Ik ben op zoek naar een gigabit module voor in een expansion slot, liefst cat6 1000 mbit. Merk maakt niet zoveel uit. het is een soort AMR-slot, maar dan met ik meen 12 contactpunten. Iemand enige suggesites? t is voor in n 24 poorts 10/100 switch, god mag weten welk merk.
Als je zelf het merk al niet weet, kun je misschien beter ook aan Onze Lieve Heer vragen of-ie een expansion slot voor je heeft.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Als je geen switchtype post zal je echt _nooit_ een antwoord krijgen.
"Hoeveel watt zijn mijn speakers?"
geef maar antwoord op
"Hoeveel watt zijn mijn speakers?"
geef maar antwoord op
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
stickers,plaatjes,fcc-id alles helptVerwijderd schreef op 18 May 2003 @ 21:21:
ik kan alleen zeggen dat t n 24x10/100 mbit switch is, en hoe het slot van de expansion poort eruit ziet. Zal anders t boekje dadelijk ns zoeken als k t nog heb. en ehh... ik gok 5 watt rms
is het een managable switch? dan kun je ook wel veel te weten komen via snmp, of anders via een telnet sessie (dan heeft ie dus ook een mac-adres..)
A wise man's life is based around fuck you
Veel switches die gigabit ondersteunen gebruiken als interface een GBIC, een module ter grootte van een klein lucifers-doosje. GBIC (GigaBit Interface Connector) is de definitie van de interface waarmee verschillende media-transceivers voor gigabit-snelheden aan devices kunnen worden gekoppeld, zoals MII (Media Independant Interface) dat voor 100 Mbps was en AUI (Attachment Unit Interface) voor 10 Mbps.
Er zijn 3 connector-/bekablings-typen gebruikelijk :
1 - SC / fibre, multi-mode short-ware, multi-mode long-wave of single-mode (long-wave)
2 - RJ-45 / UTP
3 - HSSDC (High Speed Serial Data Connector) / quad-ax of dual twin-ax.
Type 1 kom je zowel in Gigabit Ethernet (1000Base-SX en 1000Base-LX) als voor FibreChannel tegen;
Type 2 is alleen voor Gigabit Ethernet in gebruik (1000Base-T);
Type 3 is alleen voor FibreChannel in gebruik.
Daarnaast heb je nog exotica zoals GBIC's met 2 RJ-45 poorten die Cisco gebruikt om switches te linken.
Er zijn 3 connector-/bekablings-typen gebruikelijk :
1 - SC / fibre, multi-mode short-ware, multi-mode long-wave of single-mode (long-wave)
2 - RJ-45 / UTP
3 - HSSDC (High Speed Serial Data Connector) / quad-ax of dual twin-ax.
Type 1 kom je zowel in Gigabit Ethernet (1000Base-SX en 1000Base-LX) als voor FibreChannel tegen;
Type 2 is alleen voor Gigabit Ethernet in gebruik (1000Base-T);
Type 3 is alleen voor FibreChannel in gebruik.
Daarnaast heb je nog exotica zoals GBIC's met 2 RJ-45 poorten die Cisco gebruikt om switches te linken.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Zoals mvdejong al zei, zijn GBICs wel universeel.Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 21:18:
lol.... zijn er geen dingen die gewoon in dat type sloten passen ongeacht het merk ofzo :\
Alleen heb je het over een gewoon expension slot waar je een expansion kaart in prutst, en die dingen zijn niet universeel.
Je zal dus eerst moeten weten welke fabrikant en welk type en dan kan je daar wel een uitbreidingskaart bestellen.
Pak dus je boekje, noteer merk & type, ga naar site fabrikant, zoek type en zoek die expansion modules. Als het een ouder type is dat niet meer op de site staat kan je ze nog ff mailen om te vragen of er nog expansion kaarten verkrijgbaar zijn.
Dit topic heeft weinig zin natuurlijk.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()