[XP] ntfs bootprobs na vervangen mobo+proc

Pagina: 1
Acties:

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 18:20

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Topicstarter
Ik heb in een winXP machine het mobo+processor vervangen.
Van k7s6a + Tb800 naar K7s5a + XP1700.

Hij wil nu met geen mogelijkheid meer booten van de hdd (ntfs). In bios wordt alles netjes gedecteerd (2x hd, 2x drives).

Wat ik heb geprobeerd:
-Ik heb alles weer precies zo aangesloten zoals het zat, en bootable hdd in bios geselecteerd, werkt niet.
-Ik heb alle drives losgekoppeld en vervolgens proberen te booten van de bootable hdd, werkt niet. Ook in bios diverse settings geprobeerd m.b.t. bootable devices ed.
-Ik heb vervolgens geprobeerd een repair uit te voeren vanaf XP cdrom, werkt niet.
-Ik heb geprobeerd op te starten met ntfs dos bootflop, werkt wel maar in dos detecteerd hij geen drives/partities.

Het enige wat ik nu nog kan doen volgens mij, is XP opnieuw installeren en van daaruit alles backuppen. Want dat is het grote probleem, er is niks gebackupped en dat MOET gebeuren, zowel van hdd 1 als van hdd 2. Maar als ik dus een van de hdd's gebruik om XP te installen, dan is de data pleite. Het oude mobo+proc is weg dus kan niet weer omdraaien en dan backuppen

Kortom; iemand nog een suggestie ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

1)
Wat voor foutmelding? of helemaal niks?

2)
Knoppix draaien om data vrij te maken, als je een fikker hebt kun je met een stuk of 6 CDs wel een gig of 4 vrij maken.

Knoppix is een Debian-based Linux-distro die volledig van CD draait en (bijna) op elke PC compleet grafisch werkt.
Brander-support + ntfs read support is er ook.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• PaPa

PaPa

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 18 May 2003 @ 18:15:
1)
Wat voor foutmelding? of helemaal niks?

2)
Knoppix draaien om data vrij te maken, als je een fikker hebt kun je met een stuk of 6 CDs wel een gig of 4 vrij maken.

Knoppix is een Debian-based Linux-distro die volledig van CD draait en (bijna) op elke PC compleet grafisch werkt.
Brander-support + ntfs read support is er ook.
1] nope, geen foutmeldingen.

2] klinkt interessant, maar is dat voor een linux n00b te doen ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

PaPa schreef op 18 May 2003 @ 18:19:
2] klinkt interessant, maar is dat voor een linux n00b te doen ?
Tis compleet grafisch dus ik zou niet weten waarom niet :)

bovendien is Knoppix zodanig geconfigureerd dat het default read-only mount dus dan moet je wel heel bewust dingen verkeerd gaan doen om de boel te verb0rken :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 08:15

Dielie

*BURP!*

Moederbord en processor vervangen betekent vaak een complete reinstall van XP...

• PaPa

PaPa

Topicstarter
Dielie schreef op 18 May 2003 @ 18:38:
Moederbord en processor vervangen betekent vaak een complete reinstall van XP...
ja idd, maar ik had eigenlijk geen probs verwacht omdat de 2 mobo's (k7s5a en k7s6a) een beetje in elkaars verlengde liggen.

• stamp
  • Niet online
Zoals dielei al melde bij verwisselen van mobo moet je toch echt xp er opnieuw zetten soms werkt het wel maar de hoeveelheid vage fouten die je dan krijgt kost je meer tijd als een reinstall

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Dielie schreef op 18 May 2003 @ 18:38:
Ik heb gewoon een keer een installatie in een compleet nieuwe pc gefrot (alles was naar de tering, hd was overgekopieerd naar andere schijf door pcboer). Hij ging wel alle controllers en apparaten toevoegen die je normaal nooit ziet, maar het werkte perfect :)

zowel met Win98 als XP, het was een dualboot
Pagina: 1