ik heb dus een alcatel usb modem voor mijn mxstream adsl aansluiting. Nu heb ik een wireles router gekocht en wil ik dus graag een ethernet modem i.p.v. een usb modempje. Deze kan ik namlijk aan mijn routertje hangen voor het delen van internet en de usb versie niet. Nu zou het wel kunnen om een ethernet modem te kopen, maar dat vind ik een beetje een dure oplossing (139 euro). Nu wou ik vragen of iemand weet of er een verloopkastje of stekkertje bestaat zodat de usb aansluiting van mijn bestaande modem omgezet wordt naar en ethernet uitgang.
Slecht nieuws: dat maakt geen zak uit, want het gaat om de interne software van het modem zelf waardoor je hem tot een router kunt ombouwen.
volgens mij gaat het niet lukken... want een ethernetmodem gaat via het TCP/IP protocol en usb vast wel over een ander protocol (weet de naam er niet van) en daarbij komt nog wat TimMer zegt...
Verwijderd
Mag ik weten hoe je het hebt opgelost? Zit met hetzelfde probleem...Iemand anders misschien?
Bestaat er een verloopstekker?
Bestaat er een verloopstekker?
voor zover ik weet bestaat er geen verloopstekker voor dit soort dingen. Gewoon vanaf het begin af aan een ethernet modem kopen en een hoop problemen zijn je dan bespaard...
Je kan het ook anders oplossen USB modem aan de PC Proxy software op de PC draaien en router voor de rest van het netwerk ook aan de PC eigenlijk heb je dan geen router meer nodig want je draait al proxy dus alleen een hub of switch is voldoende eventueel zelfs rechtstreeks via een crosskabel.
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Verwijderd
bij mijn weten had draytec ooit een router met usb support.
2200u of zo iets maar ja, je had al een router gekocht dus dat wordt i.d.d. routen op een pc.
2200u of zo iets maar ja, je had al een router gekocht dus dat wordt i.d.d. routen op een pc.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 11:22 ]
Het is dat je de wireless router al gekocht hebt, want voor vrijwel hetzelfde geld heb je een wireless router met ingebouwd modem, of als de access point ergens anders moet dan de modem (al is dat wel ietsjes duurder), een ethernet-modem en een aparte access point.
Ik denk dat je er nu niet aan ontkomt een ethernet modem te kopen (al zijn die geen 139,- hoor, voor 45 euro zijn er ook
Ik denk dat je er nu niet aan ontkomt een ethernet modem te kopen (al zijn die geen 139,- hoor, voor 45 euro zijn er ook
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Pagina: 1