Toon posts:

[VB.net] gesorteerde scorelijst in listbox

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet vanavond een programma inleveren voor school , nu is dat programma al af (handels programmatje met aandelen)
maar moet ik het inleveren met een aantal criteria.
Ik heb alles afgehandeld behalve een Array of een Collection.

Ik wil nu een array maken waarbij hij opgevuld wordt met een de score gevolgd door de login naam , ik heb hiervoor de login naam en score tot 1 variabele string gemaakt en als hij berekent is dan is het bijv "1500 Anta" .
Ik wil nu een listbox vullen met die scores en dan dat hij ze sorteert met de hoogste score bovenop.

Het is echt een probleem want ik kan er niet uit komen , telkens als ik het met de methode lbx.items.add doe dan hangt hij . :-/
Weet iemand mschien een makkelijkere manier om dit op te lossen , ik ben nu met for loopjes bezig maar dat werkt ook niet zoals gewild.

GRTZ Anta

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probeer eens te sorteren met Array.Sort(variable naam)

Verwijderd

Topicstarter
BigB schreef op 18 mei 2003 @ 23:05:
Probeer eens te sorteren met Array.Sort(variable naam)
Dat geeft schijnbaar ook een error , wat zou de beste manier zijn om de listbox te vullen , ik heb de variabele dscore (definitieve score) en die moet hij steeds invullen

stukje dat ik nu heb is dit maar die zet zowiezo niet steeds de scores boven elkaar
Deze actie wordt telkens uitgevoerd aan het eind van het spelletje , en dan kan je dus onder een andere spelernaam nog een keer spelen.

Dim dscore As String
Dim i As Integer
dscore = geld & " " & naam

For i = 0 To pogingen

Next
scorelbx.Items.Add(dscore)

'' For I = 1 To pogingen
'' dscore = score(pogingen)
'' scorelbx.Text = score(I)
'' Next

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik moet dus ook zoiets voor school maken alleen dan is het een getal raad spelletje die ook een highscore lijst heeft
scoren(10) = poging & " " & TXTnaam.Text & " " & randomgetal
Dim score As New Form2()
score.Show()
Hiero update hij dus mijn highscore lijst en laad hij een nieuw form
Array.Sort(scoren)
For i = 0 To 9
TXTscore.Text += i + 1 & "." & scoren(i) & Chr(13) & Chr(10)
En dit hebbik in het andere form staan zodat ik netjes een gesorteerde highscore lijst krijg

En natuurlijk een module aangemaakt voor de variable scoren
Public scoren(10) As String

[ Voor 16% gewijzigd door BigB op 18-05-2003 23:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit doet het ook niet , ik wordt er echt moedeloos van.
Zou iemand voor mij de code willen schrijven waarmee ik een Listbox vul met een score , zodat hij telkens als hij een nieuwe score krijgt hij die toevoegd en op hoogte selecteert ?

Ps :Scores zijn strings omdat naam speler er aan vast gemaakt is

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik weet niet wat er mis gaat, maar ik heb het vermeoden dat je ergens een gigantische denkfout maakt, jij ziet een array als een één-dimensionale "lijst". Array's zijn veel meer dan dat, je zou in dit geval een 2 dimensionale array willen gebruiken, met op elke "regel" een intger waarde score en een naam.
Nu kan je sorteren op de integer waarde Score.

Om je probleem met het toevoegen van items aan de listbox aan te pakken, probeer eens een stuk text hardcoded aan je listbox toe te voegen (dus gewoon in je code een string zetten)

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.