Meuktracker suggesties

Pagina: 1
Acties:

• Forage
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Alow,

Hoewel ik zeer tevreden ben met de mauktracker, het is gewoon super handig om op deze manier op de hoogte te blijven van uitgebrachte software, heb ik een paar suggesties om het imho nog beter te maken.

- Consequent bij elke software melding bij de download locatie van de software ook een link naar de eventuele hoofd pagina van het programma.
- Consequent een beschrijving van wat voor programma het is, waar het voor is, etc. (eventueel gewoon uit het archief vandaan).
- Link melding van een nieuwe meuk "strakker" maken. Mensen sturen nu bv een pagina in van het software pakket. Een ander maakt weer een melding van t zelfde pakket door de link van het software bedrijf door te sturen, etc. Een betere beschrijving zou misschien al voldoende zijn om dit probleem op te lossen door er bv bij te zetten wat jullie nou daadwerkelijk graag willen ontvangen als link.
- Een duidelijker onderscheid wat je nou gaat insturen bij het melden van nieuwe meuk. Zo is het misschien verstandig bij de link controle/opgave al de dropdown neer te zetten met de opties software, hardware, etc. Hier zou de dropdown als standaard geen selectie moeten hebben maar leeg gelaten moeten worden. Als er dan iets verstuurd wordt kan er een controle uitgevoerd worden of er wel iets opgegeven is, zo niet dan moeten ze het alsnog doen.

Ik hoop dat jullie r wat aan hebben ;-)

Cheers,

Prodoc

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
prodoc schreef op 18 May 2003 @ 21:14:
- Consequent bij elke software melding bij de download locatie van de software ook een link naar de eventuele hoofd pagina van het programma.
Klik eens op de bron bovenaan elke (meuk)pagina ;).
- Consequent een beschrijving van wat voor programma het is, waar het voor is, etc. (eventueel gewoon uit het archief vandaan).
Als je op de bron-link klikt kan je daar netzo goed verder lezen. Meestal zetten wij dat wel in de post, maar soms ook niet. Ik denk niet dat het nodig is om wat te tikken over PHP of Winamp.
- Link melding van een nieuwe meuk "strakker" maken. Mensen sturen nu bv een pagina in van het software pakket. Een ander maakt weer een melding van t zelfde pakket door de link van het software bedrijf door te sturen, etc. Een betere beschrijving zou misschien al voldoende zijn om dit probleem op te lossen door er bv bij te zetten wat jullie nou daadwerkelijk graag willen ontvangen als link.
Ik snap niet helemaal honderd procent wat je hier nou bedoeld, maar wij kijken zeker na wat er is ingestuurd. Wij kijken de meuktracker ook na zodat er geen dubbelpost onstaat. Je kan rustig insturen wat je wilt, het wordt _altijd_ nagekeken en gechecked :).
- Een duidelijker onderscheid wat je nou gaat insturen bij het melden van nieuwe meuk. Zo is het misschien verstandig bij de link controle/opgave al de dropdown neer te zetten met de opties software, hardware, etc. Hier zou de dropdown als standaard geen selectie moeten hebben maar leeg gelaten moeten worden. Als er dan iets verstuurd wordt kan er een controle uitgevoerd worden of er wel iets opgegeven is, zo niet dan moeten ze het alsnog doen.
De meuktracker kent geen internet/hardware/games categorie maar wel een driver/software/firmware/BIOS categorie. Deze worden van te voren door ons gekozen zodat er geen problemen onstaan bij het juist indelen.
Cheers,

Prodoc
Groeten hoeft niet ;).

• Forage
  • Niet online
[...]
Klik eens op de bron bovenaan elke (meuk)pagina ;).
Er wordt op die manier niet perse naar de hoofdpagina van de het programma gelinkt en ik vind het niet logisch om het op die manier aan te pakken.
[...]
Als je op de bron-link klikt kan je daar netzo goed verder lezen. Meestal zetten wij dat wel in de post, maar soms ook niet. Ik denk niet dat het nodig is om wat te tikken over PHP of Winamp.
Die programma's misschien niet voor mij of jou maar hoe zit het met de eventuele nieuwkomers? Of de vage nieuwe programmatjes?
Met dit er bij krijg je dus een verhaaltje met vervolgens daaronder een opsomming van download locatie, hoofdpagina site, versie nummer, programma uitleg/type, etc.
[...]
Ik snap niet helemaal honderd procent wat je hier nou bedoeld, maar wij kijken zeker na wat er is ingestuurd. Wij kijken de meuktracker ook na zodat er geen dubbelpost onstaat. Je kan rustig insturen wat je wilt, het wordt _altijd_ nagekeken en gechecked :).
Het scheelt de mensen die dit werk doen alleen maar tijd en moeite als je r extra regel text met uileg bij zet dat je bv een link naar de pagina van het nieuws zelf wilt, een link naar de pagina van het programma of een link naar de hoofdpagina.
[...]
De meuktracker kent geen internet/hardware/games categorie maar wel een driver/software/firmware/BIOS categorie. Deze worden van te voren door ons gekozen zodat er geen problemen onstaan bij het juist indelen.
Dat volg ik niet helemaal. Als ik nu nieuwe meuk wil insturen krijg ik bij het Onderwerp, Quote, Opmerking invoer gedeelte een dropdown te zien met internet/hardware/games, hier staat standaard al Hardware opgegeven.
[...]
Groeten hoeft niet ;).
Sorry, mijn ouders hebben me geprobeerd op te voeden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Forage op 19-05-2003 01:44 ]

• :murb:
  • Laatst online: 01-03 08:36

:murb:

@murb.nl

Ik denk dat Prodoc voornamelijk een betere consistentie tussen al het gemeuk zou zien. Op het eerste gezicht lijken de posts wel het zelfde, maar als je dan gaat kijken moet je toch weer vaak verder zoeken naar informatie die je eigenlijk zocht dan de bedoeling is.

Overigens hoeft de bron van het nieuws niet de plek te zijn waar je meer informatie vindt over het product. Zie vandaag b.v. PCSuite; gewoon een LiNK naar de site van sonyericson.com ...

Er zou duidelijk onderscheid moeten zijn tussen bron, meer informatie over het product, en download locatie (naar de download pagina als het aan mij ligt, en niet direct naar een .exe of .zip (vaak zijn er verschillende versies van programma's die je kunt downloaden, en dat bepaal ik liever zelf))

Wat betreft programma beschrijvingen betreft is het misschien beter (maar dit vereist misschien een database aanpassing) dat er een speciaal software archief wordt aangemaakt met de volgende items:
- een goede beschrijving (liefst ook uitgebreider dan nu gebeurt bij de korte beschrijving) van het programma door redacteuren van tweakers (kan geleidelijk gebeuren...)
- versie overzicht van meuks bij tweakers.net
- thread er aan om het programma te bediscussieren (voorkom je vragen als, wat is hier nou zoveel beter aan dan dit andere soortgelijke programma, terwijl deze vraag al beantwoord is bij een .01 versie lager van het programma)
PHP of Winamp.
wat??!? :p

maar al met al is het natuurlijk allemaal perfectionering... misschien zeiken wij ook wel gewoon :D

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
murb schreef op 19 mei 2003 @ 02:10:
wat??!? :p

maar al met al is het natuurlijk allemaal perfectionering... misschien zeiken wij ook wel gewoon :D
* G33rt gulp dichtdoet :P

maar het zijn inderdaad de kleine dingen die net even wat consequenter kunnen, waardoor het prettiger leest en linkt :)