Laptop een beetje dood?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK.. ik heb een beetje een probleempje en ik hoopte dat iemand me hier zou kunnen helpen.
Ik heb een laptop, gewoon standaard laptop (topline 8800 volgens mij)
K6/333mhz - 4.2 Gb hd - 128 mb ram - 13.7" scherm - floppy & cd rom & netwerkkaart etc. met windows xp
accu al een tijdje kapot.

Het beeldscherm knipperde al een tijdje, maar met een klein tikje ertegen deed het het meestal wel weer.
Nu had ik vanochtend het probleem dat de laptop wat vastliep, dus ik start opnieuw op (het gebeurde nadat ik het beeldscherm inklapte) en vlak daarna hetzelfde.

Daarna deed hij eigenlijk niets meer, voor het toetsenbord (vlak voor het scherm) zit zo'n balkje met wat symbolen, als de computer aan staat staat er een soort kraantje.
Als ik de laptop nu aanzet (netstroom dus) verschijnt dat symbooltje, en dat kraantje, maar de cooling slaat verder niet eens aan.
Maar, soms, 1 op de 10 keer ofzo, doet hij de cooling wel, geluid dus, maar geen beeld, en heel heel soms krijg ik die mem check van de bios, maar daarna gaat hij niet verder en het toestenbord werkt dan ook niet.
een keer kwam ik wel in de bios, en toen deed het toetsenbord het ook wel, maar daarna ging hij nog steeds niet verder met opstarten..

Wat zou er kapot moeten zijn, en is het nog waard deze te laten repareren anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:25

Giblet

Dingen

klinkt alsof ie n keer gestuiterd is op de grond (spreek uit ervaring ;) ) maar zou echt niet weten wat t kost om zo'n ding te laten maken...
r zal van binnen wel het een en ander kapot zijn...
het klinkt iig alsof er wat breukjes in n aantal printplaten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gestuiterd..niet helemaal, maar heeft wel een aantal klappen gehad, trouwens, als ik er nu een tik tegen geef doet hij het soms weer even, maar beeld krijg ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:21
Ms dat hier en daar wat flat-verbindindingen losgegaan zijn.

Het tikken tegen het scherm om licht te maken duidt m.i. op een los/vervuilt lamp-contact (connector).

FF scherm-openmaken/loshalen en de connectors (voorzichtig) een paar-keer heen-en-weer halen. Kijk uit, de flatpanels zijn redelijk fragiel en zitten (vaak) op een ingenieuze wijze gemonteerd.
Moraal hier is: gebruik nimmer meer kracht dan nodig is om een plastic roerstokje te buigen en onthou hoe/wat je het doet. Je moet het immers ook weer in elkaar zetten, toch ??

Weet je trouwens zeker dat je geen beeld krijg op het LCD scherm ?
Vaak is gewoon de backlight uit en schuin onder een sterke-lamp zie je soms wel wat vaag beeld.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Het eerste probleem wat je beschrijft, dat je beeld knipperend wegvalt/terugkomt,
is duidelijk een losse verbinding.
Kan je oplossen door de laptop geheel te demonteren,
alle connctors 1 voor 1 losnemen reinigen en terugplaatsen.
Zoek bij het openmaken van de laptop naar stickertjes of dopjes,
daar zitten meestal de schroefjes onder (bij het display)
Aan de onderkant kan je wel direct bij de schroefjes.
Gebruik bij voorkeur een zacht voorwerp om het display open te wippen,
nooit een schroevendraaier als wip gebruiken (beschadigingen)
Zelf gebruik ik trouwens meestal mijn nagels om hem open te wippen. :)

Het tweede probleem wat je noemt, dus soms geen beeld,
dan weer wel in de bios maar niet doorstarten,
klinkt als een defect moederbord.
Tenzij je na een minuut of 10 wachten een foutmelding krijgt,
van harddisk failure, dan is je harddisk (ook) defect.
Dus bij niet willen doorstarten altijd vrij lang wachten,
niet direct weer uitzetten. ;)

De prijzen weet ik alleen te noemen van A-merken,
want dat zijn de enige die ik wel eens gerepareerd heb.
Maar voor A-merken geldt dat de prijs van een moederbord
ongeveer een derde deel is van de nieuwprijs, zeg maar 500 euro. :'(

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik weet zeker dat het scherm het verder nu wel doet, maar het is dus de computer die het niet doet. hij gaat nu helemaal niet meer aan wat ik ook doe, niks helpt meer, de cooling slaat ook niet aan (wel krijg ik nog steeds dat "goede" symbooltje). Laptop was 2e hands en "maar" 350 euro, maar ik hoop niet dat ik hem weg hoef te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. nu opeens vandaag.. probeer het nog eens, na wat klappen geven en wat schuin houden start hij toch opeens op.. en doet windows het even.. raar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Laten repareren is een beetje prijzig.
Ik zou zeggen, trek hem eens los, kijk eens of misschien onderdelen niet goed vast zitten, druk het geheugen eens stevig in zijn sockets, etc.
Misschien doet hij het dan weer. Zo niet, jammer dan, weggooien, en de volgende aanbieding van de Aldi/AH/Lidl afwachten.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm het werkt nu.. ben alleen bang dat het niet meer werkt zodra ik heb uitzet
Pagina: 1