Toon posts:

computer afsluiten via functietoets keyboard, kan dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een logitech internet navigator met een berg functietoetsen.
Is het mogelijk om dit soort toetsen in te stellen zodat op 1 druk op de knop de computer zichzelf afsluit?
Ik heb al van alles geprobeerd maar het lukt mij niet.
Ik heb gewoon geen zin om telkens op start, afsluiten te drukken, heeft iemand een idee om dit voor elkaar te krijgen?

bedankt.

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:54
Dat kan door het programma shutdown.exe aan een toets te verbinden, mits je natuurlijk programma's aan de toetsen toe kan kennen.

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Het lukt volgens mij niet met de functietoetsen maar je kan wel in configuratiescherm instellen dat als je op de powerknop van je kast drukt dat die zich dan afsluit.
Configuratiescherm ---> Power options ---> Advanced en daar kan je dat instellen

Verwijderd

of je maakt een bat bestandje (als je xp hebt) .. je doet dan shutdown -s .. dit bestandje laat je runnen door je toets te binden :)

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Robtimus

me Robtimus no like you

code:
1
rundll.exe user.exe,exitwindows
voor Windows9x

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Wat voor OS heb je?
Windows: Alt F4 als er geen prog's actief zijn.
Win xp: maak een snelkoppeling naar %windir%\system32\shutdown.exe -s -t [bootdelay]
Als je een snelkoppeling aan je toetsen toe kunt kennen zou je deze dus ook kunnen gebruiken!
Verder: bij mij werkt een druk op de power-knop ook gewoon. Moet je in de bios dan wel goed instellen (geen instant off)

Verwijderd

Eventuele drivers van je toetsenbord geinstalleerd?

Het volgende gecontroleerd? Eigenschappen beeldscherm --> Schermbeveiliging --> Energie --> Geavanceerd --> Energieknoppen

• zeekoe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11 21:02
koop een mac ;)

P.S. doe ik zelf ook niet, maar kheb een gekregen. Daar zit een knop op het toetsenbord die je pc soft-aan en soft-uit zet. Bij Apple denken ze tenminste na...

Nieuw huis, nieuwe (verduurzamings)kansen...

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:59

LopeZ

Too much is never enough

- Is een software vraag, moet namelijk via je logitech software.
- Zoek vraag, je moet een exe hebben die je pc afsluit, moet ergens in de windows map zitten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.