Toon posts:

Chello: Probleem der Random Disconnects

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

eigenlijk wilde ik mijn post over dit onderwerp met een vrolijke nooit beginnen, maar dat kan ik helaas niet want ik ben kwaad, woendend, gefrustreerd en noem het allemaal maar op.

Ik heb al een hele tijd last van random disconnecties met Chello en Windows XP Prof. De symptomen zijn als volgt: Het gebeurt meestal als ik "continu" gebruik maak van het internet, dus veel surfen en/of kazaa aan hebben staan die beeld of geluidsmateriaal downloadt, óf (en dit is HET ALLERERGST) terwijl ik midden in een potje Quake3 RA zit (of andere online mp spellen). En ja, dat is frustrerend, want het gebeurt soms wel om de 5 minuten. Wat er dan gebeurt, is dat de verbinding verbreekt, dus ipcfg kan de host niet eens meer vinden, ik kan niet meer surfen, niet meer downloaden, niks (ook niet via ftp of wat dan ook).

De enige oplossing tot zover, en een die wel DIRECT werkt, is de modem pakken, power eruit voor 30 seconden en windows opnieuw starten (noodzakelijk, op de een of andere manier kan ik zelfs met ipcfg -renew de connectie niet restoren). Dit werkt in 100% van de gevallen, maar daarvoor moet ik wel eerst van de zolder naar beneden en terug.

De tijdstippen waarop het gebeurt zijn random...soms gebeurt het 2 weken niet (maar dat kan ook omdat ik dan weinig gebruik maar van de connectie) en andere keren, vooral bij het gamen, gebeurt het om de 5 minuten (zoals nu). Het enige verband is er te vinden bij het gebruik van het internet; veel gebruik: VEEL disconnecties; weinig gebruik(alleen surfen bijvoorbeeld)/idle: geen diconnecties.

Ik heb al in andere threads naar oplossingen gezocht maar datgene waar ik dan op uit kwam was het vastzetten/veranderen van DNS server (helpt niet, heb verscheidenen geprobeerd), of het vastzetten van het ip adres/gateway/subnet, helpt ook niet, het is slechts een kwestie van tijd voordat de connectie dan weer uitvalt. Ook heb ik de winXP firewall aan/uitgezet en de instellingen veranderd naar datgeen wat chello aanbeveelt (zelf gebruik ik geen enkel ander programma om mijn verbindingen met internet en mijn LAN te beheren), maar ook dat helpt niet. Het enige wat ik wel aan heb staan is het internernet connection sharing systeem waardoor een win98 pc ook op het internet kan, maar die wordt bijna nooit gebruikt.

Eén vreemde anomalie treedt op als ik mijn ip/gateway/subnet/DNS vast zet op de waarden waar ze normaal op staan: als dan weer eens mijn connectie verbroken wordt, kan ik simpelweg door het instellen van automatische configuratie SOMS mijn internet verbinding terugkrijgen zonder de pc opnieuw op te hoeven starten.

Meer succes als dat heb ik in het afgelopen half jaar waarin deze verschijning optreedt niet gehad.

Mocht er toch een thread zijn die ik over het hoofd heb gezien en waar de oplossing gegeven wordt, dan sorry, maar ik ben nu zo wanhopig dat dit echt mijn laatste redmiddel is. Mocht iemand weten wat er aan de hand is, zou ik het geweldig vinden eens te horen wat dat dan is, ik kan me na al dit gedoe nauwelijks voorstellen dat het een triviaal probleem betreft.

Enige clue die ik heb is dat het aan Windows XP Pro ligt...toen ik nog op ME werkte leek het zich neit voor te doen, maar dat is wel erg lang geleden. Vrienden van mij hebben hetzelfde probleem (ook XP overigens), en mijn oom ook (98), dus ik vind het sowieso al vreemd dat er zo weinig over te vinden is hier.

Het kan echter ook aan chello liggen, dat bij teveel gebruik maken van bandbreedte mijn modem er gewoon hard uitgeflikkerd wordt. De connectie *werkt namelijk nog perfect* (aangezien ik na 30 seconden modem eruit ALTIJD weer verder kan), maar op de een of andere manier kan de host gewoon niet meer gevonden worden tot ik dus mijn modem opnieuw laat connecten. Dit zou zeer Evil zijn.

Alvast bedankt voor het lezen van de gigantische post.

Edit/P.S. Ik heb een Terayon modem met zo'n 3Com kaart.

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:34
Ik heb hetzelfde probleem. LanCity modem, en een router :D
En ook de Win98 pc heeft het, omdat de router de verbinding verliest....
Ik had vandaag een record aan disconnecties, binnen 10 minuten 4 keer.
Chello gebelt, en die gaven mij als antwoord dat er iets niet goed stond met de account, en dat ik dat eerst eens moet uitzoeken (kon hij niet nakijken). Wanneer dat opgelost is kon ik weer bellen en zouden ze mijn verbinding 4 dagen lang in de gaten houden.
Dus maandag klantenservice bellen, en probleem 1 oplossen.

Misschien moest jij maar eens hetzelfde doen. Ik ken meer mensen met XP die nergens last van hebben.

Verwijderd

Je ben niet de enige met dat gekloot :( Ik wordt helemaal gallisch van dat geouwehoer van die kl**thommels bij KWELLO. Er wordt namelijk gezegd dat er niks mis is. bij mij werkt ipconfig /renew wel maar dan moet ik er wel voor zorgen dat de verbinding met de server weg is (de coax loskoppelen) maar ik wordt er echt ziek van want ik betaal GVD geen 50 euro per maand om dit gek*t te hebben. Die lui van KWELLO hebben al gezegd dat ze iemand kunne langsturen om te kijken, hierop vroeg ik of me dat geld ging kosten, het antwoord was neen.

Maar goed verder is er niks anders te doen dan een monteur langs laten komen, dan kan die kijken wat er mis is.

Maar heb jij ook dat gezeik dat er wordt gezegd:" nou volgens mij hebt u nog gewoon verbindig"? en wat dan leuk is, is dat er terwijl ik aan de telefoon zit mijn internet weer werkt.

BTW ik draai win 2k pro, en er wordt gezegd dat het daaraan ligt, lekker makkelijk natuurlijk maar goed. Ik gebruik KWELLO omdat de kosten adsl toen ik kabel nam veel te duur was, maar als ik de kans krijg dan verlaat ik dit geouwehoer en neem ik ADSL.

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:35
ja, ik precies hetzelfde. ook met een lancity modem.

Zit midden in een potje battlefield1942, en dan pats -> connection lost ofzoiets.

Internet doet het ook niet, helemaal niks noppes nada.
En dit alles op de server ook nog :(

FF op vernieuwen klikken van de netwerkeigenschappen en alles doet het weer :(

Verwijderd

Topicstarter
Ja vandaag loopt eht echt de spuigaten uit, het lijkt veel erger dan anders, vandaar ook mijn post, mijn uithoudingsvermogen is echt tot op het aangevreten. Ik kan echt niks anders doen dan gewoon mijn modem erut trekken om eht weer goed te laten komen

Het enige wat ik inderdaad nog niet gedaan heb is het bellen van Chello....dan moet ik dat toch maar eens doen bij mijn volgende disconnect.

P.S. Dikkiedik, jij drukt gewoon op "herstellen" bij Netwerkverbindingen? als dat hier eens zou lukken...

P.P.S Ik kan wachten tot ik een ons weeg, ik heb wel eens de boel een dag laten hangen maar dan gebeurt er nog niks...enige oplossing is die modem eruit.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 21:05 ]

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Hmmm...dit probleem plus geknoei met verkeerde incasso's hebben mij doen besluiten Chello vaarwel te zeggen en XS4ALL hallo...

Daarna bijna nooit meer last gehad van mysterieuze (soms erg lang durende) disconnects...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

De DNS veranderen zal je probleem niet oplossen als je connectie steeds wegvalt bij het gamen. De dns server zet een url (www.tweakers.net) om naar een ip adres, zodat ermee gecommuniceert kan worden.

Heb je al eens geprobeert je duplex mode op 10mbit/half duplex te zetten? (dat kan bij de propertie/eigenschappen van de netwerkkaart die je voor internet gebruikt. Vervolgens klik je op configureren en dan naar het 2e tabje (geavanceerd). Daar staat iets als 'duplexmode' en/of 'lijnsnelheid'. Vooral bij wat minder goede hardware kan dit nog wel eens helpen. Je kunt ook even kijken of je bekabeling niet ergens langs een sterk (elektro)magnetisch veld loopt.

Bij je internet opties>verbindingen>lan instellingen kun je nog even kijken of je een proxy server dan wel automatisch configuratie script aan hebt staan. Zo ja -uitzetten.

Als je er straks niet uit komt, zou je ook even met de helpdesk kunnen bellen. Zij hebben meer informatie over je verbinding en het probleem zou zich ook op je gateway kunnen voordoen.

tot slot: Kun je eens kijken naar de leasetijd van je ip adres? en als je connectie wegvalt, wat geven de lampjes op je modem dan aan?

edit: de helpdesk is tot 10 uur open, je kunt het nog proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door SilentStorm op 18-05-2003 21:09 ]

Localhost is where the heart is

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:34
Lord_bodybag het mag wel wat minder met je Afbeeldingslocatie: http://jason.gonsalves.ws/imgs/smilies/smilie_sign_troll.gif
Maar ik begrijp de frustraties. Net als dikkiedik zegt, wanneer ik lekker aan het gamen ben (CS/BF1942/DC) opeens alles vast, 10 seconden later plof uit de game :(

Nou kan ik helaas niet naar XS4ALL, KPN of nog beter TweakDsl. Wij hebben namelijk zo'n schijt kastje van UPC. En je hebt een KPN verbinding nodig voor ADSL.

• Dikkie
SilentStorm schreef op 18 May 2003 @ 21:06:

Heb je al eens geprobeert je duplex mode op 10mbit/half duplex te zetten? (dat kan bij de propertie/eigenschappen van de netwerkkaart die je voor internet gebruikt. Vervolgens klik je op configureren en dan naar het 2e tabje (geavanceerd). Daar staat iets als 'duplexmode' en/of 'lijnsnelheid'. Vooral bij wat minder goede hardware kan dit nog wel eens helpen. Je kunt ook even kijken of je bekabeling niet ergens langs een sterk (elektro)magnetisch veld loopt.
Staat bij mij op 10BaseT twisted pair dus dat staat goed (andere optie is full duplex)

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik heb nu al ruim een jaar geen problemen meer gehad met chello...

het enige waar ik soms eens last van had is dat et modem liep te kutten... gewoon ff 10 seconden van de netspanning en klaar... et doet et weer...

ik heb nu vrijwel constant 180KB/s...

kweetniet wat het is, maar de eerste 2 jaar was het ook bij ons compleet bout, nu nier meer...

ohja, de DNS van chello is heel vaak brak... gewoon een andere DNS invoeren helpt ook veel...

[ Voor 13% gewijzigd door Fludizz op 18-05-2003 21:15 ]

• Dikkie
Fludizz schreef op 18 May 2003 @ 21:14:
ik heb nu al ruim een jaar geen problemen meer gehad met chello...

het enige waar ik soms eens last van had is dat et modem liep te kutten... gewoon ff 10 seconden van de netspanning en klaar... et doet et weer...

ik heb nu vrijwel constant 180KB/s...

kweetniet wat het is, maar de eerste 2 jaar was het ook bij ons compleet bout, nu nier meer...

ohja, de DNS van chello is heel vaak brak... gewoon een andere DNS invoeren helpt ook veel...
hier heb ik ook nooit echt problemen gehad met chello, maar het laatste jaar ben ik nogal begonnen met intensief gamen, tsja het is verslavend, en nu merk ik pas de brakke kwaliteit van chello.

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad.

Helpdesk gebeld, die zouden mijn lijntje 4 dagen lang "in de gaten houden". Oftewel 4 dagen lang non stop gepinged ;) Uiteindelijk kwam ook de helpdesk tot de conclusie dat er mischien wel iets niet klopte.

Na overleg zijn ze mijn modem komen vervangen, sindsdien heb ik geen problemen ( van die aard ;) ) gehad. Ik zou zeggen neem nog 1 keer contact op met de helpdesk, dan komen ze vanzelf met die standaard ping procedure. :)

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 21:21:
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad.

Helpdesk gebeld, die zouden mijn lijntje 4 dagen lang "in de gaten houden". Oftewel 4 dagen lang non stop gepinged ;) Uiteindelijk kwam ook de helpdesk tot de conclusie dat er mischien wel iets niet klopte.

Na overleg zijn ze mijn modem komen vervangen, sindsdien heb ik geen problemen ( van die aard ;) ) gehad. Ik zou zeggen neem nog 1 keer contact op met de helpdesk, dan komen ze vanzelf met die standaard ping procedure. :)
wat voor modem heb jij dan gekregen?

ik zit hier nog steeds met dat ouwe Com21 modem...

Verwijderd

wat voor modem heb jij dan gekregen?

ik zit hier nog steeds met dat ouwe Com21 modem...
Ik heb zo'n lief klein blauw terayon modempje gekregen.

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:29
Ik heb hetzelfde. Hier staat zo'n grote zwarte modem met van die dikke koel ribbels. Normaal branden er twee lichtjes, maar ongeveer 2 keer per dag begint de onderste te knipperen en is me verbinding weg.Soms duurt dat 10 sec,soms 5 minuten.Echt heel raar.Dit ligt niet aan mij, want het lan lampje blijft gewoon branden. Ik heb ze er wel eens over gebelt maar toen konden ze geen problemen vinden bij mij. Ze zouden de wijk centrale een tijdje monitoren,maar heb er niks meer van gehoord

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Verwijderd schreef op 18 mei 2003 @ 20:56:
[..]bij mij werkt ipconfig /renew wel maar dan moet ik er wel voor zorgen dat de verbinding met de server weg is (de coax loskoppelen) [..] al gezegd dat ze iemand kunne langsturen om te kijken
Mag ik hieruit opmaken dat je niet zoals de topicstarter een terayon, maar een motorola modem hebt? Als je de coax loskoppeld krijg je een ip adres van je modem, die dan zelf als dhcp server fungeert. Als het vernieuwen van je ip adres hierbuiten niet goed gaat, zit het probleem hem dus buiten je eigen configuratie (lees: waarschijnlijk tussen je modem en (als je geen problemen hebt met je tv) het Abonnee Aansluit Punt). Dit is idd iets waarbij een monteur voor de oplossing moet zorgen; daar kunnen we je hier niet mee helpen en dat kunnen ze bij de helpdesk ook niet.
Maar heb jij ook dat gezeik dat er wordt gezegd:" nou volgens mij hebt u nog gewoon verbindig"? en wat dan leuk is, is dat er terwijl ik aan de telefoon zit mijn internet weer werkt.
Dat betekend dus dat als ze jou pingen, ze nog wel een signaal krijgen. Als je heir last van hebt kan het nog aan een hoop andere dingen liggen, zoals aan bijvoorbeeld de proxy server, een automatisch configuratiescript, verkeerde instellingen, een virus en nog wat dingen. De hardwarematige verbinding is in dat geval echter wel ok. Een monteur zou dan niet nodig zijn.

Verwijderd

Chello-Compex 15-B Twee weken geleden verhuist en hetzelde probleem, kan op dit moment zelfs de serverlijst van Vietcong niet geheel laden. msn regels komen niet aan, eMule server lost, brouwser vernieuwen, je weet het wel.

Het enige extratje wat ik ook heb is dat ik in 2 weken tijd al 5 keer uren achter elkaar 0.0 verbinding had (modem offline) Zaterdag gebeld, dinsdag komt er iemand meten want er was een flinke storing op mijn lijn, het zag er niet goed uit om zijn woorden te gebruiken.

Bel de hlpdsk eens of ze wat kunnen vinden. Ik had maar 3 min. wachttijd, eerlijk waar. _/-\o_

Verwijderd

SilentStorm schreef op 18 May 2003 @ 21:33:
[...]

Mag ik hieruit opmaken dat je niet zoals de topicstarter een terayon, maar een motorola modem hebt?

jep heb een motorola, schijnt goed spul te zijn.

[...]

Dat betekend dus dat als ze jou pingen, ze nog wel een signaal krijgen. Als je heir last van hebt kan het nog aan een hoop andere dingen liggen, zoals aan bijvoorbeeld de proxy server, een automatisch configuratiescript, verkeerde instellingen, een virus en nog wat dingen. De hardwarematige verbinding is in dat geval echter wel ok. Een monteur zou dan niet nodig zijn.
virus? niet aanwezig, gecheckt met norton 2003 en dan zou me computer ook wel raar moieten doen O(doet ie ook maar dat komt doordat ik er achter zit :*) ) proxy hoef ik nie in te stellen, een monteur zei:"alle opties in menu vebindingen uitzetten en dan is alles goed, ook de cd van chello in het hoesje laten zitten is namelijk slecht.

ik heb nu geciteerd van wat die monteur tegen mij zei die chello heeft aangelegd bij mij.

maar ik vraag me af wat er dan wel mis is want een helpdeskmedewerker die kan mij ook niks zinnings vertellen, en das wel minders :'( verder als chello werkt dan doet ie het wel goed.

maar goed heeft iemand wel een idee wat er dan mis is dat mijn verbinding regelmatig wegvalt ??? bij de helpdesk weten ze het niet, er wordt alleen geantwoord:"gooi kazaa eraf virusscanner en firewall ook want die kunnen dit probleem veroorzaken", hierop antwoord ik dan dat geen van drieen op mijn computer aanwezig is en dan weten ze het niet meer, ik vraag het even na krijg je dan als antwoord ;( en daar heb ik genoeg van.

maar goed het leven gaat door en er zijn erger dingen dan geen internetverbinding

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Het feit dat norton niets vindt betekend niet dat er _niets_ is. Er zullen tientallen, zoniet honderdtallen virussen/trojans en dergelijke zijn die niet gezien worden. Ik denk alleen niet dat je daar bang voor hoeft te zijn. Dit betreft vooral stukken code die beperkt gebruikt worden door mensen die ze zelf schrijven.

Een virus was maar een voorbeeld, mijn punt was dat er talloze stukjes software zijn die dingen met je internet connectie uit kunnen halen. Een voorbeeld is bijvoorbeeld de software van new.net. Deze moet ervoor zorgen dat een aantal commerciele top-level domeinen kunnen worden geresolved via hun servers. Een probleem dat hierbij optreed is dat hun DNS server en waarschijnlijk ook een proxy gebruikt worden ipv die je van in dit geval chello hebt gekregen. Ik zal je de details besparen, maar uiteindelijk komt het er op neer dat je nog wel een verbinding hebt (kan pingen), maar verder niets meer met je connectie kunt doen.

Dat is echter niet wat jij hebt. Als ik het goed begrijp is jou connectie steeds helemaal weg. Wat nu belangrijk is, is of jij nog wel kan pingen (bij uitval) en vooral: wat de modemledjes aangeven. Is je probleem alleen gerelateerd aan het browsen of werkt ook bv instant messagen, filesharen of gamen niet meer?

Aan de hand van bovenstaande ga ik ervan uit dat je monteur al geweest is? is er iets veranderd? En aan wat voor dingen heb je zelf nog gedacht voor je hier postte?

Verwijderd

SilentStorm schreef op 20 May 2003 @ 00:02:
Het feit dat norton niets vindt betekend niet dat er _niets_ is. Er zullen tientallen, zoniet honderdtallen virussen/trojans en dergelijke zijn die niet gezien worden. Ik denk alleen niet dat je daar bang voor hoeft te zijn. Dit betreft vooral stukken code die beperkt gebruikt worden door mensen die ze zelf schrijven.

Een virus was maar een voorbeeld, mijn punt was dat er talloze stukjes software zijn die dingen met je internet connectie uit kunnen halen. Een voorbeeld is bijvoorbeeld de software van new.net. Deze moet ervoor zorgen dat een aantal commerciele top-level domeinen kunnen worden geresolved via hun servers. Een probleem dat hierbij optreed is dat hun DNS server en waarschijnlijk ook een proxy gebruikt worden ipv die je van in dit geval chello hebt gekregen. Ik zal je de details besparen, maar uiteindelijk komt het er op neer dat je nog wel een verbinding hebt (kan pingen), maar verder niets meer met je connectie kunt doen.

Dat is echter niet wat jij hebt. Als ik het goed begrijp is jou connectie steeds helemaal weg. Wat nu belangrijk is, is of jij nog wel kan pingen (bij uitval) en vooral: wat de modemledjes aangeven. Is je probleem alleen gerelateerd aan het browsen of werkt ook bv instant messagen, filesharen of gamen niet meer?

Aan de hand van bovenstaande ga ik ervan uit dat je monteur al geweest is? is er iets veranderd? En aan wat voor dingen heb je zelf nog gedacht voor je hier postte?
De modemleds geven branden steeds allemaal (behalve stand-by), er is nog geen monteur langs geweest, ben nauwelijks thuis en me ouders snappen niks van computers. Als je bedoelt dat ik een ip met begin 169.... krijg dan weet ik wat je bedoelt en daar heb ik wel eens last van maar dan is het opnieuw ip aanmaken en klaar is kees. Pingen moet ik tot mijn schaamte zeggen dat ik dat niet geprobeerd heb, ik zal dat doen wanneer het weer eens zover is.

Er werkt bij dit probleem helemaal niks meer, krijg van msn te horen dat er geen netwerk meer is, en gamen werkt ook niet evenals natuurlijk het gewone surfen.

Ik denk dat wanneer ik helemaal geen internet verbinding heb dan kan je toch oko wel gaan pingen maar dan komt er toch niks aan of zie ik dat verkeerd, ik ben niet echt bekend op dit gebied vandaar.

Ik ben wel benieuwd naar wat je bedoelt van het gebruik van je proxy en dns, zie boven in je post. Ik zou het wel aardig vinden als je me daar wat van uitlegd want dan snap ik dat misschien, en als ik er zelf iets aan kan doen dan is dat ook wel makkelijk.

thnx

Lord_Bodybag

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Mja, tis heel simpel hoor: een DNS server zet urls zoals 'www.tweakers.net' om naar een ip adres (dat is in eerste instantie de loadbalancer, die je request doorstuurt naar de minst belaste computer voor jou taak in het serverpark (lees meer in de .plans) ). Bij tweakers.net is dat 213.239.154.35. voor gathering.tweakers.net kom je op 213.239.154.36 uit. Met een ip adres kan vervolgens gecommuniceert worden. Een uitgebreid systeem van routers brengt de aanvraag naar de gevraagde server en stuurt benodigde informatie weer terug.

En de proxy server is een server die bij de provider staat en als enige taak heeft om veelgevraagde websites te cachen. Dit betekend dat de informatie die je moet hebben niet 'helemaal uit amerika' moet komen, maar direct van je provider. Dit heeft tot gevolg dat zij minder voor de bandbreedte hoeven te betalen en jij een snellere verbinding krijgt. Helaas is dit niet altijd het geval. Hoe meer aanvragen de proxy krijgt, hoe langzamer* die gaat werken, en bij uitval kun jij niet meer internetten.

In mijn bovenstaande post probeer ik duidelijk te maken dat je met de new.net software last hebt van het feit dat deze 2 servers (van new.net en dus niet van chello) nu voor jou verbinding moeten zorgen. Deze zijn alleen niet zo snel/stabiel en helpen uiteindelijk je hele internet connectie om zeep. De symptomen zijn dan ook dat je alleen nog maar kan pingen en geen enkele website kan bezoeken.

* dat is natuurlijk maar relatief. Het zal je vast niet meer dan een seconde schelen, tenzij de hele lijn dichtzit.

Ok, terug naar je probleem (hoever is de topicstarter eigenlijk?)
Je hebt een 169 ip adres als de boel uitvalt. Je zult dan idd ook niet meer kunnen pingen. Ik heb hierboven begrepen dat je alleen een nieuw ip adres kan krijgen als je de coax los hebt. Zoals ik al eerder zei zit het probleem in dat geval waarschijnlijk in de coax kabel die naar je modem toeloopt. Dit is alleen door een monteur op te lossen.

Er is nog een mogelijkheid, waarvan ik eerder dacht dat die niet relevant was: doe jij nog iets voordat dit probleem optreedt? En dan denk ik met name aan het omwisselen van stekkertjes (netwerkkaarten)? Als er een ander MAC adres (adressering van een netwerkdevice) aan je modem hangt, kan ie dit probleem ook vertonen. In dat geval kan je dat zelf oplossen door je modem 6 uur van de stroom te halen en dan naar provisioning.upc.nl te gaan.

Ook is het noodzakelijk om service pack 1 geinstalleerd te hebben. Motorola modems kunnen nl dit soort problemen gaan vertonen zonder deze(er is een relavant knowledgebase artikel bij microsoft maar die kan ik zo niet vinden).

Ook zou ik graag willen weten wat de leasetijden zijn die je van chello krijgt. treedt het probleem op bij het vernieuwen? (leasetijden onder ipconfig/all in een dosbox of bij status>ondersteuning>details op je verbinding).

Ik raad je voor een volgend topic aan om eerst zelf eens wat research te doen. Dat scheelt mij/ons weer een hoop termen en ideeen uitleggen en jij hebt er meer van geleerd dan dat het zo even wordt voorgekauwt. Uiteindelijk heb je zelf de kennis om zoiets op te lossen. Met bhv de [search=169+geen verbinding] of [google=random+disconnections+169] kun je al een hoop te weten komen.

Verwijderd

Bedankt voor het reageren silentstorm, ik wist niet dat je met dat hele gebeuren met die proxy dat bedoelde van wat je geschreven had. Dat wist ik namelijk wel, maar ik dacht dat je heel wat anders bedoelde. Maar ik doe verder niks voordat dit probleem optreed behalve gamen of interpretten, dus daar kan het niet aan liggen

probleem licht niet aan het vernieuwen van de leasetijden, dat dacht ik namelijk eerst ook maar daar is het probleem niet bij. Ik kan namelijk gewoon internetten tijdens het vernieuwen van de lease. En voor windows 2000 heb ik sp 3 geinstalleerd, in de hoop dit probleem op te lossen (heb het probleem bij win 98 ook).

Maar ik kijk wel verder en anders moet er maar een monteur langskomen, want ik weet het verder ook niet.

pd: ik was wel op de hoogte van wat een DNS is en meer van die dingen, dus daar ging het verder niet om. Verder toch bedankt voor het reageren.

Grtz

Lord_Bodybag

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Hmm je zei eerder 'De modemleds geven branden steeds allemaal (behalve stand-by)'. Dat betekend dat het probleem aan jou kant van het modem zit. Was het namelijk een probleem met de coax kabel, dan zou iig je activity lampje niet meer knipperen en waarschijnlijk je receive ook niet. Toch zeg je eerder: 'bij mij werkt ipconfig /renew wel maar dan moet ik er wel voor zorgen dat de verbinding met de server weg is (de coax loskoppelen)'. Dit betekend weer dat je WEL een verbinding hebt met het modem -- en dat het modem correct fungeert als dhcp server. Kun je voor mij eens naar 192.168.100.10/logs.html kunnen gaan? Je krijgt nu een lijst met gegevens van je modem. Als die niet al te lang is, kun je die dan hier neerplanten? (en als ie wel lang is een beetje creatief knippen en plakken voor berichten die je niet relevant lijken. Voor de zekerheid is het misschien handig een kopietje te sturen naar mn email (zie profiel). Als het probleem zelf optreedt, heb je ook wel wat aan het /status.html gedeelte.

ow enne
Grtz

Lord_Bodybag
wordt hier niet zo geappricieerd. uit de faq:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
Lees anders de forum survival guide daar even door, dan weet je meteen hoe dingen hier precies werken. Ik kan je garanderen dat je veel meer kans maakt op een hoop nuttige reacties met een wat neutralere schrijfstijl (zie eerste bericht) en het nog even doorlezen van je post voor je hem verstuurd (voor eventuele verbeteringen). Keep in mind dat ik je dit ook maar vertel om je beter te leren omgaan met dit forum en netiquette enzo ;) in het algemeen.

[ Voor 19% gewijzigd door SilentStorm op 22-05-2003 19:59 ]

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 22:40

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Ik heb dit probleem ook gehad :

1 Windows 2003 server ( deze heeft chello nic)
1 Windows XP pc. ( client)

Van het een op het andere moment geen internet.

tot vorige week:

Wat had ik:

lan nic op 2003 server
ip 192.168.0.1
subnet 192.168.0.1
gateway 192.168.0.1
dhcp : 192.168.0.1
Dns : 192.168.0.1

internet

ip : x.x.x.x
subnet 255.255.252.0
gateway : 2xx.x.x.x
dns: 212.142.33.66
212.142.33.133

, wat ik nu gedaan heb, is de gateway van de interne nic weggehaald.
en nu al 2 weken probleem loos.
Pagina: 1