Toon posts:

brand wel cdrw, geen cdr

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

e.e.a uitgezocht, langgelopen op forum maar kom niet echt op antwoord.
Heb een vreemd probleem. Ik kan wel cdrw branden, van trust maar diverse cdr's daar flipt mijn brander nu op.
Krijg verschillende fouten, write error, vooer medium in blabla. Soms wel wat te branden, brandproces voltooid, maar dan staat er niets op cd. Met cdrw geen problemen.
Specs
Windows XP, Nero 5.5.10.7, samsumg cd-r/rw sw 224B
gebruik oudere trust cdrw van 74 minuten en diverse merken cdr's waar ik vroeger totaal geen problemen mee heb gehad
Wie o Wie????
Alvast bedankt

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:19

Rival24

I'll Be Back

Dit soort topics komt vaker voorbij. Meestal is het dan zo dat de brander uiteindelijk toch kapot is. Wat je kunt proberen is firmware flashen bv. Maar even searchen kan ook geen kwaad :)

Verwijderd

Topicstarter
search heb ik zekers wel gebruikt, maar kwam er niet echt uit nog, maar ben nog stees aan het kijken, maar d8 misschien hebben de experts een antwoord klaar.
Kreeg al betje de optie dat het defect kon zijn, maar ben beetje leek en mij lijkt dan als die cdrw wel doet en cdr niet dat die niet kapot kon zijn

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 22:35
dat had ik eerst ook, alle cdr mislukten (power calibiration error), nu steekt die brander in een andere computer en daar gaat alles prima op. ik vind het ook zeer vreemd.

je kan mss eens proberen om je cdwriter op een aparte IDE kabel te steken, en om een nieuwe nero te installeren

Verwijderd

probeer de nieuwste Nero update eens 5.5.10.28 en nieuwe firmware, wat je ook kan proberen zijn andere merken en kleuren CD-R`s mocht dat niet werken dan denk ik dat je een nieuwe moet halen

Verwijderd

Topicstarter
nah paar dingen weer geprobeerd, andere nero, boel anders aangeslten in de pc, master slave enzo, maar geen resultaat.
Vreemd spinnende, draaiende cd's dan zegt nero weer geen medium, dan probeert di weer te branden blablashit
Morgen maar eens ff bellen over garantie, ding komt uit pcpriveproject, maar laser is over de kop d8 ik, maar samsung speler, ff zien hoe het gaat aflopen.
IIG bedankt
Pagina: 1