Toon posts:

CPU temp erg hoog??

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Net met een medetweaker een nieuw systeem gebouwd.(eerste keer)
Op de search vind ik diverse antwoorden op de volgende vraag:wat is nu een kritieke temp voor mijn proc? 8)7
Ik word er geen wijs uit, ook niet op de site van AMD.
Ik lees in de diverse forums temps van ong 40 tot 60 gr zonder waterkoeling oid.
Misschien dat iemand met technische kennis eens een licht wil laten schijnen?
Systemspecs
Chieftec DA-10BD/AMD AThlon XP 2600+ box/MSI K7N2G-ILSR/2x Maxtor 80 GB 8mb/Maxtor 40 GB in removable bracket/2x Kingston valueram 512 DDR pc2700/MSI Geforce4 mx440 64 mb/lite on dvd /lite on 52x cdbrander
Slechts 1 fan in de kast , nl die van de voeding 325W.
Pcalert4 geeft een cputemp aan van 55 gr, 41 gr in de kast
SisoftSandra geeft cpu 50 gr en board 4 gr aan.Power/aux temp 55 gr.CPU core voltage 1.62V.
De temps lopen op naarmate pc langer aanstaat. :'(
Casefans zijn besteld.
Ik hoor het graag.

Verwijderd

55 graden is wel wat heet, maar 1 fan in de kast is niet veel, zou er zo als je alz ei een extra casefan bijzetten.

Verwijderd

Wacht eerst maar eens tot je de casefans binnen krijgt, in de DOC faq kun je nog wel veel dingen vinden over hoe je je fans moet plaatsen. En die processor gaat niet zomaar stuk, kan wel 80 graden aan.

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Die Chieftec kasten zijn behoorlijk open kasten.
Dus met 2 extra fans zal de temp. behoorlijk naar beneden gaan.
Maar ach zolang de CPU 55 graden is, zou ik niet zenuwachtig worden.
Die kan wel wat hebben.
Zou mij eerder zorgen maken om de kast temp, voor de overige componenten (Harde schijven bijv) Al is de kast temp volgens mij altijd maar een gok.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties, ben een beetje gerustgesteld. ;)
Fans gekocht bij een IA op Laupro met nog wat speledingen.
Welke temp zou nu de meest accurate zijn, die van Sisoft Sandra of van PC Alert?

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:11
staan er geen temps in je bios?
Die lijken mij altijd wel betrouwbaar..

Verwijderd

Topicstarter
OkselFris schreef op 18 May 2003 @ 19:46:
Die Chieftec kasten zijn behoorlijk open kasten.
Dus met 2 extra fans zal de temp. behoorlijk naar beneden gaan.
Maar ach zolang de CPU 55 graden is, zou ik niet zenuwachtig worden.
Die kan wel wat hebben.
Zou mij eerder zorgen maken om de kast temp, voor de overige componenten (Harde schijven bijv) Al is de kast temp volgens mij altijd maar een gok.
He Okselfris, hoe krijg jij met een zwaardere voeding en de zelfde kast zulke lage temps?

Verwijderd

Topicstarter
heuker schreef op 18 mei 2003 @ 19:54:
staan er geen temps in je bios?
Die lijken mij altijd wel betrouwbaar..
Yep, cpu 52 gr. :'(

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Zorg ook dat je kabels van je voeding goed bijeen zijn of gebruik kabelmesh, je ide kabels kan je mooi achterin zetten zodat ze niet de airflow vern**ken of gebruik rounded ide kabels. Zo verbeter je ook de airflow zonder extra fans bij te zetten.
De cpu temp is niet zo erg die kan wel wat hebben als je niet overklokt itt de case die is te hoog dat is ongezond voor je overige componenten zoals de hd oid. :)

Verwijderd

koelpasta gebruikt?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Tip: neem éérst de FAQ's van het probleemgerelateerde GoT-subforum door eer je searcht/googlet en een nieuw topic opent :) In dit geval kun je je antwoord gewoon via de Technische PMG FAQ terugvinden. Check de CPU overzicht en/of "Hoe warm mag mijn CPU worden?" B)

Verder kun je in de FAQ van Die-Hard Overclocking & Cooling ook veel informatie terugvinden over het wel en wee van koeling :Y)

Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) voor gedragsrichtlijnen op GoT ;)

/faq

[ Voor 12% gewijzigd door BalusC op 18-05-2003 20:08 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.