255) sRetVal = GetPrivateProfileString(Section, Name, "0", RtnStr, 255, App.Path & "\" & "MIX.ini") 'Hier komt zometeen nog een stukje code ReadINI = RtnStr End Function Private Sub Form_Load() Label1.Caption = ReadINI("Main", "Site") & " .net" End Sub |
Dit werkt op zich wel, alleen valt het stukje ".net" weg.
Dit is te verhelpen door te zorgen dat er geen spatie achter de ReadINI komt te staan, dus moet ik RtnStr = Space(255) veranderen in RtnStr = Space(8 ) Want Tweakers bestaat uit 8 letters. Maar dan krijg ik dus weer een probleem als ik eenn woord met meer of minder tekens uit ga lezen, Dus heb ik deze regels toegevoegd:
Visual Basic .NET:
(sRetval Geeft het aantal tekens waaruit de gelezen waarde bestaat.)1
2
| RtnStr = Space(sRetVal) sRetVal = GetPrivateProfileString(Section, Name, "0", RtnStr, 255, App.Path & "\" & "MIX.ini") |
Maar dan wordt elke waarde dus eigenlijk 2 x maal uitgelezen, waardoor m'n programma dus trager wordt, is hier een oplossing voor?
[Edit]
Code tag aangepast, en
En sorry voor de f*cked up layout.
[ Voor 23% gewijzigd door NielsNL op 19-05-2003 00:08 ]
M'n Oma is een site aan het haken.