Ik ben bezig met een e-card systeempje. Hierbij wil ik dat gebruikers in een rich text boxje wat text kunnen typen (met opmaak). Daarna wordt de ecard incl de text verstuurd. Dit kan op 2 manieren:
1. image met html code versturen(bijv een layer ofzo, heeft nadeel dat het er
anders uit kan zien bij de ontvanger)
2. text wordt op image gezet zodat er een nieuwe image komt. Dit voorkomt dat
de ontvanger precies hetzelfde ziet als de maker van de ecard
Ik zat te kijken hoe je dit kon doen. Had al een simpel iets:
Wat nu het probleem is waar ik tegen aan loop is:
Als je een html output hebt met veel opmaak dan is volgens mij de enigste manier om dit als image te plaatsen een complete parser te schrijven. Dit is behoorlijk wat werk lijkt me zo. (telkens font aanpassen, uitrekenen waar je gebleven was op pixel niveau e.d.)
Klopt het dat dit probleem behoorlijk moeilijk is op te lossen of heb ik ergens iets gemist. (als het idd erg moeilijk is dan doe ik gewoon als html mee versturen)
1. image met html code versturen(bijv een layer ofzo, heeft nadeel dat het er
anders uit kan zien bij de ontvanger)
2. text wordt op image gezet zodat er een nieuwe image komt. Dit voorkomt dat
de ontvanger precies hetzelfde ziet als de maker van de ecard
Ik zat te kijken hoe je dit kon doen. Had al een simpel iets:
code:
1
2
3
| System.Drawing.Font font = new System.Drawing.Font("Arial",16, FontStyle.Italic & FontStyle.Bold);
Graphics g = Graphics.FromImage(im);
g.DrawString(s, font, SystemBrushes.WindowText, 100, 10); |
Wat nu het probleem is waar ik tegen aan loop is:
Als je een html output hebt met veel opmaak dan is volgens mij de enigste manier om dit als image te plaatsen een complete parser te schrijven. Dit is behoorlijk wat werk lijkt me zo. (telkens font aanpassen, uitrekenen waar je gebleven was op pixel niveau e.d.)
Klopt het dat dit probleem behoorlijk moeilijk is op te lossen of heb ik ergens iets gemist. (als het idd erg moeilijk is dan doe ik gewoon als html mee versturen)