[Ipod] MP3s zijn er nog wel, maar niet te zien in menu's?

Pagina: 1
Acties:

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Dag lieve tweakvriendjes :*

Ik heb geprobeerd te zoeken op dit probleem, maar het is vlgens mij vrij apart :o

oke het zit dus zo: wegens een nieuwe harde schijf heb ik een nieuwe XP-install gedaan, en aangezien ik weer eens wat nieuwe MP3tjes wilde gaan luisteren op mn iPod ook maar meteen ff XPlay er op gezet.

Niks aan het handje, zou je zeggen dus. Aangezien mn ruimte vol was heb ik wat mp3tjes erafgeflikkerd en 3 nieuwe livesets van Tiesto. Niks bijzonders dus, zou je zeggen. Het enige wat ik daarna heb gedaan is ff de ID3-tags (via XPlay) van die mp3s wijzigen.

Toen wilde ik dus gaan luisteren, en nu komt het probleem: ik zie helemaal geen muziek meer in de menu's :? De muziek zelf staat er nog wel op, gezien de eigenschappen. Ook de mapstructuur is intact gebleven en in de map 'Music' zie je gewoon de mp3's staan.

Zowel via de ipod zelf als via Xplay (de map 'Xplay music') kan ik niks meer kiezen.

Ik heb de nieuwste firmware en de laatste Xplay updates geinstalleerd maar daarmee is het probleem niet verholpen. Inmiddels ben ik de complete mappenstructuur naar mn hd aan het kopieren voor het geval ik toch moet gaan formatten :| Uiteraard hoop ik dat iemand het probleem herkent en hoe je het evt makkelijker kan oplossen.

Iemand enig idee hoe dit ineens zo mysterieus kan, en belangrijker hoe ik het kan oplossen :?

alvast bedankt :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Foxz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-12-2025

Foxz

343 Guilty Spark

De iPod maakt een database aan en ziet op die manier welke MP3's erop staan. Het programma zal deze database ook wel gebruiken en gewoon opslaan, echter nu alles door een format verwijdert is zal XPlay wel weer een nieuwe database aanmaken. Hierdoor herkent je iPod de oude nummers dus niet meer en zie je ze ook niet in de menustructuur staan. Ik zou dus zeggen, kopieer alle MP3's van je iPod naar je hdd en format je iPod (met firmware update restoren) en zet ze weer terug. Kun je 'm meteen als Windows iPod formatten en ephpod gebruiken, maar dat moet je naturuurlijk zelf weten.

Kicking the darkness 'til it bleeds daylight

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
heeft niet geholpem ;(

iemand nog suggesties? Ik wil wel graag xplay blijven gebruiken, het heeft altijd goed gewerkt dus ik neem aan dat dat nog wel zo kan blijven...

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Misschien kun je met ephpod de database herstellen, en daarna gewoon met Xplay verder werken :? Ik vind Ephpod ideaal, maar ik heb Xplay dan ook nooit uitgeprobeerd.
Ik kan me voorstellen dat het vervelend is als je alles weer opnieuw moet doen..

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
update:

stom dat ik dit niet eerder zag :X , het kwam iig niet zo snel voor in het startmenu enzo, maar via windows explorer, dan naar de virtuele hd aka je ipod, rechtermuisknop ---> Xplay --> Rebuild Ipod Music Database..

en hij doet het gelukkig weer :o

Dit draadje kan afzakken naar de eeuwige searchvelden :P