Gebruiks aanwijzing Sony KV-21C4D

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:05
Heren/dames

Ik wilde bij mijn zwager de zenders van zijn sony tv (KV-21C4D) eens opnieuw instellen (stonden er maar een 20 in ipv 34) en wat denk je... nergens de gebruiksaanwijzing te vinden. (goh is vast niet de 1e persoon die die krengen kwijt is, ben ik echt de enige die ze bewaard :P )

Nu de echte vraag, hoe kan ik die tv de zenders automatisch laten zoeken en daarna sorteren.
In het menu kom ik ook niet echt verder en op de afstandsbediening is het gokken waar de knopjes voor dienen (tekst eraf gesleten neuh hoor :( )
Het is een smalle ab (sorry ik heb geen foto en/of typenr)
De zoektocht op deze site/Google en andere zoekpagina's leverde niets op net zoals de zoektocht op de Sony site(.nl &.com).

Mijn profiel op Discogs

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 14:12
in het menu zit als het goed is een auto install optie. Deze zoekt dan zelf alle beschikbare zenders op. Ik weet niet of het nou bij Sony ook zo is, maar bij sommige tv's heb je een gewoon menu en een install menu. Voor die install menu moet je vaak 2knopjes tegelijk indrukken om erin te komen.

Verwijderd

daarna kan je in de menu's gewoon de zenders schuiven als ik me het goed weet te herinneren van onze sony :)

• Ad de Jong
Klopt dat is bij mijn eigen Sony ook en dat is bijna het zelfde model alleen wat jonger.
Er zit alleen een heel ander menu op die tv en een heel andere ab.
Ik zat zelf ook al te denken aan het misschien moeten indrukken van 2 knoppen op de ab maar aangezien dat de tekst er bijna helemaal afgesleten is weet ik niet welke ik kan proberen, ik heb volgens mij bijna alles wel geprobeerd.
Ik zat te denken misschien moet ik een bep. toets langer inhouden om dat menu te activeren??

Mijn profiel op Discogs

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-07 13:25
op de sony site kan je wel handleidingen vinden volgens mij!
ik kon ook nooit iets vinden, en toen vond mijn moeder het wel, vette afgang voor mij dus...dat was alleen wel een phillips ding

• Ad de Jong
Op de philips site heb je inderdaad een button daarvoor (staan wel niet alle handleidingen op en ook net niet diegene die ik toen moest hebben maarja je kan niet alles hebben)

Mijn profiel op Discogs

• MarcoZ20
kun je niet een foto van die ab regelen???

• MarcoZ20

• Ad de Jong
Nop dat is ie niet, kazal zo ff verder zoeken op inet (eerst ff een pizza nuttigen :P )

De ab is een cm of 3 breed en vrij lang.

Mijn profiel op Discogs

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

En met een groen vierkantje om het knopje helemaal rechts boven ? (aan/uit) ;)
Dan weet ik het nog steeds niet maar dat hadden alle Sony a.b.'s destijds :P

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Sony is helaas een bedrijf dat geen kopietjes van handleidingen naar hun klanten wil sturen, wel nieuwe maar daarvoor fors geld wenst te onvangen! Aangezien ik voor mijn werk in de AB-business zit, weet ik dat Sony meer dan 3000 verschillende TV's heeft die per IR-AB te bedienen zijn en dat er qua instellen van de zenders nogal de nodige variatie is.

Een afbeelding van de oude remote zou dan ook bijzonder welkom zijn, mocht dat lastig te realiseren zijn geef dan a.u.b. het modelnummer van de Sony afstandsbediening, dat is bij Sony meestal onderaan de voorzijde van de AB te vinden en deze begint met RM-

Als het een beetje meezit ken ik dat type en kan ik je vertellen welke toetsen je in welke volgorde moet drukken, met een afbeelding zal het vrijwel zeker gaan lukken, al kan het zijn dat ik de komende dagen even wat mensen van de DB en/of CCC afdeling van ons bedrijf moet raadplegen.

• Ad de Jong
Het is volgens mij de 2e van links (langs de Philips ab)

http://www.marktplaats.nl/fotos/elektronica/tvs/24239.jpg

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

Gij zult mij een "RM-"-nummer geven! (sorry, had ik in mijn vorige post wellicht met iets meer nadruk moeten vermelden).

Verder is grotere en vooral duidelijkere foto welkom, het is nogal handig (lees: absoluut noodzakelijk) als ik de functie-toetsen met hun benamingen kan zien, dat de AB een plastic geval was met van die ronde knopjes erop, dat had ik ook zonder foto wel kunnen raden...

• Ad de Jong
Dat is juist 1 van de problemen, de benamingen van de toetsen is eraf gesleten ov veel plaatsen :|

Ik zal morgen wel eens proberen of ik er nog iets op kan ontcijferen en een foto van maken.

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

Die Sony ab heb ik ook. TV weet ik niet zeker, ik heb een 55 inch TV staan. Maar ik kan zenders opslaan door eerst op menu te drukken, vervolgens op de Y. Daarna kan je zenders zoeken, wijzigen, enz. Daarna scroll je met de pijltjes naar beneden en kun je met de onderste knop op je scherm de boel opslaan.

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wij hebben hier ook een Sony (KV-M1440D) met net zo'n afstandsbediening als die op de afbeelding. Om die automatisch te laten zoeken naar alle zenders moet je een knop op de TV 2 seconden indrukken. De knop die je moet hebben heeft als icoon een rechthoek met daar twee pijlen naar rechts in.

Als de TV klaar is met zoeken kun je in het menu de zenders sorteren. Het menu dat we op onze TV te zien krijgen bestaat alleen uit icoontjes, zonder enige tekst. Je kunt de zenders wijzigen door in het menu met de groene of blauwe knop een ruit met een ingaande pijl te selecteren en dan op de gele toets te drukken. Dan kom je in een tweede menu waar je de zenders kunt wijzigen.

Bij ons kun je zenders alleen sorteren door ze om te wisselen. Het is daarom wel handig om dan van te voren hebben uitgezocht op welk nummer welke zender staat, zodat je weet welke zenders je moet omwisselen. Het omwisselen gaat door in het tweede menu het icoon met de twee vierkantjes waar twee pijlen tussen zijn getekend te selecteren met de blauwe of de groene toets en dan op de gele toets te drukken. Dan selecteer je het ene programma nummer met de rode of gele toets en druk je op de blauwe toets. Vervolgens selecteer het andere programma (weer met de gele of rode toets). Dan selecteer je het icoon weer met de blauwe toets en druk je op de gele toets. Als het goed is zijn de zenders nu omgedraaid.

En als zelfs de kleurtjes er van af gesleten zijn... het zijn die vier knoppen die tussen het cijferblok en de volume en programma knop zitten. groen is naar boven, geel is naar rechts, blauw naar onderen en rood naar links.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Ad de Jong
mcDaedalus schreef op 18 May 2003 @ 22:07:
Wij hebben hier ook een Sony (KV-M1440D) met net zo'n afstandsbediening als die op de afbeelding. Om die automatisch te laten zoeken naar alle zenders moet je een knop op de TV 2 seconden indrukken. De knop die je moet hebben heeft als icoon een rechthoek met daar twee pijlen naar rechts in.

Als de TV klaar is met zoeken kun je in het menu de zenders sorteren. Het menu dat we op onze TV te zien krijgen bestaat alleen uit icoontjes, zonder enige tekst. Je kunt de zenders wijzigen door in het menu met de groene of blauwe knop een ruit met een ingaande pijl te selecteren en dan op de gele toets te drukken. Dan kom je in een tweede menu waar je de zenders kunt wijzigen.

Bij ons kun je zenders alleen sorteren door ze om te wisselen. Het is daarom wel handig om dan van te voren hebben uitgezocht op welk nummer welke zender staat, zodat je weet welke zenders je moet omwisselen. Het omwisselen gaat door in het tweede menu het icoon met de twee vierkantjes waar twee pijlen tussen zijn getekend te selecteren met de blauwe of de groene toets en dan op de gele toets te drukken. Dan selecteer je het ene programma nummer met de rode of gele toets en druk je op de blauwe toets. Vervolgens selecteer het andere programma (weer met de gele of rode toets). Dan selecteer je het icoon weer met de blauwe toets en druk je op de gele toets. Als het goed is zijn de zenders nu omgedraaid.

En als zelfs de kleurtjes er van af gesleten zijn... het zijn die vier knoppen die tussen het cijferblok en de volume en programma knop zitten. groen is naar boven, geel is naar rechts, blauw naar onderen en rood naar links.
Menu komt me bekent voor :) Ik zal morgen eens gaan proberen thnx

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

JanAlesi schreef op 18 May 2003 @ 21:41:
Dat is juist 1 van de problemen, de benamingen van de toetsen is eraf gesleten ov veel plaatsen :|

Ik zal morgen wel eens proberen of ik er nog iets op kan ontcijferen en een foto van maken.
Dat maakt het inderdaad een flink stuk lastiger. Op heel veel Sony TV-AB's is de "tuning-toets" namenlijk alleen een symbooltje gemarkeerd, vaak een tweetal horizontale in elkaar geschoven ruitjes, die samen iets weg hebben van zeg maar een soort van horizontaal ligende diamant/briljant. Als je zo'n toets kunt vinden, dan is dat meestal de eerste die je moet drukken om de tuning te starten.

Als deze gestart is, dan zie je meestal het kanaalnummer van je Sony-TV knipperen en de huidige frequentie in beeld (bij de meerderheid van de in West-Europa verkochte Sony's zal dat een "C" of "S" zijn gevolgd door een 2-cijferignummer).

Dan kan het zijn dat je daar in de buurt een aparte + en een - toets hebben om de frequentie band af te zoeken. Om de gevonden zender van kanaalnummer te veranderen kun je gewoon per nummertoetsen of per Channel Up & Down toetsen een ander kanaalnummer ingeven.

De volgende stap is om dit op te slaan, soms moet je de "tuning-toets" dan nog een keer drukken, soms is er in de buurt ook een toets met een sybool als een soort 'ruitje met een geopend hoekje en/of pijltje die naar binnen wijst, dat is dan de 'Memo' of "Memory" om de gevonden zender(s) op te slaan.

Verder hebben de meeste Sony TV's ook nog een aparte toets om de zenders handmatig in te stellen, dit is vaak een toets met als bij/onderschrift een grote C gevolgd door twee kleine 00, druk je deze dan zie je de huidige fequentie van het kanaal knipperen (weer een grote C of een S gevolgt met een dubbelcijferignummer), dan kun je met de nummertoetsen de nieuwe zenderfrequentie ingeven (zie info-kanaal en of zenderkaart van je lokale kabelboer), wil je van zenderband verwisseln (dus van Cxx naar Sxx of omgekeert), dan druk je deze toets "C00 nog een keer.

Kun je dergelijke toetsen niet vinden maar wel een menu-toets met aparte cursor-toetsen en een "OK" of "Con' (=Confirm), dan moet je ergens in dat menu gaan puzelen tot een een (Auto)-tuning o.i.d. tegenkomt en deze bevestigen met "OK" of 'Confirm".

Heel veel succes gewenst, mocht het niet lukken, probeer dan inderdaad een betere picture en modelnummers van die Sony-AB te regelen. Morgenmiddag moet ik toch even buurten bij de Customer Care Center van dochteronderneming van mijn bedrijf, zij maken en supporten universele AB's en hoewel eigenlijk slechts de taak hebben om die universele AB's door en door te kennen en te supporten, weten zij vaak enorm veel van de bediening van de weet niet hoeveel duizenden en duizenden TV-AB's. 'k Zal eens kijken of zij deze Sony-AB ook kennen, maar zoals gemeld, dan heb ik absoluut een betere foto nodig en graag het modelnummer ("RM- gevolgd door een 3-cijferig nummer).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 22:23 ]

• Ad de Jong
Geen foto jammer genoeg wel een type nummer RM-836.
Ik heb nog niets kunnen uitproberen (knopje op de tv achter het klepje) omdat de bewoners zelf niet thuis waren.
Morgen maar een herkansing

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

Als ik mij niet vergis moet je bij de RM-836 het menu in en daar kun je via één van de sub-menu's de zenders programmeren. Het is een tamelijk recent model-AB, dus ik vrees dat deze een ruime keus heeft qua sub-menu's en dat het dus een beetje puzzelen wordt...

Verwijderd

Bij deze een schopje:
Ik heb met dank aan onze supportafdeling inmiddels een afbeelding van deze RM-836 onder mijn neus gehad ook nog wat extra informatie over enkele TV's die deze remote gebruiken. Je kunt inderdaad via het menu en de kleurtoetsen een hoop qua zenders veranderen zoals plaats, nummer volgorde, zenders verwijderen enz. Echter: De eerste stap is om via de automatische zenderzoekloop alle TV-zender te vinden. Op deze Sony TV een klepje aan de voorzijde. Druk je erop, dan komt een bedieningspaneel te voorschijn.

En zeer waarschijnlijk vind je daar een toets met een dubbele pijl naar rechts (lijkt veel op een skip-toets van b.v. een CD-speler). Deze dien je minimaal 2 seconden ingedrukt houden, waarna op je TV-scherm het OSD voor het automatisch programmeren verschijnt. De TV loopt dan de hele frequentieband af en slaat de zenders op.

Als hij daarmee klaar is verdwijnt dit OSD en vervolgens kun je via de menu en de kleurtoetsen wijzigingen in b.v. de volgorde aanbrengen. Succes!
Pagina: 1