Toon posts:

hp dekjet 3420,doen of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met een klein dilemma hier.

ik zit nu te staren naar een niet functionerende hp dekjet 600,want het kleur patroon is op.

nu wil ik best een nieuw patroon kopen maar om eerlijk te zijn dat is deze printer al niet meer waard.

nu zag ik bij de computer boer om de hoek een hp dekjet 3420 liggen voor 65 euro.

maar waar zit de printerkop bij deze printer? in de printer zelf of gewoon op het inktpatroon??? (zoals nu het geval is met mn dekjet 600)

en als ik het patroon wilt navullen? ,krijg ik dan gezeik dat ik een chipje moet resetten op het inktpatroon of is het gewoon vullen en weer gaan met die banaan?

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 16:32

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
zat met hetzelfde probleem, ik had een ouwe 540 staan en de inktpatronen waren nog duurder dan een simpele 3320

systeem is hetzelfde idee als je oude deskjet

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:13
De printerkop zit volgens mij gewoon op de cartridge, m'n opa heeft zo'n printer. Hoe het zit met het evt. resetten van chips weet ik niet (ik zie hem nog niet zo snel een cartridge hervullen, zeker niet met die gigantische hoeveelheden die hij print :+)

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 01:20

Kleintje81

Blaat

Ik heb wel gehoord dat sommige (en ik dacht ook van de 6xx serie) cartridges onder druk staan, en dat je daar goed op moet letten voordat het een knoeiboel word. >:)

BF2 stats Systemen

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
de kop zit in de cartridge iig.
ik heb hier een 3420 staan en heb mijn zusje sinds die er staat niet meer gehoord (ze is op zijn zachst gezegd nogal kritisch dus dan is het een goed ding)

overigens zijn de cartridges van de 3420 relatief goedkoop. zwart is ongeveer 24 euro en kleur is ongeveer 27 euro.

dus: doen. niet meer investeren in een 6xx series. rampendingen zijn het.

[ Voor 12% gewijzigd door smvs op 18-05-2003 23:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
dan denk ik dat ik voor de hp dekjet 3420 gaat.

maar of er nu ook bij dit type chipjes zitten?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
een 5550 is ook een heel leuke deal tegenwoordig. die haal je nu voor rond de 100 euro. voor dat geld heb je echt een goeie printer. dat zou ik doen op dit moment. maar ja het is wel weer die paar euro meer, en niet nodig als je alleen textdocumentjes print.

• Scighera
  • Laatst online: 03-08 09:00

Scighera

swim-bike-run

klopt de 5550 is leuk (stond op mijn lijstje) maar ben bezweken voor de Canon i850

Canon is trouwens voordeliger met afdrukken (4-6 inkttanks)

www.triathlete.nl

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:19
Bij HP geldt het volgende: hoe goedkoper de printer hoe lager de capaciteit van de cartridges, als je een duurdere printer neemt betaal je dus minder aan inkt, tenzij je m kan navullen. Het hangt af van hoeveel je print welke printer het beste is.

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

handig: test tussen 15 Printers (Epson, HP, Canon en Lexmark)
inc. afdrukkosten:

HP 5550:
Kosten Textdruck: 5 Cent
Kosten Grafikdruck: 0,69 Euro
Kosten Fotodruck: 2,38 Euro

HP 3420:
Kosten Textdruck: 7,9 Cent
Kosten Grafikdruck: 0,787 Euro
Kosten Fotodruck: 2,74 Euro

HP 3820:
Kosten Textdruck: 5,6 Cent
Kosten Grafikdruck: 0,79 Euro
Kosten Fotodruck: 1,71 Euro

Canon S300 (minder dan 95 euro):
Kosten Textdruck: 4,6 Cent
Kosten Grafikdruck: 0,62 Euro
Kosten Fotodruck: 1,43 Euro

Epson C62:
Kosten Textdruck: 3,8 Cent
Kosten Grafikdruck: 1,13 Euro
Kosten Fotodruck: 2,05 Euro

www.triathlete.nl

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

oh ja.

Winnaar van de test:
Canon S520:
Kosten Textdruck: 2,6 Cent
Kosten Grafikdruck: 0,66 Euro
Kosten Fotodruck: 1,36 Euro

www.triathlete.nl

Verwijderd

Topicstarter
maar nog even over die deskjet 3420,zitten het zwart en kleur patroon beide in de printer.....of is het(net als met mn deskjet600) dat je er maar 1 tegelijk in kan doen

• Irby
  • Laatst online: 11:13
Overigens, over de lagere prijs per cartridge: da's logisch aangezien er maar 10ml in de zwarte en 9ml in de kleurencartridge gaat.

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 19:59:
maar nog even over die deskjet 3420,zitten het zwart en kleur patroon beide in de printer.....of is het(net als met mn deskjet600) dat je er maar 1 tegelijk in kan doen
Ik heb zo'n 3320 HP. (Was 39 euro bij de Kijkshop. ;) )

Er zit als je hem koopt een 3 kleueren HP cartridge bij, en je kunt er een Zwarte cartridge naast plaatsen.
Plaats voor twee dus.

Geinig wel, de printer zelf kostte op die manier 39-27=12 Euro .. :P :9

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Ik zou persoonlijk nooit meer een andere printer dan een Canon of Epson kopen. Bij Hp en Lexmark enzo ben je steeds weer veel te veel geld kwijt aan een cartridge (bij die tweede nog meer, aangezien daar heel moeilijk nep-cartridge voor te krijgen zijn en nauwlijks goedkoper). Misschien dat de printers iets duurder zijn, maar dat heb je er, althans voor je gevoel, zo uit! Zelf heb ik nu een Canon S500 en die doet volgens mij veel langer met zijn cartridges dan de Lexmark 3200 die ik hiervoor had. En het prijsverschil tussen de cartridges is ook nog eens gigantisch.

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

ik heb zelf een epson c42ux. en die is maar 50 euro. en de inkt is niet zo heel duur. en hij print zeer netjes.

Verwijderd

vehpol schreef op 19 mei 2003 @ 22:35:
Ik zou persoonlijk nooit meer een andere printer dan een Canon of Epson kopen. Bij Hp en Lexmark enzo ben je steeds weer veel te veel geld kwijt aan een cartridge (bij die tweede nog meer, aangezien daar heel moeilijk nep-cartridge voor te krijgen zijn en nauwlijks goedkoper). Misschien dat de printers iets duurder zijn, maar dat heb je er, althans voor je gevoel, zo uit! Zelf heb ik nu een Canon S500 en die doet volgens mij veel langer met zijn cartridges dan de Lexmark 3200 die ik hiervoor had. En het prijsverschil tussen de cartridges is ook nog eens gigantisch.
Ligt aan het type printer denk ik.

Voorheen had ik een Canon BJC250.

Zelfde kleine cartridges, zelfde prijs, ook niet navulbaar.
(Maar die kon maar 1 cartridge tegelijk aan.)

En mijn broer gaat juist na een aantal jaren van Epson af, omdat de vaste printkop zo duur is om te vervangen, wat snel nodig is als er opgedroogde inkt in komt.

(Lees : zijn garantie is om, dus Epson zelf stinkt er niet meer in om gratis de boel schoon te maken en een gratis inktpatroon achter te laten)
Pagina: 1