Wake on lan werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hela, ik probeer al enige tijd WOL aan de praat te krijgen op me server alleen het wil niet echt lukken. Het probleem ligt denk ik bij de computer want het lampje van mijn switch blijft niet aan terwijl dit wel moet bij WOL...
Ik heb in de bios WOL aangezet en ik heb het WOL kabeltje op 2 verschillende manieren op het moederbord gedaan (op de 3com netwerkkaart kan het maar op 1 manier) en op beide manieren lukt het niet :( De 2 computers zitten gewoon aan een switch...
Iemand een idjtje?

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:50
Is het een AT of een ATX model? En zet je hem helemaal uit, of op stand-by?

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• Y0ur1
  • Niet online
EsCo schreef op 18 May 2003 @ 17:56:
Is het een AT of een ATX model? En zet je hem helemaal uit, of op stand-by?
ATX, ik zet hem gewoon uit onder linux (shutdown now -h). En dan gaat hij hij door ACPI (wat ook aan staat in de bios)

[ Voor 29% gewijzigd door Y0ur1 op 18-05-2003 18:04 ]

• WFvN
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Dit zou wel eens kunnen komen door je voeding.

Je ATX-voeding (met een AT-voeding kan het volgens mij niet eens... maar los daarvan) blijft namelijk OOK als je pc uit staat, een kleine spanning leveren aan het moederbord.
Je WOL zou namelijk helemaal niet werken als er niet een kleine spanning aanwezig zou zijn.
De ellende is alleen dat de voeding in de 'uit'-stand wel een bepaalde stroom moet leveren aan je moederbord om het WOL te kunnen laten werken.

Ik zou zeggen: Check eens in je moederbordhandleiding of je de benodigde stroom kan vinden (in mijn Asus-moederbordboekjes staat het wel vermeld) en vergelijk die waarde met de waarde op je voeding.

Ligt de waarde op je voeding ONDER de genoemde waarde in je handleiding, dan zal het niet lukken met die voeding.

edit:

Overigens is dit dus waarschijnlijk geen NT-probleem maar een PM of OH-probleem

Verder zou je ook kunnen kijken naar welk signaal je moederbord nodig heeft om op te kunnen starten met WOL. Er zijn (wat ik begrepen heb) in ieder geval 4 verschillende signalen die mijn Realtek-kaartjes kunnen leveren (zoals puls hoog of puls laag)

Heb je overigens ook de search al geraadpleegd?

zoeken naar de WOL in 4 subfora

[ Voor 43% gewijzigd door WFvN op 18-05-2003 18:11 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:46
Bij mij blijft het lampje ook niet branden, maar WOL werkt toch :P
Al verder gekeken dat alleen "Help het lampje brand niet" ?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Y0ur1
  • Niet online
wfvn schreef op 18 May 2003 @ 18:06:
Dit zou wel eens kunnen komen door je voeding.

Je ATX-voeding (met een AT-voeding kan het volgens mij niet eens... maar los daarvan) blijft namelijk OOK als je pc uit staat, een kleine spanning leveren aan het moederbord.
Je WOL zou namelijk helemaal niet werken als er niet een kleine spanning aanwezig zou zijn.
De ellende is alleen dat de voeding in de 'uit'-stand wel een bepaalde stroom moet leveren aan je moederbord om het WOL te kunnen laten werken.

Ik zou zeggen: Check eens in je moederbordhandleiding of je de benodigde stroom kan vinden (in mijn Asus-moederbordboekjes staat het wel vermeld) en vergelijk die waarde met de waarde op je voeding.

Ligt de waarde op je voeding ONDER de genoemde waarde in je handleiding, dan zal het niet lukken met die voeding.

Verder zou je ook kunnen kijken naar welk signaal je moederbord nodig heeft om op te kunnen starten met WOL. Er zijn (wat ik begrepen heb) in ieder geval 4 verschillende signalen die mijn Realtek-kaartjes kunnen leveren (zoals puls hoog of puls laag)
edit:

Overigens is dit dus waarschijnlijk geen NT-probleem maar een PM of OH-probleem
Ik ga eventjes in mijn mobo kijken, maar waar moet ik precies op de voeding naar kijken? Het is trouwens een vrij nieuwe voeding (400 Watt) dus het lijkt me vrij sterk dat hij het niet ondersteunt...
Ohja ik gebruik wol.exe van een ene Greg Wittmeyer, die werkt dus misschien niet met mijn 3com?

• WFvN
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

YT-Croc schreef op 18 mei 2003 @ 18:13:
[...]

Ik ga eventjes in mijn mobo kijken, maar waar moet ik precies op de voeding naar kijken? Het is trouwens een vrij nieuwe voeding (400 Watt) dus het lijkt me vrij sterk dat hij het niet ondersteunt...
Ohja ik gebruik wol.exe van een ene Greg Wittmeyer, die werkt dus misschien niet met mijn 3com?
Check ook even m'n edit (met searchlinkje)

In je moboboekje gewoon zoeken naar de WOL-ondersteuning doh :+ :P

• Y0ur1
  • Niet online
wfvn schreef op 18 mei 2003 @ 18:14:
[...]

Check ook even m'n edit (met searchlinkje)

In je moboboekje gewoon zoeken naar de WOL-ondersteuning doh :+ :P
Kep al die topics al doorgelezen... BTW: onder linux geeft hij aan dat mijn Mac adres 00:50:04:39:12:76 is, maar er moeten toch ook letters in zitten??

[ Voor 20% gewijzigd door Y0ur1 op 18-05-2003 18:18 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

YT-Croc schreef op 18 May 2003 @ 18:16:
[...]

Kep al die topics al doorgelezen... BTW: onder linux geeft hij aan dat mijn Mac adres 00:50:04:39:12:76 is, maar er moeten toch ook letters in zitten??
Dat zijn gewoon hexadecimale waarden.
0-9 en A-F dus.

Er hoeft geen letter in te zitten, dat kan, maar hoeft niet.
00:50:04 is eigendom van 3com, dus dat zal wel kloppen :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1