Toon posts:

Lite-on brander firmware hacken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een lite-on brander, de 48x24x48
Nou heb ik ns gehoord en gelezen dat je er de firmware van de 52x versie in kunt laden, zodat ie gewoon als 52 speed werkt.
Weet iemand hier waarmee dat kan? en heeft er iemand ervaring mee??

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-03 13:50
Waarom zou je 52 speed willen branden? Het scheelt luttele seconden, maar meer ook niet.
Ik weet zo niet meer waar het stond, maar het gaat wel, heb het met een 40 speed naar een 48 speed gedaan.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 17:24

Frostbite

🤦🏻‍♂️

zou ff kijken wat voor versie je hebt voordat je zoiets doet.
Heb nu ff als test de 4826K versie maar er is ook een 4826S versie.
Ik heb hem net geflash met de goede versie.
Omdat dat ding voor een ander is ga ik geen risico nemen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• Fire69
  • Laatst online: 22:17
Google...

Maar omdat ik goed gezind ben voor't moment, zal ik je deze ook maar geven:
CDFreaks

[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 18-05-2003 16:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de 4826S versie. Dus die moet ik dan naar de 52S flashen toch?
Met gewoon een 52 erin flashen dmv een firmware update van lite-on wil niet, omdat ie dan zegt dat ik een andere brander heb. Weet iemand een handig progje ofzo??

Verwijderd

Topicstarter
CD Freaks ben ik al geweest. Allemaal ouwe posts. Links doen t niet echt meer.
En bij dat progje van cdfreaks moet in dos. Ik heb winXP, en geen dos opstartdisk meer in huis. Dus gaat ff beetje lastig.

• Fire69
www.bootdisk.com.

Moeilijk hoor...

Verwijderd

Topicstarter
Als je dan ook ff regelt waar ik de flash files kan downloaden...
Die link op cdfreaks is dood |:(

• Fire69
Wat is het exact model van je writer?

• Frostbite
  • Laatst online: 09-03 17:24

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 17:01:
Ik heb de 4826S versie. Dus die moet ik dan naar de 52S flashen toch?
Met gewoon een 52 erin flashen dmv een firmware update van lite-on wil niet, omdat ie dan zegt dat ik een andere brander heb. Weet iemand een handig progje ofzo??
Fire69 schreef op 18 mei 2003 @ 17:14:
Lezen jongens :P ;)

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op 18 mei 2003 @ 17:14:
Ik heb nu de LTR-48246S en ik wil dus de firmware van een 52246S erin.

• Fire69
Sc0rPi0N schreef op 18 May 2003 @ 17:16:
[...]

[...]

Lezen jongens :P ;)
Nou, nog beter, als hij de firmware van Lite-on al heeft, moet hij gewoon het dos-progje nog afhalen, en that's it.

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op 18 May 2003 @ 17:19:
[...]

Nou, nog beter, als hij de firmware van Lite-on al heeft, moet hij gewoon het dos-progje nog afhalen, en that's it.
Ik heb de firmware upgrade ja. Maar dat is niet een leuk bin filetje, maar een flash progje waarmee je alleen de goeie brander met de goeie firmware kunt upgraden. En de firmware zit daar als t ware ingebakken. Dus daar kan ik niks mee.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 17:23 ]

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 23:30
Verwijderd schreef op 18 mei 2003 @ 17:03:
CD Freaks ben ik al geweest. Allemaal ouwe posts. Links doen t niet echt meer.
En bij dat progje van cdfreaks moet in dos. Ik heb winXP, en geen dos opstartdisk meer in huis. Dus gaat ff beetje lastig.
Met Windows XP kun je anders ook gewoon een bootdisk maken hoor ;) Geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
arjanscholl schreef op 18 May 2003 @ 17:22:
[...]

Met Windows XP kun je anders ook gewoon een bootdisk maken hoor ;) Geen probleem.
Kom je dan wel in dos? En dan bedoel ik de "echte" dos??

• Fire69
Verwijderd schreef op 18 mei 2003 @ 17:24:
[...]

Kom je dan wel in dos? En dan bedoel ik de "echte" dos??
Yep, maar daarmee is je probleem blijkbaar nog niet opgelost. Je moet natuurlijk wel nog aan je .bin-file geraken.

Voor mijn 40125S was dat indertijd geen probleem, nu lijkt dat niet zo evident meer...

[edit]
Here you go:
Firmware

[ Voor 15% gewijzigd door Fire69 op 18-05-2003 17:30 ]

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 18:52
From an person who works in LiteOn's factory, the motor contrl chip of 5224S is ROHM BD7905FS, which is designed for maxium 52x. But the chip of 48246S/48126S is BD7902FS, which is designed for maxium 50x.

Definitely, 48246S will run at 52x. But it is not desinged for reading or writing at that speed. So, be careful.
http://club.cdfreaks.com/...e99c05d70c&threadid=65324

Niet goed genoeg gezocht dus, ik kan namelijk de website die in de link van de topicstarter aldaar staat gewoon volgen --> http://liteon.notrix.net

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Ok, tnx. Ik zal na t eten ns wat gaan prutsen en dan laat ik wel weten of t wat geworden is.

Verwijderd

Iemand een idee waarom mijn lite-on op 40 speed net zo snel gaat als wanneer ik m op 16 speed zet? Of ig hoe ik sneller kan branden?

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Hoe lang doe je over een 700 MB CD?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Verwijderd

6:30 min

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:09
CD's wel geschikt?
DMA wel aan?

Een lite-on fikker kijkt eerst of ie wel op die snelheid kan branden en schakelt dan evt terug als het niet kan volgens de info die in de CD geschreven staat (elke CD-R(W) heeft een ATIP info record). verder kan Burnproof er lekker in hakken qua tijd.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-03 20:12

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ja...of even checken hoeveel keer er van de burnproof gebruik wordt gemaakt.
Als je OS een beetje verstopt zit dan kan dat door het continue gebruik van burnproof zo 2-3 minuten schelen.
Heb onlangs XP opnieuw geïnstalleerd en na de fresh install burnde hij weer 3 minuten vlotter (was mn oude plexwriter 12x10x32): 7 ipv 10 minuten.

Voor de hand liggend is overigens ook ff checken of je cdr's geschikt zijn voor 40 speed, anders schakelt je apparaat vanzelf terug.

Als je cdr wel geschikt is voor 40 speed (en er ook geen burnproof constant wordt gebruikt), dan moet je ff kijken of de firmware niet verouderd is. Als de firmware te oud is dan kan het sommige nieuwe media niet goed herkennen als 40 speed.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, bij t flashen blijft ie hangen bij de 00%....
HD led en de led van de brander blijft (groen) branden.
Pc maar gereset. Alles werkt nog.. Straks nog ns ff proberen.

• Fire69
Als je flash verkeerd gaat, is hij voor de prullenbak, dus als het niet direct goed gaat, zou ik me tevreden stellen met 48x. :)

Verwijderd

Wil ik best maar kan nergens iets vinden. (waarschijnlijk enorme noob opmerking).
Bufferunderrun staat aan, maar das toch echt omdat ik stevig doorcomputer tijdens het branden.
Cd's zijn prima geschikt voor 48 speed daar ligt het niet aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 22:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg een melding: Flash Type: Unknown Flash Memory. Daaronder begint ie dan met tellen in procenten, maar dat blijft hangen op 00%. Gebeurt verder niks. Na restart doet de brander t nog gewoon normaal.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 22:19:
Ik krijg een melding: Flash Type: Unknown Flash Memory. Daaronder begint ie dan met tellen in procenten, maar dat blijft hangen op 00%. Gebeurt verder niks. Na restart doet de brander t nog gewoon normaal.
sorry dat ik door je topic heen zit te knoeien zal t vanaf nu laten.

• KBDE
Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 22:18:
[...]

Wil ik best maar kan nergens iets vinden. (waarschijnlijk enorme noob opmerking).
Bufferunderrun staat aan, maar das toch echt omdat ik stevig doorcomputer tijdens het branden.
Cd's zijn prima geschikt voor 48 speed daar ligt het niet aan.
Dit is wel heel erg n00b ja ;)

Kijk bij win2k / xp onder je ide controller.
Bij win9x / winme onder de cdrom drive zelf.

[ Voor 6% gewijzigd door KBDE op 18-05-2003 22:23 ]

• KBDE
Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 22:19:
Ik weet niet wat je van plan bent.. maar doe het gewoon op de eenvoudige manier..
Download de laatste firmware van liteon.
Download flashfix.

Bewerk je originele liteon firmware met flashfix en flashen maar.

Na het vinden van de files is het 'bewerken' en flashen in minder dan een minuutje gepiept. Je hoeft er niet eens voor naar dos te booten. gewoon vanuit windows flashen.

/Edit: ik denk net eraan dat liteon een nieuwere flasher heeft, maar daarvoor kun je xflashfix gebruiken. Die vind je net zoals flashfix hiero: http://digi.rpc1.org/flashfix.htm

[ Voor 13% gewijzigd door KBDE op 18-05-2003 22:28 ]

Verwijderd

een 48 x brander flashen naar een 52 x dat is IMO totaal niet de moeite, ik heb een A-open 40 x brander en brandt altijd op 24 x om een aantal redenen...
1. het verschil is zo klein 30 sec a 1 min
2. weet zo zeker dat de kans op fouten minimaal is
3. scheelt wat herrie

Verwijderd

Topicstarter
KBDE schreef op 18 May 2003 @ 22:25:
[...]

Ik weet niet wat je van plan bent.. maar doe het gewoon op de eenvoudige manier..
Download de laatste firmware van liteon.
Download flashfix.

Bewerk je originele liteon firmware met flashfix en flashen maar.

Na het vinden van de files is het 'bewerken' en flashen in minder dan een minuutje gepiept. Je hoeft er niet eens voor naar dos te booten. gewoon vanuit windows flashen.

/Edit: ik denk net eraan dat liteon een nieuwere flasher heeft, maar daarvoor kun je xflashfix gebruiken. Die vind je net zoals flashfix hiero: http://digi.rpc1.org/flashfix.htm
Heej, bedankt!! Het is gelukt! Handig progje. Na reboot van windows, melding nieuwe hardware gevonden: lite-on 52246s >:)

Nu nog ns ff proberen of t ook een beetje werkt.. :P

Verwijderd

thnx 3:02 met bufferunderrun aan scheelt een hoop

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 22:38:
een 48 x brander flashen naar een 52 x dat is IMO totaal niet de moeite, ik heb een A-open 40 x brander en brandt altijd op 24 x om een aantal redenen...
1. het verschil is zo klein 30 sec a 1 min
2. weet zo zeker dat de kans op fouten minimaal is
3. scheelt wat herrie
Tja, t gaat om t idee ;)
Na mijn athlon 1700+ op een 2600+ geclockt te hebben en mn radeon 9500 @ 9700 pro, nu mijn 48x brander @ 52 :*)

En t heeft ook wel een beetje nut, t schijnt namelijk dat de 52x brander net iets beter met de kopiëerbeveiliging uit de voeten kan. Handig om mn spellen te back-uppen O-)

Verwijderd

Je kunt de windows versie van het firmware update proggie ook aanpassen met een hexeditor om je fikker te kunnen upgraden. Kwestie van de juiste typenummers aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
tja, zal best ook kunnen... Maar dat andere werkte ook perfect!! :) en was uiteindelijk 1 min werk.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 21:38

Dennahz

Life feels like hell should.

Waarom kan je je oude firmware niet meer terugflashen als het fout gegaan is dan? Ziet Windows je hele brander niet meer o.i.d?

* Dennahz vind het de moeite niet waard en is tevreden met z'n 16x brandertje :)

Twitter

• KBDE
@ MJtjuh en silent_mode

No problem :)

@ BrEeZeR

Zelfs al flash je een liteon totaal naar het hiernamaals (dus bios / windows vind de drive niet eens meer, flash utilities kappen ermee etc.) dan NOG kun je de drive weer 100% fixen via mtkflash. dit is een dos flash proggie waarmee je in combinatie met de juiste bin file je drive weer kunt fixen.
Maar meestal is mtkflash een beetje picky wat master/slave en primary / secondairy controller aangaat.. Dus om je drive op te voeren kun je beter op een andere makkelijkere / snellere manier doen, maar als het moet gaat het ook prima met mtkflash :)

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 21:38

Dennahz

Life feels like hell should.

Bedankt voor de duidelijke uitleg KBDE :)

Twitter

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

bij mij ging mtkflash 1.55 beter dan met de recentere 1.6? .
en als je mtkflash gebruikt zorg dan dat ie alle banken goed heeft geprogrammeerd.
probeer zonodig meerdere malen te flashen.
en aan het einde moet het ledje van je brander niet branden.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
BrEeZeR schreef op 18 May 2003 @ 23:04:
Waarom kan je je oude firmware niet meer terugflashen als het fout gegaan is dan? Ziet Windows je hele brander niet meer o.i.d?

/me vind het de moeite niet waard en is tevreden met z'n 16x brandertje :)
Als ik jou was zou ik t gewoon s proberen. En dan niet domweg een 52x erin flashen, want dat zal vast wel niet zo lekker werken. Maar ik ben wel ergens tegengekomen dat iemand zn 16x als 24 of 32 ofzo had draaien. Kweet niet precies meer allemaal.
Van 16 naar 32 zou best wel de moeite waard zijn! :9~

Edit: Als je gaat flashen, neem dan wel een firmware voor dezelfde chipset. In mijn geval: ik had de 48246S en dat is nu de 52246s. Die 6 en die s staan voor je chipset geloof ik, dus dat moet tzelfde zijn!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 21:30 ]

• KBDE
Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 21:27:
[...]

Als ik jou was zou ik t gewoon s proberen. En dan niet domweg een 52x erin flashen, want dat zal vast wel niet zo lekker werken. Maar ik ben wel ergens tegengekomen dat iemand zn 16x als 24 of 32 ofzo had draaien. Kweet niet precies meer allemaal.
Van 16 naar 32 zou best wel de moeite waard zijn! :9~

Edit: Als je gaat flashen, neem dan wel een firmware voor dezelfde chipset. In mijn geval: ik had de 48246S en dat is nu de 52246s. Die 6 en die s staan voor je chipset geloof ik, dus dat moet tzelfde zijn!
Tenzij ie een LTR-16102C kan ie er een 24x van maken, anders gaat het niet werken.
Kijk even hier voor een lijstje van mogelijke oc's :
http://club.cdfreaks.com/...=42344#oc_which_overclock

[ Voor 6% gewijzigd door KBDE op 20-05-2003 16:20 ]

Verwijderd

ow dat is handig!!
Werkt dat ook met een BENQ 32x10x40?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 23:37:
ow dat is handig!!
Werkt dat ook met een BENQ 32x10x40?
Als die drive gebaseerd is op een lite-on, kun je dit truukje uithalen en er gewoon een lite-on firmware in pleuren. Zie ook ff de link in de post boven die van jou. Hier staat een lijst met branders waarmee dat kan. Benq staat hier dan niet bij, maar er staat wel hoe je kunt herkennen of een brander stiekum een lite-on is. ;)

Succes drmee! En misschien ff leuk om te laten weten of t met jouw BENQ kan :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag even wat gebrand met mn 48 @ 52x brander. Hij komt nu echt tot de 52 speed. En ook met het lezen van cd's merk ik dat hij wel wat sneller is nu. Volgens Nero cd-speed komt ie tot 53x!! :D
Je hoort m ook duidelijk ietsje sneller draaien.

Kortom, ik ben dik tevreden.

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 18:52
Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 22:50:
Ik heb vandaag even wat gebrand met mn 48 @ 52x brander. Hij komt nu echt tot de 52 speed. En ook met het lezen van cd's merk ik dat hij wel wat sneller is nu. Volgens Nero cd-speed komt ie tot 53x!! :D
Je hoort m ook duidelijk ietsje sneller draaien.

Kortom, ik ben dik tevreden.
Post eens een screenshot van CD- speed.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
ehm, sorry, maar hoe post ik zoiets? Kben daar niet zo in thuis.
Pagina: 1