Toon posts:

[Speedtouch]Iemand die via icq gaten in f-wall wilt prikken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik weet heb ik via telnet al de benodigde poorten opengezet voor ftp, edonkey, irc dcc en icq filesending, maar nog steeds blijkt dit niet te kunnen. Na wat gestruin over net internet ben ik erachter gekomen dat je die poorten ook nog eens moet toewijzen in win xp via start> config> netwerk verbindingen> eigenschappen> geavanceerd> settings.

Alleen daar heb ik dus geen kaas van gegeten, omdat ik de ip van mijn pc niet weet, evenals de interne port (externe wel) poorten om de data rechtstreeks van het internet naar mn pc te laten komen.

Om nu te voorkomen dat er zometeen een reply komt van "lees daar maar ff, topic closed" en ik me wederom moet worstelen door vele megabytes aan tekst waar ik een total newb in ben, is er iemand die mij via icq kan uitleggen hoe het ingesteld moet worden?

Many thanks on beforehand.

Specs: Windows Xp Pro
Gateway: Alcatel Speedtouch 510v4
Lijntje: Demon ADSL 1024-512

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Wat heb je juist ingesteld op je speedtouch ?
Na wat gestruin over net internet ben ik erachter gekomen dat je die poorten ook nog eens moet toewijzen in win xp via start> config> netwerk verbindingen> eigenschappen> geavanceerd> settings.
Nee dat hoeft enkel als die PC zelf als router gebruikt wordt, jij hebt al een router (die speedtouch).
is er iemand die mij via icq kan uitleggen hoe het ingesteld moet worden?
Je zit hier op een forum, er wordt hier dan ook gereageerd en niet gezocht naar iemand die je iets wil uitleggen via ICQ. Anders was er ook geen forum maar een prikbord.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan weet ik in ieder geval dat ik niets aan mn win XP zelf hoef te veranderen. Misschien makkelijk om de .ini van mn router te tonen, zodat jullie kunnen zien wat ik precies al veranderd heb?

http://www.dgs-online.nl/...ridged_nat_dhcp_bbned.ini

De bedoeling is dus zoals eerder gezegd dat de poorten voor Ed2k vrij bereikbaar zijn (het vreemde is, ik upload volle snelheid, maar nog krijg ik de melding dat mn poorten niet bereikbaar zijn) ftp (bijv u-serv) kan hosten, mensen kunnen nu niet inloggen, files kan verzenden via irc (kan nu geen verbinding maken) en icq (zelfde probleem).

Sorry van m'n "prikbord" instelling, was niet zo bedoel. ;)

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:20

Beaves

Usque ad Finem

Voor Serv-U moet je ook een range poorten openzetten (en aangeven binnen het pakket) als je in pasive mode werkt. Voor elke connectie moet er dan een extra poort open staan.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Als het gaat om firewalls moet je 2 regels in acht nemen!

regel 1 : ALLES DICHT (in *en* uitgaand!!!)
regel 2: nu gaan we open zetten wat we willen hebben!

Anders heb je een vergiet waarmee je alleen 1 voor 1 de gaatjes gaat dichtstoppen.....

Verwijderd

Topicstarter
True, zit wat in wat betreft dat vergiet. (en ik bedoelde idd serv-u, my bad)

Ok, dan wil ik graag twee dingen weten. Hoe zorg ik ervoor dat alles in en uitgaand potdicht zit en hoe begin ik dan met het prikken van gaten? En (ok, drie dus) hoe zorg ik ervoor dat die gaten specifiek aan deze computer gebonden zijn en niet eveneens aan een andere pc wanneer ik die op het netwerk heb aangesloten.

P.S: Wees vrij om de .ini te configureren hoor. Heb toch backups gemaakt :)

Verwijderd

Topicstarter
Misschien moet ik maar de topic titel aanpassen...

Verwijderd

Topicstarter
Heb de moed al lang opgegeven, maar......*schop
Pagina: 1