[Quicknet] Power abbo

Pagina: 1
Acties:

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Ik heb online een upgrade aangevraagd naar power plus abbo (1512/256).
Het is nu actief en wat me opvalt is dat als ik een download test doe op www.speedtest.nl, ik continu snelheden haal van 250 tot 280 :?

Echter bij normaal downoaden ben ik nog niet zo hoog gekomen.

Wie heeft er ook power plus abbo en wie haalt ook deze snelheden met speedtest?
Klopt die test wel?

Dit is uiteraard geen klacht van mijn kant :)

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 12:16
Speedtest klopt over het algemeen wel redelijk. Alleen download je van een (hele) snelle server, die misschien wel dichtbij je huis staat :)

The devil is in the details.

Verwijderd

power abbo is 765/128
power plus aboo is 1512/256

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:36
1512 / 8 = 189kbyte

Lijkt me sterk dus...

Verwijderd

ik heb hetzelfde abbo en bij speedtest haal ik ook 250. Maar met downloaden ook nooit meer dan 190 a 200. Zijn ook kleine bestanden die je download bij speedtest daar zal het ook mee te maken hebben.

Verwijderd

Ik heb ook powerplus en krijg ook vaak rond de 280 kB/s eruit. Dat komt omdat het bestand wat je download zo klein is 512kB ? Eerste paar honderd kb van een download gaan altijd wat sneller, maar bij grotere downloads zakt dit wel af naar gemiddeld 185 kB/s.
Powerplus is trouwens 1536 (192kB/s) ipv 1512 :P

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 15:03

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik heb ook het zelfde pakket en haal gemiddeld zo'n 187KB. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat ik hier bovenuit kwam, iets wat ik wel eens heb meegemaakt met mijn 'mindere' abbo.

Via speedtest blijf ik ook rond de hierboven genoemde snelheid.

Een reden van de uitschieter kan zijn omdat een bestand wordt gecashed bij de server en dan ineens loskomt. Ik leg het een beetje rot uit maar je moet het vergelijken met een download in Windows, als jij een download start dan moet je een locatie uitkiezen en als je even wacht met het uitkiezen dan zul je merken dat je een hoge snelheid zult zien wanneer je op OK klikt. Dit komt omdat de download al is gestart en in het werkgeheugen wordt opgeslagen. Dit kan ook op een server gebeuren zoals van speedtest. :)

Ik weet het overgens ook niet zeker maar ik heb het van iemand anders maar ik moet zeggen dat het vrij aannemelijk klinkt. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 22:47
bazs2000 schreef op 19 May 2003 @ 14:06:
Dit komt omdat de download al is gestart en in het werkgeheugen wordt opgeslagen. Dit kan ook op een server gebeuren zoals van speedtest. :)
klinkt vrij aannemenlijk?, zou ik een heel stomme actie van Speedtest vinden, lekker betrouwbaar :(

no comment

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 15:03

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Daarom moet je een test ook meerdere malen uitvoeren om op een gemiddelde te komen.
Je kunt geen conclusie trekken aan de hand van één, twee of drie uitkomsten. Een test zul je iets van 5x moeten uitvoeren om er zeker van te zijn dat de resultaten die je ziet wel juist zijn. :)

Zie het als een benchmark, deze voer je ook meerdere malen uit omdat er gewoon veel factoren zijn die de uitslag kunnen beïnvloeden. En met dat in het achterhoofd vind ik het aannemelijk klinken ja. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Pagina: 1