Herules 3d prophet 4000XT defect?

Pagina: 1
Acties:

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:04

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Na lang gekloot met deze kaart te hebben gehad heb ik weer hercules gemaild, zei zeggen dat het vermoedelijk een defect in de kaart is. Dit is gebleken toen ik mijn probs heb door gemaild.

Namelijk spellen doen het niet goed en sluiten zich zelf af. Start spel weer opnieuw op en pats hele beeld verneukt en instellingen.

Wat heb ik al gedaan:
Andere drivers, mocht niet baten.
Andere videokaart, probs waren meteen weg. Dus het ligt aan de kaart.
Andere windows versie geinstalleerd

Het enige wat ik gevonden heb met sisoft sandra 2002= dat het video geheugen 24.5 mb is i.p.b. 32 mb.

Uit de search is gebleken dat er meerdere personen met deze kaart die fout met het geheugen hadden.

Mijn vraag: Wat leid er tot toe dat het video geheugen gedaalt is naar 24.5 mb?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Misschien dat 1 van de 4 memchippies niet meer meedoet, maar als Hercules zelf al aangeeft dat de kaart ws kapot is lijkt het me niet dat het simpel op te lossen is.

Heb je eigenlijk nog garantie op de kaart?

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Pollewob schreef op 18 May 2003 @ 17:16:
Misschien dat 1 van de 4 memchippies niet meer meedoet, maar als Hercules zelf al aangeeft dat de kaart ws kapot is lijkt het me niet dat het simpel op te lossen is.

Heb je eigenlijk nog garantie op de kaart?
jep, maar zij willen die niet terug nemen via rma omdat het oem (volgens hun) is. Ik heb dit systeem gekocht met die kaart+ origineele handleiding+doos en cd-rom.

Garantie op winkel is al verlopen.

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:52
Meneer aard schreef op 18 mei 2003 @ 17:10:
N
Mijn vraag: Wat leid er tot toe dat het video geheugen gedaalt is naar 24.5 mb?
dat klopt de overige wordt gebruikt als buffer voor de tiles
dat heb je nu eenmaal als tile based kaart :P hoe het 100% precies zit weet ik niet
veel mensen beginnen te blaten van hij heeft maar 24 meg
terwijl dit klopt de architectuur van deze kaart is een beetje anders tenopzichte van "normale" kaart

ik heb dezelfde en ik kan je zeggen dat je veel probs met deze kaart kan hebben ivm chipsets en driver

ik heb hem goed werkend gekregen op een abit vt6x4 met een via chipset

op wat voor moederbord heb je de kaart geprobeerd aangezien de kaart op veel oudere moederborden niet of slecht werkt

[ Voor 33% gewijzigd door _Drake_ op 18-05-2003 19:22 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Da_Drake schreef op 18 May 2003 @ 19:08:
[...]

dat klopt de overige wordt gebruikt als buffer voor de tiles
dat heb je nu eenmaal als tile based kaart :P hoe het 100% precies zit weet ik niet
veel mensen beginnen te blaten van hij heeft maar 24 meg
terwijl dit klopt de architectuur van deze kaart is een beetje anders tenopzichte van "normale" kaart

ik heb dezelfde en ik kan je zeggen dat je veel probs met deze kaart kan hebben ivm chipsets en driver

ik heb hem goed werkend gekregen op een abit vt6x4 met een via chipset

op wat voor moederbord heb je de kaart geprobeerd aangezien de kaart op veel oudere moederborden niet of slecht werkt
Ik heb `m op mijn goed pc in gebruik, mobo: MSI K7T 266 pro2 RU in combinatie met een athlon 1 ghz. Verder heb ik deze kaart op een AOPEN AX6B gebruikt, zelfde problemen. Deze is met een p!!! 500@560 mhz.