Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Als het een ISDN routertje is kun je die meestal gelijk allerlei firewall features laten draaien en NAT etc.. en het werkt aanmerkelijk sneller en efficienter als een isdn kaartje onder windhoos..
IP Rocks
Murphy was an optimist
Op vrijdag 24 november 2000 00:09 schreef GoGoHaRrY het volgende:
Hangt de computer waar je mee werkt niet direct aan het internet (wat veiliger) en kan je ook nog met meer dan 1 computer tegelijk internetten.
Vooral dat laatste is voor mij van belang, dat is de reden dat ik een router heb aangeschaft.
9760Wp ZO(145°) @SE9K, 6480Wp ZW (235°), 2960Wp NO(50°) @SE7K-RWS
Maar dan kan je toch een server voor gebruiken, of is dat hetzelfde?Op vrijdag 24 november 2000 00:06 schreef redguy het volgende:
ligt er aan wat voor routertje..
Als het een ISDN routertje is kun je die meestal gelijk allerlei firewall features laten draaien en NAT etc.. en het werkt aanmerkelijk sneller en efficienter als een isdn kaartje onder windhoos..
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
ICs is gewoon een softwarematige oplossing voor war een router hardwarematig doet...Op vrijdag 24 november 2000 10:53 schreef Deleon het volgende:
Dat klopt. Je kan een server met ICS of een linux/bsd bak neerzetten dat werkt zelfs nog beter aangezien je dan gewoon nog een extra werkstation heb! En je kan alles aanpassen etc
Layer 3 switching...
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Verwijderd
je moet het ook niet als extra workstation gaan gebruiken, dat is niet echt mooi voor de snelheid van het inetten & de stabiliteit van de 'server'
gewoon een server ergens neerzetten, geen monitor, geen keyboard, geen muis. Alleen een kast met hdd & 2 netwerkkaarten, das genoeg, of 1 netwerkkaart & een isdn kaartje.
werkt perfect!
Verwijderd
Heb zelf een linux servertje draaien (486
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Verwijderd
Dat zie ik dus ook niet zitten , Nog een PC in huis met zo'n lawaaiige voeding. Bovendien moet ik dan ergens een PC op de kop tikken en dan alles aan de praat proberen te krijgen. Ik heb geen ervaring met linux dus daar zal ook wel de nodige tijd in zitten om dat te configureren....!Op vrijdag 24 november 2000 18:52 schreef broodrooster2 het volgende:
Hoezo niet afhankelijk?
je moet het ook niet als extra workstation gaan gebruiken, dat is niet echt mooi voor de snelheid van het inetten & de stabiliteit van de 'server'
gewoon een server ergens neerzetten, geen monitor, geen keyboard, geen muis. Alleen een kast met hdd & 2 netwerkkaarten, das genoeg, of 1 netwerkkaart & een isdn kaartje.
Met die router was ik in 10 min. klaar!
Bovendien heb ik meteen een switch. En geen lawaai, dat ding heeft geen bewegende delen.
Verwijderd
Heb thuis een pentium 75 in mijn klerenkast staan. Is nt4 server met dns- en dhcp server, iis4 en niet te vergeten Exchange server 5.0
[typo]
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Verwijderd
anyway
ff me frustraties