Toon posts:

Sitecom Wireless Ellende

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na wat gerommel met het instellen van mijn netwerk (meegeleverde software die niet werkt onder Win XP) lukt het mij te surfen vanaf mijn laptop via mijn server.

Het probleem is echter dat als ik 's avonds mijn laptop uitzet en de volgende middag weer wil surfen dat ik de draadloze verbinding op mijn server eerst moet uitzetten en dan weer inschakelen. Dit lijkt niet te gebeuren als mijn laptop slechts een tijdje uitstaat.

Mijn config is het volgende:
Server: Compaq PIII-450, 128 MB ram, Alcatel Speedtouch USB + Sitecom 11 Mbit Wireless Network USB adapter. Op deze pc heb ik een brug geconfigged via de Win XP wizard tussen mijn draad en draadloos netwerk.
Laptop: PB Cellie 800, 192 MB ram, Sitecom 11 Mbit PCMCIA Wireless Network Adapter.
Allebei de systemen draaien op WinXP Home Edition.

Als iemand weet hoe ik dit op kan lossen (Sitecom iig niet) _/-\o_

PS. Nog wat meer info: het gaat om de wl-11 en wl-12 producten van Sitecom, het netwerk draait in Adhoc mode, 11 Mb fixed rate, beveiligd met WEP.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 18:37 . Reden: toevoeging ]

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

WindowsXP schijnt last te hebben van het verliezen van een wireless connection. Zelf heb ik het ook weleens.
Wat je kunt proberen is bij je services (services.msc) de Wireless Zero Configuration service uit te zetten. Sommige mensen hebben daarmee succes geboekt.

Anders is het wachten op SP2 van XP, daarin zou het opgelost moeten worden.

You can't have everything. Where would you put it?