[WinXP] Shutdown bij booten install cd

Pagina: 1
Acties:

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 21:38

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Situatie: Ik had WinXp draaien als een zonnetje (zonder problemen geinstalleerd) op de specs zoals vermeld in mijn sig. Toen gezeik door andere dingen, format, win98 geinstalleerd. Ook prima. Nu, wil ik weer XP. Dus CDtje erin, booten vanaf CD en dan krijg je dat blauwe scherm met onderin dat hij alles laadt. Na kbusbla.nogwat slaat de CD af en pats, PC uit. Vaag vaag vaag. In lopen lezen op diverse sites en hier maar niks over dit probleem. Hee, haal al je hardware eruit. Ja dat kan, maar als ik zonder problemen eerst heb geinstalleerd met exact hetzelfde verhaal, waarom nu niet meer dan? Ik snap niet wat de trigger is dat dit gebeurt.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Is dit de pc die in je Signature staat :?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 21:27
Is je geheugen nog goed ? Draai anders eens een geheugen test.

Verwijderd

Illegal_Alien schreef op 19 mei 2003 @ 07:04:
Is dit de pc die in je Signature staat :?
Draait perfect hoor XP op een PII350 met 256Mb geheugen, heb ik ook nog een tijdje gehad op een overjarig ALDI pc'tje.

mogelijke oplossing probleem:
Haal tijdens de installatie even (voor dat je hem aanzet 8)7 )een van de 2 (of meer) geheugenreepjes uit je mobo, doet ie het dan nog steeds probeer je een van de andere... Een van die geheugenreepjes is een beetje brak, nu kan het zijn dat de Install van XP zware eisen aan je geheugen stelt en daardoor vastslaat maar dat hij het in windows zelf gewoon doet...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 07:48 ]

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Het uitgaan gebeurt na KBDUS.DLL. Ik heb een gewoon PS/2 keyboard. Soms krijg ik voor dat dat gebeurt meldingen van corrupte files. Elke keer andere dus ik neem aan dat de CD nog goed is. Een Win2000 cd doet hetzelfde... Memtest86 zegt dat alles goed is. Enige wat ik nog kan verzinnen is dat ik een 'luie' cdspeler heb. Op de een of andere manier blijft hij niet constant spinnen maar slaat na een klein tijdje af. Op zich normaal maar niet met de frequentie die ik heb. Heb ook al alle hardware eruit gehad: niets... Kan ik die i386 dir ook kopieren naar een andere partitie en dan vanaf daar installen. Volgens mij zeurt hij dan over dat het win98 is (lees 98 bootdisk). Die XP bootdisks zijn er 6. Is dat wat? Nu install ik door te booten vanaf CD.. zucht ik wordt maar gek denk ik

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
@svenny: thnx maar zoals vermeld in stukje erboven: gerunt en goed bevonden...

Hmm er is meer aan de hand ben ik bang, ik heb inmiddels geprobeerd: WinXP, Win2000, Caldera OpenLinux en RedHat 5.2. Alleen die laatste wil maar goed...
Kan het zijn dat een slechte CDrom speler roet in het eten gooit? Ik heb zo even geen andere. Maar kan dat?

Verwijderd

Is je bordje al eens teruggeweest naar de leverancier; dit in verband met een redelijk recent artikel over opzwellende condensatoren...

offtopic:
Of was Abit nou degene die er juist geen last van had?

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
mijn BX6 rev 2 doet dat niet ;)
en te oud om terug te sturen?

Pagina: 1