Voor zover ik weet heb ik via telnet al de benodigde poorten opengezet voor ftp, edonkey, irc dcc en icq filesending, maar nog steeds blijkt dit niet te kunnen. Na wat gestruin over net internet ben ik erachter gekomen dat je die poorten ook nog eens moet toewijzen in win xp via start> config> netwerk verbindingen> eigenschappen> geavanceerd> settings.
Alleen daar heb ik dus geen kaas van gegeten, omdat ik de ip van mijn pc niet weet, evenals de interne port (externe wel) poorten om de data rechtstreeks van het internet naar mn pc te laten komen.
Om nu te voorkomen dat er zometeen een reply komt van "lees daar maar ff, topic closed" en ik me wederom moet worstelen door vele megabytes aan tekst waar ik een total newb in ben, is er iemand die mij via icq kan uitleggen hoe het ingesteld moet worden?
Many thanks on beforehand.
Specs: Windows Xp Pro
Gateway: Alcatel Speedtouch 510v4
Lijntje: Demon ADSL 1024-512
Alleen daar heb ik dus geen kaas van gegeten, omdat ik de ip van mijn pc niet weet, evenals de interne port (externe wel) poorten om de data rechtstreeks van het internet naar mn pc te laten komen.
Om nu te voorkomen dat er zometeen een reply komt van "lees daar maar ff, topic closed" en ik me wederom moet worstelen door vele megabytes aan tekst waar ik een total newb in ben, is er iemand die mij via icq kan uitleggen hoe het ingesteld moet worden?
Many thanks on beforehand.
Specs: Windows Xp Pro
Gateway: Alcatel Speedtouch 510v4
Lijntje: Demon ADSL 1024-512