Wanneer ik op een site die ik bouw op verzend druk dan krijg ik de volgende melding:
Fout tijdens mail versturen
Het versturen van mail is mislukt. Uw browser stuurt geen Referer: header. Dit script werkt niet zonder de Referer header. Pas de browser instellingen aan en probeer het nogmaals.
Nu heb ik gevonden dat dit komt door xs4all. "je script heeft een beveiliging zodat mensen van buitenaf geen mail met het formulier kunnen verzenden"
Via got HTTP_REFERER deze oplossing. Maar hier kom ik niet helemaal uit.
Een oplossing van RM-rf is:
Nu wilde ik deze dus proberen dus mijn html ziet er zo uit.
contact.htm
Mijn flash form ziet er zo uit:

Nu heb ik onder de knop Ma de actie
(ga ik hier al de fout in?)
onder alle andere knoppen wil ik dit ook gaan doen.
Maar dit werkt niet of ik doe iets verkeerd!
1. Nog steeds die foutmelding
2. Ik ben een absolute flash noob, maar moet ik dus in flash die balken achter bedrijfsnaam ed aan klikken en dan ook zon actie neer zetten als bij Ma?
Fout tijdens mail versturen
Het versturen van mail is mislukt. Uw browser stuurt geen Referer: header. Dit script werkt niet zonder de Referer header. Pas de browser instellingen aan en probeer het nogmaals.
Nu heb ik gevonden dat dit komt door xs4all. "je script heeft een beveiliging zodat mensen van buitenaf geen mail met het formulier kunnen verzenden"
Via got HTTP_REFERER deze oplossing. Maar hier kom ik niet helemaal uit.
Een oplossing van RM-rf is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| je plaatst een verborgen form in je pagina met alle hidden inputs uit je flash-form,
iedere waarde van het flash-form wordt via javascript ook direct in het html-form
geplaatst
code:
--------------------------------------------------------------------------------
<form action="pagina.cgi" method="POST" name="frm">
<input type="hidden" name="naam">
<input type="hidden" name="foo">
</form>
(in head)
function setVariabele(value, name)
{
document.forms['frm'].elements[name] = value
}
function submitFrm()
{
document.forms['frm'].submit()
}
(in flash; ieder element in je flash-form krijgt een onchange)
getUrl('javascript(value, name)')
(en bij het submitten van het form doe je)
getUrl('javascript:submitFrm()')
-------------------------------------------------------------------------------- |
Nu wilde ik deze dus proberen dus mijn html ziet er zo uit.
contact.htm
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
| <html>
<head>
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript"> !!!! Dit heb ik er neer gezet, lijkt mij dat dat hoort. Stond niet in vb!!!!
function setVariabele(value, name)
{
document.forms['frm'].elements[name] = value
}
function submitFrm()
{
document.forms['frm'].submit()
}
</script>
</head>
<body bgcolor="#FF5900" leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=4,0,2,0" width="760" height="420">
<param name=movie value="contact.swf">
<param name=quality value=high>
<param name=menu value=false>
<embed src="contact.swf" quality=high pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="760" height="420">
</embed>
</object>
<form method="post" action="http://www.xs4all.nl/cgi-bin/mail-a-form" name="frm">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="to" VALUE="paperfac@xs4all.nl">
<input type="hidden" name="subject" value="Contact">
<INPUT TYPE="hidden" NAME="nextpage" VALUE="http://www.thepaperfactory.nl/bestelling/bedankt.html">
<input type="hidden" name="required" value="dag">
<input type="hidden" name="required" value="tijd">
</form>
</body>
</html> |
Mijn flash form ziet er zo uit:
Nu heb ik onder de knop Ma de actie
code:
1
2
3
| on (release) {
getUrl('javascript(maandag, dag)')
} |
(ga ik hier al de fout in?)
onder alle andere knoppen wil ik dit ook gaan doen.
Maar dit werkt niet of ik doe iets verkeerd!
1. Nog steeds die foutmelding
2. Ik ben een absolute flash noob, maar moet ik dus in flash die balken achter bedrijfsnaam ed aan klikken en dan ook zon actie neer zetten als bij Ma?
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 14:37 . Reden: typos, name="frm"> ]