Toon posts:

[Digi cam] Welke van deze?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik ben al een tijdje op zoek naar een digitale camera, en eind deze maand wil ik er nu toch ECHT een gaan kopen, ook omdat ik in juni naar 2 concerten ga waar ik graag foto's wil maken.
De camera gebruik ik dus voor normaal gebruik, en ik wil het voor concert foto's gebruiken ( die hoeven niet top te zijn zoals professionals, maar gewoon goede foto's )

Ik zou zo rond de 300 euro willen uitgeven, en ik had de volgende cams in gedachte :

-HP Photosmart 735
-Sony - Cybershot DSC-P52
-Olympus C-350 Zoom camera

Wie van jullie heeft hier ervaringen mee, en welke raden jullie me aan ( zeker gezien de concert foto's ) Of zeggen jullie ; neem een andere van rond de 300 euro?

Alvast bedankt,

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-02 17:26

Wok

Dakloos...

Ik kan je ten zeerste aanraden om een aantal reviews te lezen van de camera's die je in gedachten hebt. Kijk bijvoorbeeld eens op www.dpreview.com.

Ben eigenlijk met geen van de camera's bekend, maar mijn ouders hebben een HP cam (de 615 ofzo) en ik vind die niet echt geweldig. Ik weet niet hoe het met andere HP's zit, maar ik ben daar een beetje huiverig voor.

Verder komen Sony-camera's niet altijd even goed uit de test. Volgens mij had dit te maken met de kleur(verzadiging) van de foto's. Blijft in mijn opinie de Olypmus over. Deze staan er overigens om bekend om vrij veel camera voor je geld te leveren tegen een acceptabele beeldkwaliteit.

Verder zou ik dit topic zeker even raadplegen. Kom je vast een stuk verder mee :)

[ Voor 13% gewijzigd door Wok op 18-05-2003 23:28 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Foto's maken bij een concert?

Ik neem aan dat dat concert waarschijnlijk een low-light-condition zal zijn.... oftewel: weinig licht.
Foto's schieten bij die omstandigheden is ronduit k*t; voor zover ik begrepen heb ZELFS voor professionele fotografen.
Als je zo'n huis-tuin-en-keuken-toestelletje hebt met huis-tuin-en-keuken-flitsertje, dan moet je geen wonderen verwachten (en dan ben ik nog optimistisch).
Alleen als je met zo'n camera vooraan staat maak je enige kans om iets zinnigs te schieten imho. Van veraf kan je misschien het hele podium er vaag op krijgen maar je hebt dan waarschijnlijk een foto met overwegend zwart. Verder iets schieten wat op het podium staat op grote afstand? Leuk, maar 3x optische zoom zal je daar niet echt mee helpen.

De ellende is dat ik niet weet welke eisen JIJ stelt en waar JIJ tevreden mee bent, maar ik heb een camera met 10x optische zoom en een flitser met richtgetal 55 en kan daarmee nog lang niet mee uit de voeten..... (Canon Pro90IS met Canon Speedlite 550EX)

Als je aan mij vraagt welke van de volgende camera's is geschikt? Zeg ik: geen.... Als je vraagt: welke andere in die prijsklasse van 300 euro? zeg ik: geen.....

De camera's hoeft verder niets mis mee te zijn (ik heb geen ervaring met die types die jij noemt) maar ze zijn gewoon niet echt (eerder echt niet) geschikt voor concerten schieten. Voor huis-tuin-en-keuken-gebruik zal je er vast wel mee uit de voeten kunnen.

Maar jij wil ook bij concerten geen-profi-maar-gewoon-goede-foto's? Ik ben bang: Forget it

Verwijderd

Topicstarter
hmzzz ik ken toch genoeg mensen die met een ( sony )3.2 megapix en 3x optisch redelijk foto's schieten op concerten.

Maargoed even dat daar buiten gelaten, welke van die 3 cams lijkt jullie het beste? misschien heeft iemand er ervaring mee?

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Wil je uit deze 3 camera's kiezen of laat je nog wat open?

Kijk anders ook naar de Canon A60/A70, prima camera met alleen maar voordelen (gezien de prijs)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02 11:44
Zou deze topics eens doornemen.. staat een hoop nuttige info in :)

Digicams, koopadviezen, foto's faq en policy
Welke dig. camera tussen 250 en 500 €?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.