hallo allemaal, bij een kennis van me heb ik pas een gloednieuwe WD 80 GB schijf in z'n systeem gehangen, na eerst wat gekloot te hebben met de jumpers (er moest volgens informatique geen jumper op de schijf als deze alleen aan een ATA kabel hangt) Deed hij het goed. Maar nu na een paar dagen, doet hij vreemd. De 1e keer kan ik de pc niet opstarten, ik druk de knop in er gaan wat lampjes branden (DVD speler, Cd-rom spelen, en power on van de kast) daarna geeft hij een continu piep (dus onafgebroken). Dan zet ik hem uit en opnieuw aan, dan doet hij het wel. Als ik hem dan weer helemaal uitzet, hetzelfde probleem. Als ik, voordat ik de pc aan zet, eerst de voeding uit de Hd haal, en dan weer terug plaats, doet hij het wel in 1 x. Wat kan dit zijn? ik dacht eerst aan de Hd (logisch) maar het blijkt dat die kennis het ook al eens met een cd-rom speler heeft gehad. (na aankoop van een andere was het toen over!!) Is het wel de HD, of kan het toch wat anders zijn?
geef eens wat meer specs van de pc.....misschien kan de bios niet die grote schijven detecteren en loopt ie vast...
HD al in een andere PC gestopt? Voeding doorgemeten? Molex al gewisseld?
Hoé heb je die WD nou gejumperd?
Informatique had gelijk; als er maar één HD aan de kabel (als master, aan het uiteinde) hangt, moet er helemaal geen jumper op.
als er twee devices aan de kabel hangen, en de HD is master, als master jumperen
als er twee devices aan de kabel hangen, en de HD is slave, als slave jumperen. zoek anders even de gebruiksaanwijzing van de HD op.
Informatique had gelijk; als er maar één HD aan de kabel (als master, aan het uiteinde) hangt, moet er helemaal geen jumper op.
als er twee devices aan de kabel hangen, en de HD is master, als master jumperen
als er twee devices aan de kabel hangen, en de HD is slave, als slave jumperen. zoek anders even de gebruiksaanwijzing van de HD op.
Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.
HD is nu NIET gejumperd. Moederbord is nieuw (Epox EP-8K9A) (AMD XP 2500+)(512 DDR)
Bios is nog origineel, heb hem 1x geflasht, maar toen deed het hele systeem vreemd (WinXP startte niet meer etc.) HD heb ik nog niet gewisseld, kan ik wel even proberen! Wat is een Molex?? Voeding is nog niet doorgemeten, daar heb ik hier de spullen niet voor!
Wat zou het kunnen zijn?
Bios is nog origineel, heb hem 1x geflasht, maar toen deed het hele systeem vreemd (WinXP startte niet meer etc.) HD heb ik nog niet gewisseld, kan ik wel even proberen! Wat is een Molex?? Voeding is nog niet doorgemeten, daar heb ik hier de spullen niet voor!
Wat zou het kunnen zijn?
De molex is de voedingsconnector die de HD ingaat. Sluit die goed? Maakt ie volledig contact?
Mogelijk heeft de voeding problemen. Gooi de CDRom er eens uit, en gebruik de molex daarvan voor de HD. Es zien wat er dan gebeurt...
Mogelijk heeft de voeding problemen. Gooi de CDRom er eens uit, en gebruik de molex daarvan voor de HD. Es zien wat er dan gebeurt...
dat maakt niet uit, als we de voedingsstekkers omwisselen, of een gebruiken die nog niet wordt gebruikt hebben we hetzelfde probleem. En hij zit er goed in.
Lijkt alsof er spanning op je hd blijft staan. Al eens geprobeerd met een andere voeding? en nog een belangrijke vraag, zit de pc op een geaard stopcontact aangesloten?
Niet geaarde pc's hebben vaak raadselachtige problemen.
Niet geaarde pc's hebben vaak raadselachtige problemen.
andere voeding nog niet geprobeerd (ik weet het, heb maar weinig geprobeerd, maar dat komt omdat ik bij die kennis bijna geen (lees niets) aan spullen heb liggen, en om nou de hele zwik naar me werk mee te nemen vinden ze ook niet leuk.
stopcontact weet ik niet, zal er ff om vragen
stopcontact weet ik niet, zal er ff om vragen
Haal die CDRom er maar eens uit. Als ie het dan wel goed doet, ligt het waarschijnlijk aan de voeding (mits je ATA bekabeling natuurlijk in orde is).
ATA bekabeling is in orde (zit al een andere (nieuwe) ATA kabel op). Cd-rom eruit probeer ik wel ff.
Oke, die HD doet het dus wel in een andere pc, dus nu verdenk ik de voeding, die wordt binnekort helemaal doorgemeten. Iemand nog andere dingen?
Pagina: 1