[LCD TV] Samsung LW22A13W

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik sta op het punt om een kleine (56cm) LCD breedbeeld TV te kopen om in de woonkamer te zetten (kijkafstand zo'n 3,5 meter), een tijd geleden heb ik hier ook al eens gepost maar ik ben benieuwd of er inmiddels al mensen zijn die zo'n ding (Samsung of een ander merk zoals Sharp) thuis hebben staan.

Het model waar ik naar kijk: http://www.pcvergelijk.nl/p1330.html

In de winkel heb ik een poos vanaf 4 meter staan kijken en ik vond het beeld haarscherp en de ondertiteling goed te lezen, dus die afmeting lijkt me groot genoeg.

edit:

Plaatje erbij.

Afbeeldingslocatie: http://www.pcvergelijk.nl/images/products/sagLW22A13.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door seq_uence op 18-05-2003 19:11 ]

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22802

Super strakke tv, vind ik persoonlijk. Bij Megapool kan je deze tv nu 45 dagen op proef krijgen. Als ie niet bevalt breng je hem weer terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Mijn opa en oma hebben ook die Samsung TV, maar dan de 40" versie (omdat ze de ondertiteling van hun oude tv te klein vonden :X). En daar heb ik dus wel even mee gespeeld. Het zijn echt schitterende dingen, met een mooi, helder en scherp beeld. Helaas kan ik me er zelf nog geen veroorloven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:14
laat maar...

[ Voor 93% gewijzigd door Dr. Strangelove op 18-05-2003 23:57 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
ludo schreef op 18 mei 2003 @ 23:11:
Mijn opa en oma hebben ook die Samsung TV, maar dan de 40" versie (omdat ze de ondertiteling van hun oude tv te klein vonden :X). En daar heb ik dus wel even mee gespeeld. Het zijn echt schitterende dingen, met een mooi, helder en scherp beeld. Helaas kan ik me er zelf nog geen veroorloven :D
Tja 40" zou ik ook wel willen, alleen vermoed ik dat de TV die jij bedoeld een plasma scherm is en geen LCD. Alhoewel, Samsung heeft inderdaad een 40" LCD TV maar die kost meer dan 8000 euro !

Doe mij zo'n opa en oma. ;)

Maar ik wacht nog even op een reaktie van degene die een 22" scherm heeft staan en er tevreden over is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 17:54

w00Dy

Make soap, not war

* w00Dy is LCD noob

Data input ? Dus VGA signaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 20:10

Floor-is

5.2

w00Dy: hoeft niet, kan ook gewoon Tunertje inzitten en knallen. Maar een dergelijk bedrag is mij te hoog ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 15:17
Kennissen van ons hebben zo'n Sharp LCD tv, en ik vind het persoonlijk waardeloos. Als je er recht voor zit is het hardstikke mooi maar als je er niet lekker recht voor zit worden de kleuren SNEL slechten en krijgt iedereen zo'n grauw uiterlijk zeg maar. Kortom kijkhoek vind ik ZEER beperkt, uiteraard gewoon vergelijkbaar met een ieder andere tft/lcd scherm.

Voor mij een reden om echt door te gaan voor de plasma tv i.p.v. lcd-tv.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
intert0y schreef op 19 May 2003 @ 12:44:
Kennissen van ons hebben zo'n Sharp LCD tv, en ik vind het persoonlijk waardeloos. Als je er recht voor zit is het hardstikke mooi maar als je er niet lekker recht voor zit worden de kleuren SNEL slechten en krijgt iedereen zo'n grauw uiterlijk zeg maar. Kortom kijkhoek vind ik ZEER beperkt, uiteraard gewoon vergelijkbaar met een ieder andere tft/lcd scherm.

De kijkhoek is bij nieuwe modellen weer groter, en per merk verschillend. De Samsung die ik waarschijnlijk ga kopen vind ik wat dat betreft niet slecht. Je kunt er behoorlijk schuin voor gaan zitten en toch een goed beeld zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 15:17
Ujhmx, die sharp die ik gezien heb was gewoon de nieuwste van de nieuwste en hooguit half jaar geleden uitgekomen ofzo.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43516

intert0y schreef op 19 mei 2003 @ 12:44:

Plasma staat nog teveel in zijn kinderschoenen, beeld brand nog in indien het teveel hetzelfde beeld is en ze maken oa. nog veel teveel lawaai (zo'n ding zit vol fans :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
Anoniem: 43516 schreef op 19 May 2003 @ 15:08:
[...]

Plasma staat nog teveel in zijn kinderschoenen, beeld brand nog in indien het teveel hetzelfde beeld is en ze maken oa. nog veel teveel lawaai (zo'n ding zit vol fans :X )
Ben je niet in de war met LCD projectie TV's ? Voor zover ik weet zitten er in plasma-TV's geen fans........

Ik geloof niet dat de plasma techniek nog in de kinderschoenen staat, natuurlijk heb je ook hier goede en minder goede merken/schermen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
seq_uence schreef op 19 mei 2003 @ 08:22:
[...]

Tja 40" zou ik ook wel willen, alleen vermoed ik dat de TV die jij bedoeld een plasma scherm is en geen LCD. Alhoewel, Samsung heeft inderdaad een 40" LCD TV maar die kost meer dan 8000 euro !

Doe mij zo'n opa en oma. ;)

Maar ik wacht nog even op een reaktie van degene die een 22" scherm heeft staan en er tevreden over is. :)
Nee het is echt een LCD-TV, dat weet ik zeker. Heb hem nl. zelf voor ze uitgezocht :) Plasma vind ik nog iets te veel nadelen hebben, en de kwaliteit van het beeld vind ik ook minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22802

seq_uence schreef op 19 May 2003 @ 15:19:
[...]

Ben je niet in de war met LCD projectie TV's ? Voor zover ik weet zitten er in plasma-TV's geen fans........

Ik geloof niet dat de plasma techniek nog in de kinderschoenen staat, natuurlijk heb je ook hier goede en minder goede merken/schermen. :)
In Plasma tv's zitten meestal wel fans zoals Philips, Sony, LG. Samsung, Panasonic en JVC hebben geen fans.

Beeld brand wel in bij Plasma, dus niet de heledag rtl4 kijken :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80857

beeld brand zowel bij plasma/tft/projectie erg makkelijk in. Verder heeft tft een langere levensduur. Plasma die "buis" die erin zit verliest in de jaren de helderheid dus word steeds donkerder en dof. tft heeft hier geen last van en heeft ook een langere levensduur. en projectie moet je helemaal niet kopen dat is dus echt niks (of je moet in je 1tje tv kijken en er recht voor zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
Anoniem: 80857 schreef op 19 mei 2003 @ 16:58:
beeld brand zowel bij plasma/tft/projectie erg makkelijk in. Verder heeft tft een langere levensduur. Plasma die "buis" die erin zit verliest in de jaren de helderheid dus word steeds donkerder en dof. tft heeft hier geen last van en heeft ook een langere levensduur. en projectie moet je helemaal niet kopen dat is dus echt niks (of je moet in je 1tje tv kijken en er recht voor zitten)
Je schrijft plasma/tft/projectie..

Een plasma-scherm kan inbranden, op een LCD (TFT) scherm kun je echter wel een jaar lang hetzelfde beeld weergeven zonder dat het inbrand, dat pixeltje maakt het allemaal niet uit hoor. ;)

Dus een LCD TV kent het verschijnsel inbranden niet

Dat dat even duidelijk is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80857

seq_uence ik zal je het nog beter stellen bij ons staat in de winkel een tft waarop het dvd menu van the making of spiderman is ingebrand (raar maar waar). het is van het merk samsung. trouwens samsung heeft bij het eerste tel. hem al te willen ophalen en omruilen. maar toen ze hoorden dat het een winkel was kreeg je het gewoonlijke geblabla horen dat het via de ......... kanalen maar moest gaan, maar wel zo snel mogenlijk. (rare lui bij samsung)

reactie:

Gaan die pixels dan toch een kleur vasthouden als ze er lang opstaan ???

ik weet het niet maar je ziet het door andere dvd films heen en het ziet er niet uit........

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 80857 op 19-05-2003 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
Dat is wel erg vreemd ghost_nl, voor zover ik weet kan een TFT nl. niet inbranden.....

Gaan die pixels dan toch een kleur vasthouden als ze er lang opstaan ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:14
Wat bij een TFT slijt is het backlight, en ja, dat geeft een vergelijkbaar effect als inbranden van een plasma. Voordeel van TFT is dat het bij de grotere formaten loont om de backlight te vervangen; een ingebrande plasma kan je weggooien.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Pagina: 1