Toon posts:

Sweex broadband router!! Niet meer Hosten??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net de router voor mn netwekje aangsloten (2 comp).
Maar kan nu niet meer een server draaien(Quake 3) :'(

Ik kom wel met beide comps op internet kan zelfs met beide comps in een quake server komen. Behalve mn eige server.

Ik geloof dat ik bij de config van de router bij NAT moet zijn. Maar dan je hebt 3 mogelijkheden.

1. adressmapping
2. virtual server
3. special applicationa

Snap er niet veel van :?

Help?

Verwijderd

[internet] <->[jouw router]<->[pc1][pc2]

ze kunnen van internet niet direct op je ip.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:20

Beaves

Usque ad Finem

Dat klopt, je moet een NAT rule aanmaken (poort openzetten (in de router) van Quake 3 die naar het IP van je server wijst).

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
ja..dat dacht ik al. Maar ja..in welke van de 3? Heb al wat zitten rommelen met getallen maar niks werkt?

Verwijderd

lees de gebruiksaanwijzig, faqs en/of forum op de site van sweex voor je gaat zitten 'rommelen'.

Verwijderd

Topicstarter
Heb al gekeken op de site van sweex maar valt weinig info te halen ook mn handleiding bij de router zegt hier niks over. Heb wel een site gevonden met allerlei getallen voor bepaalde applicaties en nog weet ik niet waar precies ik de getallen moet invullen.
http://www.practicallynet...sharing/app_port_list.htm

Verwijderd

Virual Server moet je zijn. Maar ik kan je van tevoren vertellen dat het niet/nauwlijks mogelijk is om met NAT vanuit je interne netwerk op je externe IP te connecten. Zet dit dus maar uit je hoofd.
Maar om je Quake server toch toegankelijk te maken voor anderen is een paar poorten door laten sturen naar je interne IP het enige wat je hoeft te doen. Welke poorten kan je zelf uitzoeken, en in je router moet je 90% zeker in Virtual Server zijn :)

Veel succes!
Pagina: 1