Toon posts:

Windows XP + ftp port 21

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okee ik heb de search gebruikt en daar kreeg ik geen duidelijk antwoord.

Sinds kort hebben wij hier thuis een nieuwe computer, deze computer is de computer die het internet deelt met de andere computers, hierop draait windows xp.

Nou ik heb hier een computer op mijn eigen kamer vanwaar ik toegang tot ftps wil verkrijgen, nou alle ftps werken gewoon behalve een ftp die ik aanspreek via port 21(hier ligt het niet aan want een andere ftp met port 21 kan ik wel in). Bij deze ftp krijg ik steeds een connection lost error(Connection failed (Connection lost).) Op deze computer draai ik trouwens windows 98 en ik gebruik flash-fxp als ftp-proggie. Ik heb passive mode on/off allebei al geprobeerd maar steeds hetzelfde verhaal.

Op de computer die internet deelt staat geen aparte firewall, ik heb de standaard firewall van windows xp aan gehad toen werkte het niet, ik heb hem uitgezet ook toen werkte het niet.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Voorheen kon ik wel op deze ftp komen(toen we die nieuwe computer nog niet hadden, en deze computer als internetdeel-computer in gebruik was). Of ligt dit gewoon aan de ftp's
firewall? Andere die deze gebruiken komen er wel in dus dat is dan wel weer raar.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 20:04 ]

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:50
Het heeft niet zo zeer met de ftp-server instelling in de windows firewall te maken. Dit is alleen als je een eigen ftp server draait, zodat mensen die kunnen bereiken.

Het gaat dus om je connectie naar buiten toe. Misschien kun je eens spelen met de instellingen van FlashFXP zoals 'Site uses IP Masq/NAT...' te vinden bij Quick Connect en dan het tabblad Toggles.

[ Voor 20% gewijzigd door EsCo op 18-05-2003 16:38 ]

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

die ftp server draait op jouw netwerk :?

Verwijderd

Topicstarter
EsCo schreef op 18 May 2003 @ 16:37:
Het heeft niet zo zeer met de ftp-server instelling in de windows firewall te maken. Dit is alleen als je een eigen ftp server draait, zodat mensen die kunnen bereiken.

Het gaat dus om je connectie naar buiten toe. Misschien kun je eens spelen met de instellingen van FlashFXP zoals 'Site uses IP Masq/NAT...' te vinden bij Quick Connect en dan het tabblad Toggles.
dit heb ik ook al geprobeerd, dit werkt jammergenoeg ook niet

ik bedoelde te zeggen met dat plaatje dat ftp-server aanstaat dus dat iig port 21 vrij is, ik kan hem namelijk niet apart toevoegen als port om open te zetten.

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:50
Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 16:46:
[...]

dit heb ik ook al geprobeerd, dit werkt jammergenoeg ook niet

ik bedoelde te zeggen met dat plaatje dat ftp-server aanstaat dus dat iig port 21 vrij is, ik kan hem namelijk niet apart toevoegen als port om open te zetten.
Sorry hoor, maar als ik aan neem dat je een server probeert te bereiken die op het internet is aangesloten, en dus niet in jouw eigen netwerk staat, dan heeft die instelling die jij op dat plaatje laat zien daar TOTAAL NIETS mee te maken. Zoals ook gewoon boven de vinkjes-hokjes beschreven staat, is die functie voor het bereikbaar maken van een server in jouw eigen netwerk voor gebruikers van buitenaf...

Als jij een ftp server op internet probeert te bereiken dan maakt dat in beginsel geen bal uit of jouw poort 21 nou in gebruik is of niet...

[ Voor 9% gewijzigd door EsCo op 18-05-2003 17:26 ]

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Topicstarter
okee bedankt dan is dat het iig niet.

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
probeer eens poort 21 (en eventuueel ook 20) te forwarden naar jouw pc. Misschien staat die pc waarop de ftp draait ook achter een NAT firewall, en dan kan t nog wel eens voorkomen dat het zowel active als passive fout gaat ;) (pc's worden dan op ip's aangesproken waar geen poort los staat)

Hier staat wel een mooie uitleg over active en passive ftp: http://slacksite.com/other/ftp.html

[ Voor 18% gewijzigd door _Hades_ op 18-05-2003 20:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoe forward ik een port met de windows xp firewall?

• King
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:11

King

War. War never changes.

waarom zet je niet gewoon de windows xp firewall uit en installeer je een andere firewall? Die zijn een stuk makkelijker te configureren dan de interne XP Firewall.....

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

King schreef op 19 May 2003 @ 08:46:
waarom zet je niet gewoon de windows xp firewall uit en installeer je een andere firewall? Die zijn een stuk makkelijker te configureren dan de interne XP Firewall.....
Als ik het goed lees dan blijft alles intern hangen, dus het lijkt me sterk dat het iets met de firewall te maken heeft. Probeer voor het idee eens een ander ftp proggie

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
King schreef op 19 mei 2003 @ 08:46:
ik heb het al geprobeerd met de winxp firewall uit maar ik bleef dezelfde melding krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
hehe deze kan weg! ik was een getal vergeten in het ip, echt de stomste fout die je kunt maken! heel dom van mij! |:(

Verwijderd

EsCo schreef op 18 May 2003 @ 17:25:
Als jij een ftp server op internet probeert te bereiken dan maakt dat in beginsel geen bal uit of jouw poort 21 nou in gebruik is of niet...
sommige fw's (thuisroutertjes) kunnen echter geen inbound/outbound verkeer over dezelfde port aan... dus het zou wel een probleem kunnen zijn :)
Pagina: 1