Toon posts:

Windows overzetten naar een SATA schijf...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI K7N2G-ILSR moederbord met de daarop geintegreerde RAID controller. Nu wil ik een dezer dagen een schijfje bij halen, te weten de snelle WD Raptor schijf.

Ik draai momenteel Windows vanaf een standaard IDE schijf (PATA op de mobo controller) en wil deze installatie overzetten naar de SATA schijf. Normaal zou ik dat met Ghost doen, maar ik verwacht dat Ghost (in MS DOS dus) geen ondersteuning biedt voor deze SATA disk.

Weet iemand een oplossing? Een ander programma gebruiken dat wel RAID controllers ondersteunt?

Verwijderd

Ik kan onder DOS zonder drivers ook gewoon m'n RAID-array benaderen. Ik denk dat dit hetzelfde is. Als je mobo het laat zien waarom zou Ghost het dan ook niet gewoon kunnen zien?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als het goed is zorgt de BIOS van je SATA controller (of van je Mobo als ie on-board zit) ervoor dat je die schijven ook gewoon in DOS kunt zien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ooit eens proberen Windows XP op een HDD aan mijn RAID controller te installeren. Dat wilde niet lukken; XP vond geen harde schijf.

Door handmatig de driver van de RAID controller te laden was dit probleem verholpen, maar hierdoor kreeg ik later weer problemen...

Ik hoop echter dat je gelijk hebt ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 17:47:
Ik heb ooit eens proberen Windows XP op een HDD aan mijn RAID controller te installeren. Dat wilde niet lukken; XP vond geen harde schijf.

Door handmatig de driver van de RAID controller te laden was dit probleem verholpen, maar hierdoor kreeg ik later weer problemen...

Ik hoop echter dat je gelijk hebt ;)
Dat is dus voor Windows een driver. Dat heeft hier niet veel mee van doen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik dacht simpelweg dat iedere situatie zonder driver gelijk was... ;)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Waarom zou DOS dan _geen_ SATA-schijf zien? volgens mij maakt de interface daar niets voor uit hoor :) (mocht iemand dit beter weten, correcties zijn altijd fijn :P)

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:07

Tags NL

Harmful or Harmless?

Als je de driver hebt geinstalleerd voor de onboard Sata controller kun je gewoon de ene naar de andere schijf ghosten. Heb ik zelf ook vaak gedaan, het belangrijkste is dat de windows driver is geinstalleerd VOOR dat je gaat booten vanaf die controller...

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Topicstarter
Fred_Perry: dat weet ik, de RAID controller is nu ook al geinstalleerd omdat dat ook al 2 PATA drives aan hangen...

Verwijderd

Ik zou zorgen dat je de Raid driver hebt geinstalleerd in je huidige installatie. Maak hierna een image met Ghost. Hang je nieuwe schijf aan je gewone IDE controller en ghost je image terug. Hang hierna de nieuwe schijf aan je Raid controller. Mogelijk moet je boot.ini even wijs maken waar de schijf zich bevind, maar in dit geval denk ik niet. Vertel hierna aan je Mobo dat ie van de Raid Controller moet starten.

Suc6
Pagina: 1