[maxtor d9] Tikt maar lijkt niet kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 15:08
Ik heb een vaag probleem. zo af en toe tikt mijn hd 1x pc hapert ff en gaat weer gewoon verder. Als ik de schijf op fouten controleer geeft hij geen fouten. Powermax wil ik wel proberen maar die ziet mijn schijf niet.
Ook heb ik er al een andere powerconector aan gezet.
Ik heb trouwens een q-tec 450 watt voeding die 2 maanden oud is. De rest zie je onder. Iemand een idee of staat hij toch op het punt van kapot gaan. Bij de rest van de topic's met dit probleem tikt de schijf 2x voordat hij verder gaat dat doet hij hier niet.

12 volt lijn = 12.092 v
5 volt lijn = 4.919 v

allebei stabiel. temp hd kan ik niet meten maar hd zit voor 2 fan's en voelt koud aan.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 14:21

Godjira

To infinity and beyond!

Hmm, vreemd. Ik heb weleens meegemaakt dat mijn HD af en toe een tikje gaf, maar ik merkte ook dat ie daarna steeds trager werd en er op een gegeven moment mee ophield, hoewel er geen fouten werden gescand. Misschien is dit bij jou ook het geval. Laat hem anders een keer goed nakijken in de winkel waar je hem hebt gekocht, misschien dat zij het probleem herkennen.

Profile

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

kevinp schreef op 18 mei 2003 @ 21:02:
Ik heb een vaag probleem. zo af en toe tikt mijn hd 1x pc hapert ff en gaat weer gewoon verder. Als ik de schijf op fouten controleer geeft hij geen fouten. Powermax wil ik wel proberen maar die ziet mijn schijf niet.
Ook heb ik er al een andere powerconector aan gezet.
Ik heb trouwens een q-tec 450 watt voeding die 2 maanden oud is. De rest zie je onder. Iemand een idee of staat hij toch op het punt van kapot gaan. Bij de rest van de topic's met dit probleem tikt de schijf 2x voordat hij verder gaat dat doet hij hier niet.

12 volt lijn = 12.092 v
5 volt lijn = 4.919 v

allebei stabiel. temp hd kan ik niet meten maar hd zit voor 2 fan's en voelt koud aan.
mijn IBM doet dit al vanaf het begin, alleen voor die tik geeft ie ook een piep door de systeemspeaker, en dan gaat ie weer verder :Y)

ik wacht wel af, zal wel niets zijn 8)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Kevinp
dat kan helaas niet. Hij komt terug van RMA vanaf Maxtor.

was als reactie op godjira

[ Voor 22% gewijzigd door Kevinp op 18-05-2003 21:12 ]

• Kevinp
dual-zip schreef op 18 May 2003 @ 21:11:
[...]

mijn IBM doet dit al vanaf het begin, alleen voor die tik geeft ie ook een piep door de systeemspeaker, en dan gaat ie weer verder :Y)

ik wacht wel af, zal wel niets zijn 8)
die van mij alleen met uitschakelen systeem. Ik dacht altijd maar dat dit komt omdat hij op z'n zijkant licht. Maar nu begin ik te twijfelen.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 14:21

Godjira

To infinity and beyond!

kevinp schreef op 18 May 2003 @ 21:11:
dat kan helaas niet. Hij komt terug van RMA vanaf Maxtor.

was als reactie op godjira
Dat is wel minder inderdaad :|. Ik zou zo snel ook niet direct een programma weten waarmee je heel diep kunt scannen en kunt kijken hoe de status is van je HD.

Profile

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

kevinp schreef op 18 May 2003 @ 21:13:
[...]

die van mij alleen met uitschakelen systeem. Ik dacht altijd maar dat dit komt omdat hij op z'n zijkant licht. Maar nu begin ik te twijfelen.
Hier ook, vlak voor de PC uitschakelt piep + klik en dan uit. Maar af en toe ook gewoon tijdens GoT'ten :Y)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als hij tikt en blijft hangen issie kapot.
Moet je niet moeilijk om gaan doen maar gewoon terugsturen, het kan alleen maar erger worden.
Dus gewoon even Maxtor contacteren en regelen dat je hem kunt opsturen.

• Kevinp
Terw_Dan schreef op 18 mei 2003 @ 21:16:
Als hij tikt en blijft hangen issie kapot.
Moet je niet moeilijk om gaan doen maar gewoon terugsturen, het kan alleen maar erger worden.
Dus gewoon even Maxtor contacteren en regelen dat je hem kunt opsturen.
dat is dus het probleem hij blijft niet hangen het is meer van haperen. In windows niet maar wel met spellen.(hij tikt wel af en toe in windows).

Net nog een keer gebeurd. nu merkte ik er alleen niets van gta 3 vc ging gewoon verder.

Het is trouwens ook nooit als hij bezig is meestal is het als hij niet echt bezig is. of idle.

[ Voor 18% gewijzigd door Kevinp op 18-05-2003 21:40 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

kevinp schreef op 18 May 2003 @ 21:17:
[...]

dat is dus het probleem hij blijft niet hangen het is meer van haperen. In windows niet maar wel met spellen.(hij tikt wel af en toe in windows).
is dat niet gewoon recalibreren van de lees/schrijfkoppen :?

overigens meestal na aanleiding van lees/schrijffout :'(
Het is trouwens ook nooit als hij bezig is meestal is het als hij niet echt bezig is. of idle
ja precies, hier ook ;(

[ Voor 16% gewijzigd door Glashelder op 18-05-2003 21:42 ]

• Kevinp
kzal eens een mailtje naar een winkel en maxtor sturen. (hopelijk is de winkel aardig).

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

denk niet dat ze wat kunnen doen voor je. Heb de mijne al eens teruggebracht naar de winkel met de mededeling dat ie klikte en door de IBM test kwam. Ik had zelf al geconstateerd dat (had een probleem met me pc; doorzoek me post-historie maar eens (netwerkkaart)) het de harde schijf niet was. Maar zijn hadden ook al geconstateerd dat ie door de IBM test kwam 8)7

• The Dutch Dude
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-02 11:02

The Dutch Dude

Haiku Rules!

Ik heb er ook wel eens last van gehad (piep en klik) met mijn IBM en dan hing ie even, vervolgens een kort hdd-lees-kraakje en hij ging verder, maar sinds een tijdje doet ie dat niet meer.. *afklop

Overmatig computergebruik heeft mijn fantasie gedood, dus ben ik niet in staat een interessante tekst hierneer te zetten.

• Kevinp
misschien kent maxtor het probleem. foute firmware ofzo(ik hoop het). in een winkel waar ze die schijven verkopen zijn ze het misschien wel vaker tegen gekomen. ik probeer het gewoon. post binnekort wel de reactie als hij nuttig is.

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-03 17:48

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Dat klopt : Powermax 3.04 vindt veel ide controllers niet

Via de search op Got kwam ik aan de versie 2.5 en die vind je hd dan wel

Dus eventjes de search induiken :P

Edit heb ik even voor je gedaan :P
Laatste Bericht :
Powermax ziet geen Maxtor D740X 40 GB?

[ Voor 27% gewijzigd door Ossenaar op 18-05-2003 22:12 ]

De kick van Electric!

• Kevinp
bedankt, ik kon hem niet vinden.

maar helpt niet, vind ook geen schijven. (ook geen cdrom trouwens) dus vind geen ide controler.

[ Voor 62% gewijzigd door Kevinp op 18-05-2003 22:27 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-03 23:38

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Met deze fout zijn 2 _RECENTE_ HD`s (80 en 120 gb) van maxtor kapot gegaan zo`n 2 weken NA deze verschijnselen....ook maakten ze meer kabaal en gaven verschillende tests nix fouts aan....wel was de FITNESS van SMART 0% vervolgens kreeg ik BAD SECTORS/CLUSTERS

Met deze gegevens bennik terug gegaan naar de winkel....+ het argument: "wanneer een MAXTOR HD binnen de 1ste maand KUREN/FOUTEN vertoont HOORT DEZE _ZONDER_ commentaar vervangen te worden....." (dat laatste is ergens van de maxtor site af te halen) _/-\o_

Het komt erop neer dat je hd ZEKER de eerste maan niet met "vreemde"dingen moet komen... _/-\o_

Ik wens je veel suc6 met het inruilen van je HD ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Kevinp
je bedoeld rma en naar maxtor Alweer :(

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-03 23:38

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

ehm.....NAAR DE WINKEL....en binne 2 dagen een nieuwe ^_^ nix RMA....rma is geeneens nodig in het eerste jaar van aankoop...het schijnt zelfs zo te zijn dat winkels het eerste jaar de dingen horen af te handelen.,...vervolgens kun je terecht bij fabriek voor RMA....

maar velen doen gewoon al RMA om het hele gedoe met de winkel te omzeilen :)

[ Voor 1% gewijzigd door Michael Knight op 19-05-2003 13:38 . Reden: edit:typos ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Kevinp
heb ik dus de eerste keer ook gedaan, deze komt al van maxtor af.

net nog ff Acive smart gerund die geeft ook geen fouten op HD. dus ook smart lijkt nog gewoon te werken.

ooh ja temp is 24 graden.

mailtje van maxtor.

The purpose of this Information Bulletin is to assist with issues related to drive noise, excessive noise or a sudden increase in the level or type of noise. This document will also provide the steps necessary to troubleshoot noise related issue.

Cause:

Hard drives will make noise during normal use. The level and type of noise may change depending on the function the drive is performing. Users must be able to distinguish normal noises from detrimental, abnormal noises.

Normal sounds include:

1. whining noise during drive spin-up
2. regular clicking or tapping sounds during drive access
3. hard clicks when the drive heads park

Abnormal noises include:

1. high pitched whining sound can be an indication of abnormal function
2. noises can be caused by mounting issues. This is due to either a high frequency vibration in the mounting hardware, or a potential drive failure

3. repeated, regular tapping, grinding or beeping. There are no Maxtor hard drives designed to emit beep codes when failing. Some failure mechanisms may make a regular repeating beep, but it is not a beep code. If a drive failure is possible, it is always important to make an immediate backup.

Solution:

After powering down the computer, disconnect the hard drive from ONLY the data cable. If the noise stops, check the physical installation of the hard drive.

Reduce the data cable length.
Check the jumpers and BIOS configuration.
Set the hard drive as the only device on controller.
Remove other peripherals and cards from the system.
Remove the hard drive from the mounting brackets and place the hard drive securely on an insulated surface. If noise stops after the hard drive is removed from the mounting brackets, check cables for twisting, warping and insert gasket washers between the mounting brackets and drive screws.

Reconnect the data cable and boot into Windows. Run the automatic hardware detection. Sometimes this can stop noises from hard drives (only if they're not related to the mounting of the drive or any vibrations in the system, of course).

het lijkt dus meer erop dat het parking is van de hd. Zou dan normaal moeten zijn. Ik backup wel wat vaker. als ik geen problemen tegen kom ljikt mij dat er niets aan de hand is.

[ Voor 140% gewijzigd door Kevinp op 20-05-2003 16:13 ]

Pagina: 1