[dual] P2 en Cellie in één setup?

Pagina: 1
Acties:

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb hier een Dell PowerEdge 2200 staan, met één 333Mhz Pentium 2 Processor erin. Deze server heeft ondersteuning voor een 2e processor, en dat heb ik dus ook uitgeprobeerd door er een 400Mhz Pentium 2 processor bij de plakken. :)

Nu draaid het systeem, dankzij de verschillende FSB's en MP's op dual 266Mhz, met een asynchrone FSB van 53Mhz en 66Mhz, wat niet al te stabiel is, en onder de normale snelheid. :)

Dus leek het mij een goed plan om een P2 333Mhz op de kop te tikken. :)
Dit bleek nogal lastig te zijn, maar ik heb wel een Celeron 333Mhz Slot1 aangeboden gekregen :) .

Nu vroeg ik mij af of het mogelijk was om een Celeron en een Pentium 2 (met de zelfde MP en FSB) in dual setup te draaien. Ik heb het antwoord niet kunnen vinden in de search, en ook niet met google :(

bvd. :)

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-08 13:40

Shuriken

Life is all about priorities

Lijkt me geen goed plan. Cache grotes zijn verschillend. En daarnaast werkt een slot Celly niet standaard in MP.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:25

The Third Man

The Third Jellyfish

Ja het kan wel met de überbekende SMP-mod op de Celeron (waar later Abit met z'n BP6 (zie BalusC voor een avondje info) zo bekend mee is geworden toen ze die mod in het moederbord zelf verwerkten), maar of het mobo het ook ok vindt dat er eentje met minder cache is kan ik niet met zekerheid zeggen.

Verwijderd

denk niet dat het kan, celerons kunnen niet in SMP worden gezet, bovendien zit er op die celeron weinig cache en zal je hele systeem er zeer langzaam van woorden...

dus een P2 333 zien te halen (V&A nix gevonden??)

Verwijderd

Lijkt me niet, omdat de Cellie minder cache heeft en dus niet als een en dezelfde processor aangestuurd kan worden. Ik weet niet of dat erg lekker gaat werken, als je al last hebt met verschillende FSB'en/dividers.
't Schijnt wel te kunnen maar ik vraag me af of het lekker werkt.

• Vlabakje90
  • Niet online
Tsja, ik weet niet of er verder nog grote structurele verschillen zijn tussen een P2 en een celeron behalve de cache... , maar wat ik hier lees, dat ik moet gaan modden etc. lijkt me niet echt een fijn idee :) , dan maar verder zoeken. Tenzij iemand nog uitsluitsel heeft.

/hmm ik zag het al in de CPU tabel van BalusC, dit gaat dus niet werken.

[ Voor 13% gewijzigd door Vlabakje90 op 18-05-2003 22:23 ]

• Corn
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Je zou ook een langzamere erin kunnen doen en dan wel op synchrone fsb lopen op lagere klok. Je hebt dan een iets trager systeem, maar tenminste wel stabiel

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Dat lukt je niet, de family moet gelijk zijn (dus zaken als cache type en omvang).
Overigens heb je ook geen asychrone FSB, beide cpu's hangen namelijk aan dezelfde bus (die dus voor beide cpu's even snel is). Zie ook deze link waar de antwoorden wel staan, staat gewoon in de SMP FAQ :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Vlabakje90
  • Niet online
Het mobo uit de Dell PowerEdge 2200 waar het hier om gaat ondesteund maximaal 66Mhz FSB, wat er dus op neerkomt dat deze processors, eenmaal geplaatst, samen op 266Mhz draaien :)

Maar iig toch bedankt voor de hulp :)
Pagina: 1